21.2 C
Craiova
luni, 17 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCe străzi de pământ mai au șansa să fie asfaltate

Ce străzi de pământ mai au șansa să fie asfaltate

După ce GdS a prezentat situația mai multor străzi de la periferia Craiovei, pline de gropi și impracticabile după fiecare ploaie, mai mulți cititori ne-au semnalat și alte aspecte similare cu drumuri din oraș care ar avea nevoie de reparații. Unele dintre străzile menționate apar pe o primă listă întocmită de municipalitate cu drumurile care ar urma să fie reabilitate și modernizate în baza unui acord-cadru pe doi ani, scos la licitație cu o valoare estimată de 76.159.250 de lei (fără TVA). Altele, însă, par ocolite de această șansă, deși sunt în aceeași zonă și au același sistem rutier: pământ și balast. 

Un cititor GdS a adus aminte, în urma articolului în care se menționau unele străzi de la periferia Craiovei care ar avea nevoie de reparații capitale, și de alte drumuri mărginașe din oraș care ar trebui reabilitate. Mai ales că până acum s-ar fi primit numai promisiuni, după cum susțin localnicii, ori intervențiile au fost ineficiente. „Dacă tot ați pomenit de străzi de la periferie care ar trebui reabilitate, în aceeași situație sunt și străzile Moldova, Brăila sau Muntenia, din cartierul Popoveni. S-a depus o adresă la Primăria Craiova, cu fotografii în susținere, chiar înainte de alegeri (luna mai 2017). Au venit după o lună cu un buldozer, au mai nivelat gropile și cam atât. La următoarele ploi, gropile s-au adâncit și mai mult“, ne-a sesizat Carmen Staicu.

Potrivit ultimei situații privind aleile, străzile, podurile şi parcările din municipiul Craiova întocmită de primărie, strada Moldova (280 de metri) figurează cu balast, strada Brăila (1,4 km) este cu pământ și balast, iar strada Muntenia, care are o lungime de doi kilometri, este acoperită cu balast. Aceasta din urmă ar fi și singura dintre cele trei care ar urma să fie asfaltată în viitorul apropiat, dacă ar fi să ne luăm după o listă întocmită de municipalitate cu numele a 87 de străzi care ar intra din 2018 într-un program de modernizare și reabilitare. Este vorba de un acord – cadru pe doi ani, cu o valoare estimată de 76.159.250 de lei (fără TVA), scos în această lună la licitație, prin care ar urma să fie asfaltate mai multe străzi și alei din Craiova, în special cele de pământ sau balast.

Străzile Muntenia, Arad și Brașov, mai norocoase

Strada Muntenia pornește din Știrbei Vodă și merge până aproape de Șoseaua Popoveni, unind cartierul de case de la bulevard cu cartierul Popoveni. Aici ar urma să ajungă asfaltul, la fel ca și pe alte două străzi adiacente străzii Muntenia, Arad (580 m lungime, balast) și Brașov (170 m, balast+pământ), ambele aflate în apropierea bulevardului Știrbei Vodă. În schimb, strada Moldova, care pornește din Șoseaua Popoveni și se intersectează și cu strada Brăila, nu apare pe lista cu asfaltările. Apare însă strada Zalău, care se leagă de Muntenia și duce până în strada Siretului. Zona respectivă este una numai cu case, toate străzile sunt din pământ și balast, unele fiind și foarte înguste (au patru-cinci metri lățime), iar trotuare nu există. Rămâne de văzut cum vor reuși constructorii să modernizeze străzile menționate și cum vor realiza trotuare și carosabil cu covor asfaltic printre bălăriile care au invadat unele din drumurile respective.

O altă craioveancă, Marinela Budrică, ne-a sesizat în legătură cu străzile Giurgiu, Ardeal și Piatra Neamț, care se „află la cinci minute de centru“ și care ar figura ca asfaltate, în realitate ele fiind de pământ. „Oare câte străzi figurează asfaltate în acte, dar în realitate la prima ploaie îți trebuie cizme de cauciuc să ieși din curte?“, se întreabă aceasta. Cele trei străzi menționate se află într-un minicartier de locuințe construit în regim privat după anul 2000, una este de pământ (Giurgiu) și nu dispune nici de canalizare, celelalte două sunt de balast și au toate utilități, dar nici una nu apare în situația cu străzile deținute de primărie. Cele trei străzi nu figurează pe lista cu asfaltările programate de anul viitor, în schimb aici apare strada Constanța, care pleacă din strada Dorobanților, face legătura cu strada Fulger și trece chiar prin fața cartierului respectiv. Pe lista cu străzile care vor face cunoștință cu asfaltul se află și Calea Brezei, care face legătura între Brestei și cartierul Rovine II și care devine impracticabilă după fiecare ploaie.

Cum motivează primăria necesitatea acestor asfaltări

Acordul-cadru pe doi ani scos recent la licitație de Primăria Craiova se referă la „Reabilitare și modernizare străzi și alei din municipiu“ (proiect tehnic și execuție) și este împărțit în trei loturi, pentru a acoperi mai multe zone din oraș. Primul lot cuprinde lucrări cu o valoare estimată de 39.494.708 lei (fără TVA) și se referă la străzi din zona de nord a Craiovei, lotul II are o valoare de 25.665.540 de lei (fără TVA) – zona de sud-est, iar lotul III este estimat la 10.999.002 lei (fără TVA) – zona de vest.
„Dezvoltarea continuă a municipiului Craiova a condus la realizarea de străzi noi sau de prelungire a celor existente. Construirea rapidă a locuințelor de cartier a condus la realizarea de străzi cu pavaje din bolovani de râu, din pietriș sau numai din pământ, fără a putea realiza o structură rutieră modernă. Din această cauză, traficul se desfășoară în condiții foarte dificile și cu viteză mult diminuată.
De asemenea, pe străzile vechi, pavate cu bolovani de râu, au fost introduse apă curentă și canalizare menajeră, refacerea acestora nefiind la parametrii inițiali. Prin realizarea lucrărilor de reabilitare și modernizare se asigură un aport deosebit la dezvoltarea zonei, sporește siguranța circulației localnicilor, se îmbunătățesc semnificativ condițiile de trafic și de circulație a pietonilor. De asemenea, accesul echipajelor de intervenție de urgență (salvare, pompieri, poliție) va fi mai facil în caz de necesitate“, explică primăria în anunțul postat în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice necesitatea acestor lucrări. Tot aici se mai menționează că modernizarea străzilor respective se va realiza în amplasamentul existent, fără a se părăsi ampriza existentă și fără a afecta proprietățile riveranilor sau instalațiile electrice din zonă. Sursa de finanțare a acestor lucrări de reabilitare și modernizare de străzi este bugetul local.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS