18.4 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024

La est de Eden

Eleganţă impusă de ţinute şi cromatică, stil şi bun gust, colecţie cu influenţe clasice şi moderne, de fapt, „La est de Eden“, purtând semnătura designerului Mircea Bărbulescu.

„La est de Eden“ este o colecţie cu influenţe futuriste, realizată pe variaţiuni clasice de croială, accentuate de liniile deschise ale tivului. Designerul subliniază formele feminine prin rochii, costume foarte mulate şi corsete. Pentru bărbaţi, sacoul şi haina trenci, confecţionate din materiale groase, sunt croite impecabil şi ingenios lucrate, cu gulere voluminoase, suprapuse sau cropate.

Femeia misterioasă vs. bărbatul elegant

Misterul eternului feminin este subliniat artistic prin contrastul alb-negru, prin textura creaţiilor sau prin calitatea ansamblurilor vestimentare propuse de tânărul designer. „La est de Eden“ vorbeşte despre femeia modernă, puternică, elegantă, activă, dar care păstrează cu grijă secretul Evei. Un „nescio quid“ provocator, mereu în aşteptarea celui care-i va descoperi taina. Rochii simple, ce urmăresc linia corpului, dar şi rochii largi, ce păstrează doar sus linia de mulaj, la nivelul corsetului, vin să prezinte acea femeie care nu poate trece niciodată neobservată. Pentru a accentua nota de mister şi de eleganţă, Mircea Bărbulescu foloseşte drept accesoriu câte un manşon, în aceeaşi paletă cromatică precum rochia. Griul şi negrul sunt preferatele designerului, culorile care-l ajută cel mai bine să se exprime. Din când în când, câte o pată de culoare vine să înveselească ţinuta. Un verde aprins, pe post de accesoriu la un costum bărbătesc, mai îndulceşte puţin. Ba, mai mult, vine să completeze imaginea bărbatului care emană o eleganţă şi o masculinitate imposibil de trecut cu vederea. Căci cine îmbracă un costum purtând semnătura designerului iese cu siguranţă din anonimat. Pantaloni clasici, haine trenci prinse în mijloc cu un gen de curele, dar nu din piele, ci din satin, menite să atragă atenţia, pantaloni uşor mulaţi, în combinaţie cu sacouri în aceeaşi culoare, dar cu nuanţe mai închise, vin să amintească de moda anilor ’50, pe vremea când James Dean impunea stilul vestimentar masculin.

Guler ridicat, sacou tip geacă

În aceeaşi notă a anilor ’40-’50, sacoul combină stilul clasic cu geaca din denim. Ca o ancorare în modernism, cusăturile făcute cu aţă albă vin să aducă în prezent ţinutele care vorbesc de eleganţa masculină. În prim-plan revin şi vestele bărbăteşti, accesorizate foarte bine cu cămăşi clasice negre. Pentru seri speciale, Mircea Bărbulescu a creat costumul clasic. Pantaloni drepţi, sacou cu guler larg, bineînţeles în tonuri de gri spre negru. Pata de culoare, căci există şi ea, este dată de cravată, în tonuri de albastru, din satin. Şi cămaşa, alb-crem, îndulceşte nota sobră pe care o dă nuanţa de gri închis a costumului. Şi, dacă rozul a fugit din garderoba doamnelor, Mircea Bărbulescu i-a găsit un loc în cea a bărbaţilor, căci la un costum în tonuri închise, gen denim, ce s-ar potrivi mai bine decât un tricou gen helancă în această culoare? Aceeaşi eleganţă, bun-gust, de fapt, atributele colecţiei „La est de Eden“, în memoria lui Jeames Dean, purtând semnătura designerului Mircea Bărbulescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS