18.7 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateMetodă antifurt la asociaţiile de proprietari

Metodă antifurt la asociaţiile de proprietari

Preşedintele unei asociaţii de proprietari din Craiova s-a gândit să introducă o nouă metodă de plată a întreţinerii, la bancă.

Reprezentanţii unei asociaţii de proprietari din Craiova au găsit o metodă prin care pot reduce cheltuielile la asociaţie, dar şi problemele financiare, în sensul că plata întreţinerii nu se va mai face la sediul asociaţiei, prin casierie (la administrator sau casier), ci se va face într-un cont bancar. Această idee au avut-o reprezentanţii Asociaţiei de proprietari Piaţa Unirii, care susţin că în cel mult o lună vor perfecta acest mod de plată a întreţinerii. „În prezent, am cerut acordul proprietarilor pentru a implementa această modalitate de plată. 80% dintre proprietari sunt de acord. În primul rând, nu mai dăm bani pe chitanţiere, nu mai plătim casierul. Şi este o modalitate simplă de a înlătura orice suspiciune privind banii care intră în asociaţie. Am rezolvat problema unui cont bancar. Listele vor fi afişate ca şi până acum, iar proprietarul va primi în cutia poştală o factură pe care intenţionăm să introducem chiar cod de bare. Cu această factură merge la bancă şi îşi plăteşte întreţinerea“, a explicat Dan Rotariu, preşedintele Asociaţiei de proprietari Piaţa Unirii. Plata la bancă reduce considerabil şi furturile din asociaţie, pentru că nu puţine au fost cazurile de delapidare la asociaţiile de proprietari din Craiova, când casierul sau administratorul şi-a însuşit banii destinați plăţilor furnizorilor, iar proprietarii au rămas păcăliţi.

La bancă, proprietarul plăteşte ce vrea

Sunt administratori şi preşedinţi de asociaţii care, din exces de zel şi din dorinţa de a încasa cât mai mulţi bani în asociaţie pentru plata datoriilor la furnizori sau, în unele cazuri, pentru a mai reduce cumulul de penalităţi nerepartizate la vremea lor, impun proprietarilor să achite mai întâi debitul la penalităţi de întârziere şi mai apoi debitul pe cheltuieli de întreținere. „Artificiul este că, în timp ce proprietarul face eforturi să achite cât mai mult din debit, plătind mai întâi penalităţile, soldul pe cheltuieli de întreţinere continuă să crească, generând în continuare penalităţi. Acest lucru se traduce prin faptul că restanţierii care nu au bani să achite tot debitul restant o dată şi fac acest lucru eşalonat nu vor avea şanse să scape de datoria de la asociaţie prea curând, iar odată ajunşi cu plata întreţinerii la zi, dacă trag linie, vor constata că au plătit poate şi până la de două ori mai mult decât dacă ar fi achitat toată suma într-un interval scurt de timp.
Partea proastă este că nu îi putem obliga pe administratori/casieri ce să scrie pe chitanţă, în schimb putem opta pentru plata direct în contul asociaţiei cu menţiunea ca pe ordinul de virament să fie specificat ce anume se plăteşte din restanţă. Ideal ar fi ca fiecare să-şi ţină măcar o evidenţă simplă cu debitul restant pentru a evita eventuale neînţelegeri cu reprezentanta asociaţiei“, este de părere Alina Mora, reprezentanta unei firme de administrare imobile din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS