24.8 C
Craiova
vineri, 24 mai, 2024

Craiova făcută ciur

Lucrările de reparare a străzilor şi de înlocuire a ţevilor de apă sau gaze naturale au transformat oraşul într-un coşmar pentru şoferi. Conform primăriei, contractele s-au semnat târziu, iar banii trebuie cheltuiţi. Nu ne rămâne de făcut decât să suportăm.

Întrebarea „Pe ce stradă se efectuează lucrări?“ a devenit „Ce stradă a scăpat nespartă?“ în cea de-a doua jumătate a anului în curs. Lucrările de reabilitare a carosabilului, de înlocuire a ţevilor de apă ori a celor de gaze naturale au întors la propriu străzile Băniei cu susul în jos. Oraşul a fost împărţit în trei sectoare, Calea Bucureşti – Piaţa Gării – Rovine – Brazdă, unde lucrează firma Domarcons, zona Brestei – 1 Mai – Catargiu, unde se regăseşte firma Erpia, SCT Bucureşti lucrând în zona Valea Roşie – Lăpuş. Şi totul în acelaşi timp. Se decopertează şi se refac covoarele asfaltice şi semicovoare, spre „deliciul“ şoferilor craioveni, nevoiţi să facă slalom printre gropi. Strada Caracal este decopertată din loc în loc, strada anul 1848 are asfaltul răzuit, pe Matei Milo se refac bordurile (în prezent, şanţuri), strada General Magheru, fostă Frunzei – decopertată, strada Petre Ispirescu este un şantier, iar exemplele pot continua. „Toate străzile prezintă defecţiuni. Contractele s-au încheiat târziu, în iulie. Eu am nişte bani alocaţi care trebuie cheltuiţi. Până în decembrie, în funcţie de vreme, le reparăm“, a explicat Niki Crecorian, şeful Serviciului administrare şi întreţinere drumuri din cadrul primăriei.

 

Centrul, cel mai rău

 

Cireaşa de pe tort o reprezintă zona Liceului „Carol I“. Amenajarea sensului giratoriu nu s-a încheiat, trotuarul din faţa localului Amandina se prezintă sub formă de moloz, strada Ion Maiorescu, chiar în faţa clădirii Proiect, este traversată în lung de un şanţ, iar trotuarul a dispărut sub grămezi de nisip. Se înlocuiesc ţevile de gaze naturale, lucrarea fiind efectuată de firma SC Confort Timişoara. Zona este un iad pentru şoferi, iar termenul de finalizare a lucrării este 4 noiembrie. „E de groază! Au venit cu lucrarea până în mijlocul străzii şi acum un sens este blocat. Am făcut trei kilometri în 20 de minute. Nu lucrează şi ei să termine o stradă până la capăt. Le-au spart pe toate în acelaşi timp. Să lucreze noaptea, când nu e circulaţie!“, a propus craioveanul Ionel P.

Poliţia Rutieră are atribuţii doar în ceea ce priveşte semnalizarea corespunzătoare a lucrărilor. „Nu ne putem opune dacă au autorizaţii. Încercăm şi noi să monitorizăm să termine cât mai repede. Aici ar trebui să luăm nisipul de pe trotuar, dar nu putem până nu asfaltează“, a declarat Vasile Cotigă, responsabil de sistematizarea circulaţiei din cadrul Poliţiei Rutiere.

Soluţia? „Sigur că ne deranjează, dar nu avem ce să facem, trebuie să suportăm până se termină“, a spus Marian Petcu, un şofer craiovean care încerca să se înscrie pe sensul de mers către centru, venind de pe strada Lipscani. A reuşit după câteva minute.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII