7.3 C
Craiova
duminică, 14 decembrie, 2025
Știri de ultima orăLocalUzina de la Craiova ar putea produce automobile marca Daewoo doar pina in 2005

Uzina de la Craiova ar putea produce automobile marca Daewoo doar pina in 2005

Uzinele Daewoo din Europa de Est, printre care si cea din Romania, care nu au fost incluse in tranzactia prin care General Motors a preluat o mare parte a activelor producatorului sud-coreean de automobile, vor mai primi piese de schimb si dreptul de a folosi numele Daewoo pentru o perioada de inca trei ani, informeaza publicatia Automotive News Europe.

General Motors si Daewoo au semnat, la sfirsitul lunii aprilie, un acord de preluare partiala a companiei sud-coreene Daewoo Motor, punind capat unor negocieri care au durat mai mult de un an. General Motors va infiinta, dupa perfectarea acordului incheiat cu Daewoo si Korea Development Bank, societatea GM Daewoo Auto&Technology Europe, care va fi o filiala integral detinuta de compania mixta. Filiala europeana, care va incepe sa functioneze cel mai probabil in luna septembrie, va fi condusa de Erhard Spranger, in prezent presedinte al Opel Turcia.

Unitatile preluate de GM Daewoo Auto&Technology Europe vor fi cele din Austria, Benelux, Franta, Germania, Italia, Spania si Elvetia, precum si unitatile producatoare de piese din Elvetia si Olanda. Automobilele produse la uzinele din Romania, Uzbekistan, Ucraina si Polonia nu vor mai fi exportate in Europa de Vest, sustine revista mentionata, citind oficiali ai GM.

Potrivit acestora, companiile respective vor mai putea utiliza marca Daewoo, in cazul in care Daewoo Motor apreciaza ca acest lucru este necesar, dar nu si dupa momentul sistarii livrarilor de piese si subansamble. Oficialii Daewoo Romania apreciaza ca situatia nu este una grava si ofera multiple posibilitati.

„In acea perioada de trei ani vom purta negocieri privind fuziuni si aliante cu mai multi producatori, inclusiv cu General Motors. Luam in calcul toate variantele posibile pentru ca fabrica de la Craiova sa continue sa produca“, a declarat purtatorul de cuvint al companiei, Valeriu Tones.

Potrivit lui Tones, gradul de integrare in productie a modelelor produse la Craiova este de peste 60% in cazul Cielo, Matiz si Nubira, dar foarte redus pentru recent lansatul monovolum Tacuma. „Vinzarile pe piata interna au crescut de la inceputul anului si pina acum cu 70%, ceea ce, coroborat cu lansarea modelului Tacuma, fac ca Daewoo Romania sa reprezinte o fabrica atractiva pentru orice mare producator extern“, a mai spus reprezentantul companiei.

Uzina din Polonia, care va mai purta numele Daewoo pentru doar doi ani de la restructurarea operatiunilor, ar putea fi preluata de constructorul britanic Rover. Discutiile intre compania Rover si guvernul polonez se afla intr-un stadiu avansat. Compania americana si-a propus cresterea cotei de piata a Daewoo pe piata vest-europeana de la 0,85% la 3% in urmatorii cinci ani. Aceasta ar reprezenta un volum al vinzarilor anuale de 450.000 de unitati, in conditiile in care virful vinzarilor Daewoo in Europa, inregistrat in anul 2000, a fost de 201.000 de autovehicule.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS