14.4 C
Craiova
vineri, 3 mai, 2024
Știri de ultima orăSportMonica ar da o geantă de firmă pe o jantă scumpă

Monica ar da o geantă de firmă pe o jantă scumpă

Craioveanca Monica Cojocaru este pilot de raliuri, singura fată angrenată în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Recent,
a câştigat Cupa Reşiţa, spre bucuria tatălui ei, Petre Cojocaru, multiplu campion de automobilism.

Există sporturi practicate mai puţin de fete, cum ar fi fotbalul, sau sporturi în care reprezentantele sexului frumos concurează alături de băieţi.
O craioveancă, Monica Cojocaru (foto), în vârstă de 34 de ani, este singura fată care participă alături de zeci de bărbaţi în Campionatul Naţional de Raliuri, viteză în coastă. Monica nu se mulţumeşte doar să bifeze participări la etapele campionatului, ci să se lupte pentru locul întâi la categoria sa, chiar dacă maşina sa, un Peugeot 206, nu este la fel de performantă ca a altor competitori.
La sfârşitul săptămânii trecute, Monica a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la grupa A2 în cadrul Cupei Reşiţa, etapa a patra a Campionatului Naţional. A primit cupă şi o şampanie. Poate bucuria ei a fost depăşită în intensitate de cea a tatălui său, Petre Cojocaru, omul care i-a inoculat pasiunea pentru maşini. Petre Cojocaru, maestru emerit al sportului, este un fost mare campion care şi-a trecut în palmares multiple titluri naţionale şi medalii la Campionatul Balcanic la mai multe categorii, viteză în coastă, circuit de raliu, autocross.

Tatăl este felicitat de prieteni

„Am simţit o mare bucurie când Monica, căreia eu îi zic băiatul meu, a ocupat locul 1 la categoria A2, pentru că a concurat în compania unor bărbaţi cu maşini mai dotate şi i-a depăşit. Din 43 de participanţi la general, ea s-a clasat pe locul 32. Sunt mândru de ea! Mă sună prietenii din ţară şi mă felicită după ce o văd în timpul cursei. Îmi zic că e talentată la condus. Creşte inima în mine de bucurie. Normal că ne este greu cu cheltuielile care nu sunt deloc mici, mai ales acum, pe criză, şi ne-ar plăcea să o vedem măritată, la casa ei, nu toată ziua la concursuri, dar mă atinge la punctul sensibil ce îmi spun alţii, adică faptul că are viitor în acest sport considerat al bărbaţilor“, a spus pentru GdS Petre Cojocaru, fost pilot de uzină de la Oltcit.
Sportiva povesteşte că spectatorii reşiţeni au susţinut-o frenetic. „M-am simţit bine la Reşiţa nu numai prin prisma rezultatului realizat, ci şi prin faptul că traseul pe care se desfăşoară cursa are toate ingredientele, de la viraje de foarte mare viteză la unele foarte strânse. Pe de altă parte, spectatorii reşiţeni îndrăgesc mult acest sport şi m-au încurajat în aşa fel încât la un moment dat nici nu mai conta rezultatul, ci dorinţa ca ei să fie încântaţi şi mulţumiţi de prestaţia mea. Astfel a apărut şi surpriza – clasarea pe locul I la clasa A2 şi locul 7 la grupa A, grupă în care concurează şi bolizi ca Mitsubishi şi Subaru. În campionat mă situez deocamdată pe locul patru, după primele etape şi îmi doresc foarte mult să ajung pe podium până la finalul anului automobilistic, dar este greu pentru că mă lupt cu maşini puternice, pregătite ca veritabile maşini de curse“.

Participa la curse
de mică

La prima vedere nu ai zice că Monica Cojocaru este pilot de raliuri. Dar când se urcă în maşina sa la concursuri apasă pe pedală la maximum şi uneori are timpi chiar mai buni ca băieţii. Contactul cu automobilismul l-a luat la vârstă fragedă. „Eram nelipsită de la toate concursurile la care participa tata, şi nu au fost deloc puţine în 15 ani de carieră. Am învăţat multe detalii despre maşini pe care copii de vârsta mea nu le ştiau. Apoi, am început să iau startul prin 2000 la concursuri regionale, iar de câţiva ani în Campionatul Naţional de viteză în coastă. Cu băieţii mă înţeleg bine în circuit. Mă respectă, fiind singura fată“, a povestit Monica.
Pentru a arăta cât e de pasionată de şofat, a făcut o comparaţie interesantă: ar da o geantă de firmă pe o jantă scumpă.
Când nu se ocupă de hobby-ul său, pilotajul, Monica desfăşoară mai multe activităţi: este profesor de discipline economice la Colegiul Naţional Economic din Craiova, se ocupă de firma tatălui, este şi instructor auto şi traducător autorizat.

Sponsorii
nu se înghesuie

Sportiva a explicat că, deşi este singura fată din campionat, sponsorii nu se înghesuie să o ajute: „Ecuaţia pentru performanţă este simplă: maşină bună şi pilot care să-i demonstreze calităţile. Maşinuţa mea ar fi bună, dar de serie, adică nu are toate elementele necesare pentru a-i creşte performanţa. Bunăvoinţă există, dar cu un buget scăzut este aproape imposibil. Eu le mulţumesc celor care m-au ajutat până acum şi sper în continuare să găsesc un sprijin substanţial pentru a-mi îndeplini visul“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS