17.9 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateStrazile din Craiova, „bântuite“ de Fantoma Alba

Strazile din Craiova, „bântuite“ de Fantoma Alba

Craiovenii au cu ce sa se mândreasca si atunci când vine vorba de masini. Câstigatorul premiului „Best Tuning Autohton Finalist România“ obtinut la concursul „4 Tuning Day“ de la Bucuresti se numeste Sasa Cosmin Berbieru, are 23 de ani si este din Craiova.


De aproximativ doi ani face parte din echipa „No Speed Limit“, insa iubeste masinile de când se stie. Sasa, asa cum il cunosc toti prietenii, a renuntat la multe, chiar si la scoala, pentru a pleca in strainatate sa munceasca. Nu pentru a se intoarce in tara sa arate câti bani a câstigat acolo,cum obisnuiesc unii, ci pentru a-si indeplini un vis mai vechi – pentru a-si tuna masina, un Oltcit de productie româneasca. Munca la acest tuning a fost foarte obositoare si, nu in ultimul rând, foarte costisitoare.


„Doi ani din viata mea au intrat in «fetita» de afara. Erau zile când ma trezeam la ora sapte dimineata si munceam pâna la doua, trei noaptea. Din cauza aceasta m-a parasit si prietena. Eu am incercat sa le impac pe amândoua, insa nu s-a putut“, a declarat Sasa.


Este adeptul tuningului total si considera ca acesta trebuie bine facut, de bun gust si totodata sa scoata in evidenta cât mai multe detalii.


„Când m-am apucat de lucru, nimic din ceea ce a fost facut in fabrica nu a mai ramas la locul sau. Doar volanul si cele patru roti“, a mentionat Sasa, inainte sa spuna cum a procedat in realizarea look-ului exterior: „Caroseria a fost umflata, body-ul si kit-ul exterior au fost realizate de un prieten, Saisbi, respectând indicatiile schitelor facute de mine. Vopseaua (bleu pearl) este din cea mai buna si este data in patru straturi. Jantele sunt din gama TSW Zenon, pentru ele am asteptat aproape patru luni, pentru ca sunt aduse din State.


Acestea sunt mai intâi de toate un omagiu adus bunului prieten KOS (nu are rost sa-i mai dau numele pentru ca mai toata lumea il cunoaste asa), care din pacate nu mai este printre noi. Suspensiile si telescoapele sunt facute de nea Mitica «Telescop», foarte cunoscut in lumea celor care se ocupa cu raliurile si cu realizarea unor sisteme cât mai performante.


Capacul de la rezervor si clemele Sparco m-au ajuns aproximativ sapte milioane de lei vechi, insa acestea dau masinii un aspect deosebit. Semnalizarile sunt si ele schimbate, la fel si pompa de apa care este dintre cele mai bune produse ale unei firme de renume. Si, cu toate astea, mai sunt multe alte modificari care s-au efectuat la exteriorul masinii. Acestea tin de cele mai mici detalii si cred ca ne-ar trebui aproximativ doua zile sa le punem pe toate in evidenta“, a spus Sasa.


Interiorul masinii este aproape in intregime acoperit cu Eco Leather (o piele ecologica), este in doua nuante – crem si negru, pentru a intra in concordanta cu exteriorul. Scaunele sunt sport, tip scoica, pentru a fi confortabile si pentru a asigura o protectie sporita pasagerilor. Volanul este Simonni Racing, iar pedalierul este schimbat in conformitate cu interiorul sport al masinii. Muzica este sustinuta de un mp3 player si un sistem de sunet dispus sa dezvolte o putere de aproximativ 300 W.


Pentru motor, Sasa are si câteva surprize, care o sa fie puse in practica abia la vara.


„Este de productie frantuzeasca, de 1.300 cm cubi, trage foarte bine, insa in vara ii pregatesc o surpriza. Sper sa strâng bani si sa-i pot pune un kit turbo“, a precizat Sasa.


Nici cutia de viteze nu a scapat fara modificari speciale. Este singura cutie care dispune de o asemenea modificare, ce asigura performante mai bune la schimbarea vitezei.


„Masina este facuta pentru sufletul meu. O ocrotesc cât pot, nu ies cu ea decât in week-end-uri sau la expozitii. Pentru viitor, vreau sa mai pun neoane sub ea, turometru suplimentar, un sunet mult mai bun si LCD-uri, iar pentru faruri se pregateste un Bi Xenon (cele mai bune lumini existente la ora actuala pe piata). Nici usile nu vor mai ramâne asa cum sunt in prezent, vreau sa le fac sa se deschida vertical, stil Lambo“, a spus Sasa.


Cu toate ca se pricepe si el la foarte multe lucruri legate de masini, Sasa este de parere ca tot ceea ce trebuie facut bine trebuie lasat sa faca un profesionist.


„Ma pricep la mai multe, stiu câte putin din toate, insa am realizat ca anumite lucruri trebuie facute de specialisti. Cu sfaturi si cu multe altele m-a ajutat un bun prieten, Eugen de la Basicra, care se ocupa numai cu masini si caruia tin sa-i multumesc pe aceasta cale“, a mentionat Sasa.


La concursul de anul trecut a fost foarte impresionat de cât de bine se pot tuna Loganurile, cu toate ca lui nu-i plac Daciile. „Au fost 16 arbitri si au concurat, pe lânga alte masini, sapte Loganuri, care chiar erau frumos tunate, cu toate ca mie unul nu-mi plac Daciile, un Cielo si o Solenza, dar a fost sa câstig eu premiul de «Best Tuning Autohton Finalist România»“, a spus Sasa.


Participant la cursele ilegale


Tuningul este o pasiune foarte costisitoare si care necesita o daruire totala. Sasa a cheltuit in acest scop aproximativ 5.200 de euro si inca 500 RON „investiti“ in revistele de specialitate, in afara de munca pe care a depus-o el si pentru care nu a fost rasplatit decât cu satisfactia câstigarii unui titlu national.


„Nu am bagat banii decât in cele mai bune si scumpe materiale in domeniu care se gaseau pe piata“, a declarat Sasa, care, dupa ce a iesit invingator la „4 Tuning Day“, crede ca „macar in Craiova fac senzatie“.


Urmeaza chiar si o aparitie intr-o revista de specialitate, dar inca nu s-a hotarât in care. Aceasta propunere a venit din partea celor de la Dr. Tuning.


Sasa este unul dintre fostii participanti la cursele ilegale, dar si-a dat seama ca acest lucru este foarte riscant si ca nu mai este cazul sa participe la ele atâta timp cât politia si ACR-ul le ofera impatimitilor posibilitatea de a se intrece in concursuri bine organizate si cu un grad de risc mult mai scazut.


„Acum m-am maturizat si mi-am dat seama ca aceste curse erau doar manifestarea teribilismului caracteristic vârstei. Aceste curse ilegale erau un pericol pentru toata lumea, nu numai pentru participanti, ci si pentru cei care veneau sa priveasca. Oricând se putea intâmpla ceva neasteptat si oricine putea fi grav ranit. Insa nu as putea sa judec pe nimeni. Dar daca vor sa faca totusi ceva, sa faca numai cu cap si sa se gândeasca de mii de ori inainte“, a tinut sa mentioneze Sasa, care isi doreste ca aceste curse legale sa fie organizate cât mai des. „Mi-as dori ca politia, ACR-ul si cluburile de raceri sa colaboreze cât mai mult pe viitor si aceste curse sa se tina din ce in ce mai des. O sa revin si eu in concurs si o sa demonstrez ca nu am uitat sa conduc“, a spus Sasa, dezamagit ca nu se implica in acest domeniu mai multe reprezentante ale sexului frumos. „Pacat ca nu-si manifesta si fetele pasiunea pentru masini. Mi-ar placea sa am o prietena care sa ma inteleaga si sa ma ajute. Femeile au, in general, o mare legatura cu masinile“, a precizat Sasa.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU