25.1 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalConstruirea podului Vidin - Calafat incepe in 2007

Construirea podului Vidin – Calafat incepe in 2007

Construirea podului Vidin – Calafat va incepe, cel mai probabil, in luna mai a anului viitor. Asta se datoreaza faptului ca, pe 25 mai, Bulgaria a reusit, in cele din urma, sa obtina aprobarea Comisiei Europene pentru construirea celui de-al doilea pod peste Dunare.


Pentru a stabili detaliile legate de constructia podului Vidin – Calafat, reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului din România s-au intâlnit ieri cu omologii lor din Bulgaria. Intâlnirea bilaterala dintre delegatia româna, condusa de Radu Berceanu, ministrul transporturilor, constructiilor si turismului din România, si delegatia bulgara condusa de Peter Mutafchiev, ministrul transporturilor din Republica Bulgaria, a avut loc in Vidin, Bulgaria. Discutiile din cadrul reuniunii au fost legate atât de constructia celui de-al doilea pod peste Dunare, cât si de transporturile pe cai navigabile si aeriene si programul PHARE cooperare transfrontaliera. In ceea ce priveste podul Vidin – Calafat, ministrul bulgar a declarat ca lucrarile vor incepe anul viitor. „Pe 15 septembrie vom deschide plicurile cu ofertele celor cinci firme de constructii cuprinse in lista scurta. In conditiile in care lucrurile se vor succeda in termen real si nu vor fi contestatii, speram ca in mai 2007 sa inceapa efectiv constructia podului“, a spus Peter Mutafchiev.


Românii vor demara lucrarile la pod in vara lui 2007


Românii, la rândul lor, va trebui sa-si dea interesul pentru punerea in aplicare a acestui proiect. „Pâna pe 4 iulie vom finaliza raportul legal de construire a podului. La sfârsitul lunii august, inceputul lunii septembrie, ne vom intâlni din nou pentru a semna un acord ce va fi ratificat in parlamentul celor doua tari. Imediat ce o sa stim câstigatorul licitatiei si modul in care se va realiza podul, vom proiecta partea care ne revine si vom demara procedurile pentru desemnarea unui constructor“, a declarat Radu Berceanu. Potrivit acestuia, in România, lucrarile vor demara cel mai probabil in vara anului 2007.


Românii dau 51 de milioane de euro pe infrastructura si partea de legatura a podului


In acest moment exista trei variante de constructie a podului, iar candidatii va trebui ca, pâna la 15 septembrie, sa prezinte viziunea si propriul proiect al podului. Acesta va cuprinde cu siguranta patru benzi de circulatie auto si o linie simpla de cale ferata (va exista o singura gara de frontiera la bulgari). „Aceasta ramura sudica a coridorului IV scurteaza calea celor care doresc sa mearga spre Sofia – Salonic“, a spus Berceanu.


Daca vor incepe in luna mai a anului viitor, lucrarile vor dura pâna la sfârsitul lui 2010.


Partea româna va trebui sa cheltuiasca aproximativ 51 de milioane de euro (36 de milioane de euro finantare ISPA, 15 milioane de euro de la Guvernul României) pentru partea care ii revine si cu infrastructura rutiera si feroviara. „Suma totala pe care partea bulgara o are de investit este de 266 de milioane de euro, bani de la bugetul de stat, din fonduri ISPA si din donatii“, a spus ministrul transporturilor din Republica Bulgaria.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU