joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Marie Curie, cea mai importantă cercetătoare
a tuturor timpurilor

Marie Curie, laureata Premiului Nobel care a descoperit, printre altele, că radioterapia poate trata cancerul, a fost votată cea mai importantă cercetătoare a tuturor timpurilor. Ea a reuşit să adune voturile a 25 la sută dintre participanţi, adică de două ori mai multe decât cele primite de principala sa rivală, Rosalind Franklin, biofiziciana care a contribuit la descoperirea structurii ADN-ului. Sondajul de opinie a fost comandat de producătorul de cosmetice L’Oreal şi efectuat de revista New Scientist pe un eşantion de 800 de respondenţi, printre care s-au numărat şi oameni de ştiinţă. Pe locul trei, în acest top al celor mai importante cercetătoare din toate timpurile, s-a situat Hypatia din Alexandria, matematician, filozof şi astronom care a trăit în Egiptul roman. Pe locul patru s-a clasat astrofiziciana Jocelyn Bell Burnell, iar a cincea în preferinţele respondenţilor a fost contesa Ada de Lovelace, matematiciana care a scris primele programe pentru computer. Fiziciana austriacă Lise Meitner, care a descoperit fisiunea nucleară, s-a clasat a şasea, în timp ce iniţiatoarea tehnicilor cu raze X, chimista britanică Dorothy Hodgkin, a ocupat locul şapte. Următoarea poziţie, a opta, a fost ocupată de franţuzoaica Sophie Germain, una dintre cele mai bune matematiciene ale lumii, care a fost urmată de biologul marin Rachel Carson, iniţatoarea mişcării globale pentru protecţia mediului. Top ten-ul a fost completat de Jane Goodall, un celebru primatolog. „Obiectivul sondajului a fost acela de a sărbători contribuţia pe care femeile au adus-o domeniului cercetării ştiinţifice, dar şi de a încuraja tinerele să urmeze o carieră în acest domeniu“, a declarat reprezentanta companiei L’Oreal, Grita Loebsack.