10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSport„Interesele obscure ale celor care conduc automobilismul romanesc ne fac de ris in Europa!“

„Interesele obscure ale celor care conduc automobilismul romanesc ne fac de ris in Europa!“

• Un alt pilot, George Grigorescu, considera ca directorul cursei, Anton Ionescu, este vinovat pentru excluderea sa • „Impreuna cu Duval o sa intreprind o actiune legala impotriva lui Ionescu“, sustine Grigorescu

Raliul Romaniei, care s-a desfasurat la sfirsitul saptaminii trecute, la Brasov, a aprins spiritele in lumea automobilismului din tara noastra. Vineri, in prima zi de concurs, oficialii cursei au hotarit excluderea din cursa a patru echipaje, motivind ca acestea nu au respectat traseul de regularitate. Cele patru echipaje sint Nistor Duval / Eugen Pop (Citroen Saxo Super 1.600), George Grigorescu / Radu Dumitriu (Renault Clio), Adrian Dumitru / Varga Gabor (Renault Clio) si Catalin Berari / Adrian Bordea (Mitsubishi Lancer).

Duval: „Am fost pedepsiti selectiv“

Unul dintre pilotii afectati de aceasta hotarire, craioveanul Nistor Duval, a contestat dur hotarirea luata de oficialii cursei de la Brasov: „In prima zi a raliului, pe regularitate, intre parcul de service si regruparea de la Azuga, am mers 500 de metri prin oras pe o strada paralela. Ne-am dat seama de greseala, ne-am intors si am luat-o pe traseul corect. Oficialii cursei au hotarit insa sa ne excluda, speriindu-se probabil de pericolul pe care il reprezentam pentru alti concurenti. Am facut contestatie la aceasta hotarire in timp legal, dar, contrar regulamentului, aceasta s-a judecat simbata, dupa plecarea in cursa a celorlalti piloti, ceea ce dovedeste ca oficialii care ne-au exclus nu aveau de gind sa-si schimbe hotarirea indiferent de argumentele pe care le-am fi adus. Recunoscindu-si greseala, cei care ne-au judecat au vrut sa ne dea inapoi banii pe care ii platisem pentru contestatie, insa nu i-am acceptat. In situatia noastra, a celor patru echipaje excluse, s-au mai aflat inca vreo 30 de piloti care au ales eronat traseul, printre care si Titi Aur, care, dind dovada de fair-play, a recunoscut intr-o emisiune televizata ca a gresit traseul de regularitate. In privinta lor nu s-a luat insa nici o masura, oficialii cursei sustinind ca nu i-au vazut cind au gresit. Imi recunosc eroarea pe care am facut-o, dar, desi legea este aceeasi pentru toata lumea, doar unii dintre noi am fost pedepsiti. Interesele obscure ale celor care conduc automobilismul romanesc ne fac de ris in Europa. Strainii care au fost prezenti la aceasta cursa, printre care campionul Turciei, Ercan Kazaz, si campionul european din 1997 la A2.0, Nejat, s-au declarat stupefiati de modul in care sint organizate cursele de la noi.“

„Nu voi renunta la curse“

Nistor Duval sustine ca a fost sicanat de organizatorii Raliului Romaniei inca de la debutul acestei competitii: „Pe PS 2 am ajuns din urma un Mitsubishi si masina care deschidea traseul. Contrar regulamentului, cei care pilotau cele doua masini nu mi-au permis sa ii depasesc si, din aceasta cauza, am pierdut timp pretios. Am facut contestatie, insa mi-a fost respinsa, unul dintre oficialii cursei, care a parut deranjat de evolutia pe care o avusesem pina in acel moment, spunindu-mi: «Cine te pune sa mergi ca nebunul?!». Cu orice risc, nu pot sa tac si sa ascund astfel lucrurile neortodoxe care s-au petrecut la Raliul Romaniei, mai ales ca, pentru aceasta cursa, am facut un efort financiar deosebit si am inchiriat o masina de campionat mondial, Citroen Saxo Super 1.600. Am fost frustrat atit eu, cit si miile de fani care doreau sa vada concurind o masina de campionat mondial. Sicanele la care am fost supus nu ma vor determina sa renunt la curse si, in acest an, voi aduce inca o data in CN masina Citroen Saxo Super 1.600.“

Grigorescu sustine varianta lui Duval

La rindul sau, pilotul George Grigorescu sustine varianta lui Duval: „Nu am fost singurii care am gresit traseul de regularitate. Vreo 30 de masini au luat-o pe acolo, dar nu au fost excluse din competitie. Decizia luata reprezinta pedeapsa maxima prevazuta de regulament pentru o astfel de eroare si o consider arbitrara si excesiva, mai ales ca nu am obtinut nici un avantaj din faptul ca am gresit traseul, ci, dimpotriva, am pierdut timp“.

Grigorescu considera ca directorul cursei, Anton Ionescu, este vinovat pentru excluderea sa si intentioneaza sa il dea in judecata. „Nu este primul incident in care este implicat Anton Ionescu. A dat dovada de lipsa de profesionalism si de onestitate. Este viciere de rezultat, iar frustarea sportiva este foarte mare. Impreuna cu Duval o sa intreprind o actiune legala impotriva lui Ionescu. Vom cere daune morale, vom solicita sa ni se achite cheltuielile de concurs. Totusi, nu latura materiala este importanta, ci prejudiciul sportiv“, a spus Grigorescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS