18.3 C
Craiova
luni, 20 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriLauda de sine are avantajele ei

Lauda de sine are avantajele ei

Interviul este cea mai bună ocazie pentru candidat să îşi pună în evidenţă calităţile în faţa angajatorului. Acesta este interesat dacă lucraţi bine în echipă, dacă sunteţi creativi, dacă ştiţi să vă comunicaţi ideile eficient, dacă sunteţi rezistent la stres şi puteţi să lucraţi contra-cronometru. Pentru aceasta, site-ul www.ejobs.ro. vă dă câteva sfaturi despre cum să treceţi cu bine de testul angajatorului.

Chiar dacă în CV şi în scrisoarea de intenţie aţi scris pe larg despre aptitudinile, experienţa şi realizările dumneavoastră, angajatorul vrea să şi audă toate aceste lucruri. Prin întrebările pe care vi le va adresa, acesta vrea să ştie dacă personalitatea dumneavoastră corespunde jobului pentru care candidaţi. Sunt câteva calităţi, cum ar fi lucrul în echipă, creativitatea şi comunicarea, calităţi care sunt căutate de toţi angajatorii, iar interviul este un bun prilej pentru a le evidenţia.

 

Găsiţi răspuns la orice întrebare

 

Companiile sunt mereu în căutare de candidaţi care să rezolve problemele cât mai ieftin, rapid şi bine. Calitatea de a fi o persoană căreia îi place să se implice şi să rezolve problemele este foarte apreciată de angajator. De la reducerea bugetelor, până la rezolvarea crizelor sau a proiectelor într-un timp cât mai scurt, pentru orice job angajaţii sunt puşi în faţa unor adevărate „misiuni imposibile“. Pentru a vă testa şi analiza calităţile de bun rezolvator de probleme, unii angajatori vă pot întreba lucruri un pic ciudate, ca de examplu „Câte maşini albastre există în Statele Unite?“. Ceea ce doreşte angajatorul este să încercaţi să obţineţi un răspuns. De aceea, site-ul www.ejobs.ro vă sugerează un posibil răspuns. „Ei bine, sunt aproximativ 270 de milioane de locuitori în Statele Unite; este posibil ca 40 de milioane dintre ei să aibă sub 16 ani, iar alte 40 de milioane să nu aibă permis de conducere. Prin urmare, sunt aproximativ 190 de milioane de cetăţeni americani care pot avea maşină…“. Nu este atât de important numărul pe care îl obţineţi, cât modul în care abordaţi problema pentru a-l convinge pe angajator că aveţi calităţile necesare.

 

Exemple de situaţii dificile

 

Majoritatea angajatorilor nu adresează astfel de întrebări în cadrul interviurilor, ci adoptă întrebări directe, ca de exemplu „Povestiţi-mi despre o situaţie dificilă pe care a trebuit să o rezolvaţi. Cum aţi rezolvat-o?“. Pentru a răspunde la alt fel de întrebări ar fi bine să faceţi înainte de interviu câteva exerciţii. Pregătiţi-vă o listă cu cel puţin zece exemple despre situaţii în care aţi rezolvat eficient anumite probleme. Amintiţi-vă detalii despre fiecare situaţie, cum aţi rezolvat-o şi de ce aţi ales modalitatea respectivă. Având această listă pregătită, veţi răspunde cu uşurinţă şi cu încredere oricărei întrebări.

 

Învăţaţi să vorbiţi în public

 

Cea mai bună modalitate de a vă evidenţia este aceea de a comunica eficient şi cu uşurinţă. Multe anunţuri de joburi au una dintre aceste cerinţe. Nu trebuie să vă fie teamă să vorbiţi în public, deoarece angajatorii sunt întotdeauna în căutarea unor candidaţi care să nu se teamă să vorbească în public. Glosofobia, teama de a vorbi în public, este una dintre cele mai răspândite fobii din lume.

Pentru a vă îmbunătăţi calităţile de bun comunicator pe parcursul unui interviu, încercaţi una din următoarele variante:exersaţi în faţa oglinzii prezentarea jobului anterior, în mai puţin de două minute; exersaţi cu un prieten un „joc de roluri“, în care acesta vă pune întrebări care ar putea să vă fie adresate de angajator; răspundeţi clar şi fără să vă grăbiţi; dacă nu înţeleţi o întrebare, în loc să intraţi în panică, rugaţi angajatorul să o reformuleze; dacă vă simţiţi agitat şi nervos, încercaţi să vă relaxaţi şi să inspiraţi adânc. Pe tot parcursul interviului, priviţi în ochii angajatorului.

 

Lucrul în echipă

 

Unul dintre cele mai bune indicii ale inteligenţei emoţionale este abilitatea de a lucra în echipă. Majoritatea firmelor au cel puţin un angajat, aşa că a lucra excelent într-o echipă vă poate ajuta foarte mult să vă găsiţi un job. A lucra în echipă implică mai mult decât a vă îndeplini partea dumneavoastră de responsabilităţi. Înseamnă să fiţi un lider atunci când este nevoie, să ştiţi să vă faceţi cunoscute opiniile, să ştiţi când să ţineţi cont de părerile celorlalţi şi să ştiţi să conduceţi echipa către cele mai bune rezultate, fără conflicte. Pentru a accentua angajatorului calităţile dumneavoastră de lucru excelent în echipă, puteţi face o listă de proiecte pe care le-aţi realizat în echipă, enumerând care au fost contribuţiile personale la succesul proiectelor. Dacă aţi rezolvat vreodată conflicte în cadrul echipelor anterioare este bine să menţionaţi acest lucru. Va fi asul din mânecă! Este bine să menţionaţi dacă aţi coordonat alte departamente, dacă aţi făcut parte din vreun comitet sau aţi condus vreun proiect, deoarece toate acestea demonstrează interesul şi implicarea dumneavoastră.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII