25.1 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăLocal„Jefuiţi“ de medici fără suflet

„Jefuiţi“ de medici fără suflet

Un pacient din Craiova a aflat cât de simplu se poate face trecerea dintr-un spital public, unde ajungi pentru o consultaţie în policlinică, având toate actele necesare, într-o clinică privată. Nu-ţi trebuie decât un bileţel, pe care îl primeşti cu dragă inimă şi care îţi oferă toate informaţiile despre serviciile din privat, inclusiv o hartă care te îndrumă către clinica respectivă. Numai că există o mare diferenţă între cele două sisteme, în defavoarea pacientului asigurat: la privat trebuie să plăteşti pentru consultaţia respectivă.

De acest lucru s-a convins Marian Dorobanţu, un craiovean care a şi făcut o sesizare în acest sens la Gazeta de Sud şi la Ministerul Sănătăţii. „Nu mi se pare normal ca într-un spital, cu trimitere de la medicul de familie şi adeverinţă de salariat, să nu poţi beneficia de o consultaţie, dar, în schimb, să fii direcţionat către privat, unde trebuie să plăteşti. Am spus acest lucru şi în sesizarea făcută la minister“, susţine Marian Dorobanţu. Iată cum s-au petrecut, de fapt, lucrurile. Pacientul a avut o problemă la un deget de la mâna dreaptă şi a ajuns la un medic specialist de la Spitalul Căi Ferate Craiova, care i-a prescris antibiotice.
După perioada de tratament, văzând că mai are încă probleme, craioveanul a mers la medicul de familie, care i-a dat o trimitere către Reumatologie. Cu trimitere şi adeverinţă, Marian Dorobanţu s-a prezentat la ora 9.00 în policlinica Spitalului Judeţean de Urgenţă Craiova, pentru consultaţia indicată de medicul de familie. Aici a avut însă parte de o surpriză. „Mi s-a spus de la Fişier că nu au cabinet pentru aşa ceva şi că dacă vreau o consultaţie trebuie să merg la Urgenţă sau în Clinica de Reumatologie“, afirmă bărbatul. Cum nu era însă vorba de o urgenţă, pacientul şi-a încercat norocul la Clinica de Reumatologie. „M-am dus la etajul 2 al spitalului, la Clinica de Reumatologie, la doamna profesor dr. Paulina Ciurea (şefa Secţiei de Reumatologie – n.r.), cu toate actele necesare examinării, dar nu a vrut să stea de vorbă cu mine. Mi-a dat o carte de vizită a Policlinicii «Sf. Nicolae», ca să mă programez. Am dat telefon să mă programez cu gândul că policlinica respectivă are contract cu CAS, dar mi s-a spus că o consultaţie costă 100 de lei“, mai susţine Marian Dorobanţu în sesizarea către GdS.

„M-a tratat de parcă eram ultimul om“

Pacientul s-a arătat dezamăgit de tratamentul la care a fost supus de către un profesor universitar, şef de secţie într-un spital judeţean, şi spune că s-a simţit ca o cârpă în faţa acesteia. „Ştiu şi asistentele cum s-a purtat cu mine, nici nu a vrut să stea de vorbă. M-am simţit ca o cârpă, parcă eram ultimul om“, afirmă bărbatul. Acesta a mai precizat că problema pentru care ajunsese în policlinică i-a fost rezolvată în doar câteva minute la Spitalul CF Craiova, unde a fost văzut de un medic. „M-a recunoscut de când fusesem prima dată şi primisem tratamentul cu antibiotice. S-a uitat pe radiografia făcută atunci, pe recomandările primite, şi mi-a dat pe loc un alt tratament. Nici nu am mai intrat în cabinet, totul s-a petrecut pe culoar, în doar câteva minute“, afirmă pacientul, al cărui deget era ieri aproape vindecat. „Păi, în privat ce îmi făcea mai mult de atât?! Îmi lua o sută de lei doar pentru două minute în care se uita la mine?“, a adăugat acesta.  
Ce ar fi trebuit să i se explice, de fapt, pacientului respectiv, în loc să fie tratat de sus şi „agăţat“ pentru un control la privat? Faptul că în Clinica de Reumatologie a Spitalului Judeţean se tratează doar pacienţii internaţi. Spitalul nu are un cabinet specializat pentru reumatologie în ambulatoriu, însă cazurile pe această specialitate sunt rezolvate prin consultaţie şi tratament, în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS), la Cabinetul de Interne. În Dolj nu există în prezent, nici măcar în privat, un cabinet de reumatologie în contract cu CAS. Aşa că, pacientul şi-ar fi rezolvat foarte simplu problema dacă era direcţionat către Interne şi nu trimis la clinică. Sau, dacă tot a ajuns la clinică, din neştiinţa celor de la Fişier, i s-ar fi putut explica în maximum 30 de secunde că nu a venit unde trebuie şi că ar trebui să revină în Policlinică. Iar când aceste vorbe ar fi venit de la un profesor universitar, care şi-ar fi rupt un minut din timpul său preţios pentru a îndruma un pacient spre un cabinet în contract cu Casa, pentru un om simplu ar fi fost de un real ajutor.        

„Nu am stat de vorbă
cu nici un pacient“

Pentru a afla şi punctul de vedere al prof. dr. Paulina Ciurea, am mers ieri după-amiază la clinica privată unde medicul îşi desfăşura activitatea. După ce am fost anunţaţi de la început că stăm de vorbă cu un profesor universitar, ni s-a transmis că „acum nu sunt la Spitalul Judeţean, sunt în privat“, apoi am fost întrebaţi unde este pacientul care a făcut sesizarea. „Nu discutăm problema asta, dacă pacientul nu este aici. Eu nu am ambulatoriu în spital, sunt profesor universitar, am activitate cu studenţii, am jumătate de normă în clinica de la spital, dar nu am cabinet în policlinică. Iar consultaţii în spital nu dau, acolo mă ocup de bolnavii internaţi“, a fost răspunsul prof.dr. Paulina Ciurea.
Aceasta a mai susţinut că nu a stat de vorbă cu nici un pacient şi că sesizările trebuie să ajungă la managerul spitalului, nu la ziar. „Nu am stat de vorbă cu nici un pacient. Să meargă domnul la managerul spitalului şi să facă sesizare acolo, nu la Gazeta de Sud. Nu discut mai mult. Repet, sesizarea se depune la spital şi se discută cu managerul, nu cu Gazeta de Sud“, a adăugat prof. dr. Paulina Ciurea. Observând că răspunsul nu ne mulţumeşte pe deplin, prof. dr. Paulina Ciurea a continuat: „Noi facem şi controale la spital, vedem cazurile acolo, dar nu să ne agaseze pacienţii pe noi. Avem activitate cu studenţii până la ora 12.00, avem cursuri universitare… Nu este adevărat, nu am vorbit cu nici un pacient şi eu nu chem pe nimeni aici“. Întrebată de unde avea atunci pacientul bileţelul cu adresa clinicii private, prof.dr. Paulina Ciurea a replicat: „Trimiterile acelea se găsesc doar aici. Nu ştiu cum de sunt şi în spital, le iau bolnavii, le multiplică, aşa cum le multiplică şi studenţii“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS