marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăMagazinS-a descoperit că velociraptorii aveau pene

S-a descoperit că velociraptorii aveau pene

Ultimele analize efectuate asupra scheletului de velociraptor arată că acest dinozaur făcut celebru de pelicula „Jurassic Park“ avea pene. Descoperirea a fost făcută de o echipă formată din paleontologi ai Muzeului American de Istorie Naturală şi ai Muzeului Field de Istorie Naturală. Cercetătorii ştiau deja de mult timp că dinozaurii aveau pene, însă nu reuşiseră să găsească dovezi concludente în această privinţă. Acum, oamenii de ştiinţă au reuşit să dovedească faptul că velociraptorul, cel mai cunoscut dintre dinozauri, este înrudit cu păsările şi că acest animal preistoric a avut pene.
Velociraptorul a trăit acum 85 de milioane de ani, făcând parte dintr-un grup de dinozauri bipezi, dromaeosauridele, o specie strâns înrudită cu păsările. Datorită cinematografiei, în special seriei de filme „Jurassic Park“, s-a considerat că velociraptorii erau şopârle bipede şi „răutăcioase“, însă oamenii de ştiinţă ştiu mai bine că velociraptorul semăna mai degrabă cu o gâscă. Această teorie este susţinută de un articol publicat de curând în revista Science, articol în care se susţine că această specie de dinozauri avea pene. Studiind scheletul velociraptorului descoperit în anul 1998 în Mongolia, paleontologul Alan Turner şi colegii săi de la Muzeul American de Istorie Naturală au constatat că pe osul fosilizat al antebraţului dinozaurului există nişte protuberanţe osoase asemănătoare celor existente pe oasele păsărilor din ziua de azi. Oamenii de ştiinţă consideră că, în cazul velociraptorului, la fel ca şi în cazul păsărilor „moderne“, aceste protuberanţe erau punctele în care se „prindeau“ penele. Cercetătorii au ţinut să precizeze că, în ciuda faptului acum dovedit că velociraptorii aveau pene, aceştia nu puteau să zboare, nici măcar să planeze, pentru că erau prea mari pentru a se putea ridica de la sol. Acum rămâne să se descopere care era scopul penelor în cazul velociraptorilor.