25.1 C
Craiova
vineri, 7 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRomânia, Bulgaria şi Italia continuă să nemulţumească CE din cauza numărului de urgenţă 112

România, Bulgaria şi Italia continuă să nemulţumească CE din cauza numărului de urgenţă 112

Comisia Europeană a iniţiat o procedură judiciară împotriva Italiei, privind eficacitatea numărului de urgenţă 112 şi va deferi Bulgaria şi România Curţii Europene de Justiţie pentru inaccesibilitatea serviciului 112 şi pentru lipsa informaţiilor privind localizarea apelantului, a anunţat astăzi CE.

„Cu toate că atât Bulgaria, cât şi România au depus eforturi pentru instituirea numărului unic european pentru apeluri de urgenţă 112, nu ne putem declara multumiţi atunci când este în discuţie siguranţa cetăţenilor noştri. Orice întârziere înregistrată în implementarea serviciului 112 poate pune în pericol viaţa şi sănătatea călătorilor", a declarat comisarul UE pentru telecomunicaţii, Viviane Reding, citat de NewsIn.

Aceasta solicită României şi Bulgariei să implementeze integral şi rapid serviciul 112.

Potrivit Comisiei Europene, având în vedere eforturile depuse în prezent în ambele state membre pentru ca serviciul 112 să devină complet funcţional până la sfârşitul anului, Comisia amână cu trei luni punerea în aplicare a deciziei luate astăzi, pentru a le acorda o ultimă şansă de a remedia deficienţele semnalate. În cazul în care nu se constată conformitatea deplină în următoarele trei luni, cauzele vor fi aduse în faţa Curţii Europene de Justiţie.

„Mă aştept ca autorităţile bulgare şi române să trateze cu seriozitate numeroasele angajamente politice pe care le-au luat în legătură cu garantarea funcţionării complete a serviciului 112. Termenul limită pentru ca serviciul 112 să devină complet funcţional în aceste state a fost 1 ianuarie 2007, astfel încât decizia luată astăzi de a deferi ambele ţări Curţii de Justiţie va fi pusă în aplicare fără întârziere, dacă, până la sfârşitul anului, se iveşte cea mai mică îndoială că legislaţia comunitară nu este respectată”, a declarat comisarul Reding.

"Insist, de asemenea, ca Italia să se asigure că toate apelurile către 112 sunt prelucrate de toate centrele de preluare a apelurilor la fel de eficient ca şi apelurile către alte numere de urgenţă naţionale, astfel încât cetăţenii europeni să beneficieze de ajutorul de care au nevoie", a spus comisarul european.

Potrivit site-ului Comisiei Europene, normele europene în domeniul telecomunicaţiilor prevăd obligaţia statelor membre de a se asigura că numărul unic european pentru apeluri de urgenţă 112 poate fi apelat gratuit de pe întreg teritoriul naţional de la orice tip de telefon. Ele trebuie, de asemenea, să se asigure că apelurile către numărul 112 sunt preluate şi prelucrate eficient, precum şi că operatorii furnizează serviciilor de urgenţă informaţii referitoare la localizarea apelantului.

Potrivit Comisiei, diferitele sisteme de intervenţie de urgenţă din multe state membre, inclusiv Italia, în special poliţia, ambulanţa, serviciile de pompieri şi de salvare utilizează sisteme separate de centre de preluare a apelurilor, care pot fi accesate la numere de telefon diferite. Aceste state membre trebuie să se asigure că apelurile către serviciul 112 sunt prelucrate şi preluate într-un mod la fel de eficace ca şi apelurile efectuate către alte numere de urgenţă naţionale. Acest lucru nu se întâmplă întotdeauna în Italia, deoarece centrele de preluare a apelurilor ale serviciilor de urgenţă însărcinate cu recepţionarea apelurilor efectuate către serviciul 112 transferă apelanţii către centrele altor servicii de urgenţă solicitate.

Comisia a decis de asemenea să defere Bulgaria şi România Curţii Europene de Justiţie. Înainte de a se ajunge la această etapă, s-au transmis scrisori oficiale de notificare Bulgariei, în octombrie 2007 şi României, în noiembrie 2007. În aprilie 2008 s-au transmis ambelor ţări avize motivate ultimul „avertisment” în cadrul acestei proceduri referitoare la funcţionarea corespunzătoare a serviciului 112. În Bulgaria, serviciul 112 nu este încă funcţional la nivel naţional, iar î n România, nu se furnizează pentru toate apelurile informaţii referitoare la localizarea apelantului, care ajută serviciile de urgenţă să găsească victimele accidentelor.

Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI) a raportat că faza de testare a demarat săptămâna aceasta şi că primele teste sunt pozitive, angajându-se ca, până la 20 noiembrie, identificarea apelanţilor care folosesc telefoane mobile să fie funcţională în toată ţara.

Experţii CE se vor deplasa la Bucureşti în ultima săptămână a lunii octombrie pentru a evalua implementarea acestui sistem, verificând şi cu operatorii de telefonie mobilă informaţiile furnizate de autorităţile române. Dacă sistemul de localizare a apelurilor de pe telefoanele mobile va fi într-adevăr funcţional până la 18 decembrie 2008, CE va închide automat cazul, nemaifiind nevoie de o decizie în Colegiul Comisarilor în acest sens. În caz contrar, ar fi primul proces al CE împotriva României la Curtea Europeană de Justiţie de la aderarea din 1 ianuarie 2007.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS