Dieta pentru bila leneșă: 6 alimente cu efect benefic



Principala funcție a vezicii biliare este prelucrarea grăsimilor. Află ce alimente poți consuma pentru a trata cu succes bila leneșă, în timp ce ai o digestie optimă, potrivit eva-rom.

În momentul în care vezica biliară nu își îndeplinește rolul în mod corect pot apărea refluxul gastroesofagian, balonarea, starea de greață, voma sau durerile abdominale. Deși nu există o dietă garantată pentru sănătatea vezicii biliare, anumite alimente pot înrăutăți bila leneșă, în timp ce altele favorizează eliminarea mai rapidă a disconfortului.

Iată ce ar trebui să consumi mai des pentru a stimula bila leneșă:

1. Semințele de in

Fibrele asigură o digestie normală, favorizând eliminarea toxinelor și a bilei, dar dacă nu consumi o cantitate suficientă substanțele cu efecte negative se vor acumula în organism. Bila leneșă poate cauza o varietate de simptome printre care balonarea sau constipația. Potrivit Academiei de Nutriție și Dietă din SUA, femeile trebuie să consume 25g de fibre pe zi, iar bărbații 38g. „Semințele de in sunt o soluție rapidă pentru a suplimenta cantitatea de fibre consumată. Pot fi adăugate la cereale, smoothie-uri și salate pentru a obține un gust bun și a preveni problemele digestive. O lingură de semințe de in are aproximatix 3g de fibre. În plus, semințele conțin acizi grași de tip Omega-3, foarte utili pentru funcționarea vezicii biliare”, explică dr. Will Bulsiewicz, gastroenterolog.

2. Avocado

În categoria alimentelor bogate în potasiu, avocado se remarcă datorită proprietăților utile pentru bila leneșă. „Este un aliment esențial în dieta persoanelor care au probleme cu vezica biliară deoarece conține grăsimi sănătoase și mult potasiu, un nutrient cu un rol foarte important pentru menținerea echilibrului de lichide și electroliți din organism. Foarte multe persoane suferă de o deshidratare cronică fără să-și dea seama, iar acest lucru poate provoca apariția calculilor biliari. Aceștia se formează când bila este prea densă, așa că trebuie să te asiguri că te hidratezi așa cum trebuie pentru a-i preveni. Calculii biliari se pot forma și dacă există prea mult colesterol sau bilirubină la nivelul vezicii biliare. Este foarte simplu să reduci aceste riscuri consumând felii de avocado cu o salată la ora prânzului sau cu pâine prăjită dimineața”, spune dr.Carrie Burrows, nutriționist din Orlando.

3. Fasolea

Are multe beneficii pentru sănătate, așa că nu este de mirare că poate fi inclusă și în dieta utilă pentru bila leneșă. „O masă bogată în grăsimi creează o cantitate ridicată de bilă. Dacă meniul tău conține prea mult colesterol, acesta poate cristaliza și va forma calculi biliari. Este bine să reduci cantitatea de carne pe care o consumi și să favorizezi proteinele provenite din surse vegetale. Fasolea, lintea și tofu sunt alternative excelente pentru carnea roșie, unul dintre principalii factori care inflamează vezica biliară”, potrivit dr. Bulsiewicz.


4. Portocalele

„Alimentele bogate în vitamina C cum sunt citricele și fructele de pădure sunt o alegere benefică pentru vezica biliară. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că vitamina C poate preveni formarea calculilor biliari cu până la 50%, așa că merită să le consumi în fiecare zi”

5. Varza murată

Contează foarte mult să menții echilibrul bacteriilor benefice de la nivelul tractului gastrointestinal deoarece un surplus de bacterii nocive poate afecta inclusiv vezica biliară.

„În momentul în care există suficiente bacterii benefice scade nevoia de bilă și se reduce presiunea asupra vezicii biliare. Alimentele fermentate precum varza murată, miso sau algele kombucha previn problemele legate de bila leneșă. Poate te gândeai că și iaurtul este o sursă utilă de probiotice, dar nu nu are un efect pozitiv asupra vezicii biliare. Iaurtul care conține culturi active poate irita stomacul, așa că este mai bine să-l eviți”, potrivit dr. Tara Nayak, nutriționist din Philadelphia.

6. Sfecla roșie

Conține betaină, o substanță care protejează ficatul și stimulează fluxul bilei și prelucrarea eficientă a grăsimilor din alimentație. „Bea suc de sfeclă roșie, încearcă supa sau adaugă sfeclă la smoothie-uri pentru a obține beneficii importante”, recomandă dr. Nayak.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 11 martie 2019

Actualitate

» LIVEVIDEO Câteva zeci de magistrați protestează din nou pe treptele Palatului de Justiție din București
» Gorj: Ales local, agresat fizic în timpul ședinței Consiliului local Fărcășești
» Motivarea CCR pentru protocoalele SRI: Judecătorii și procurorii vor verifica, în cauzele în curs, administrarea legală a probelor / Despre deciziile definitive: Norma a beneficiat de prezumția de constituționalitate
» Doljeni reţinuţi pentru contrabandă cu ţigări
» Informațiile care acreditează ideea unor costuri uriașe pentru soluționarea dosarelor sunt false și minimizează importanța activității procurorilor
» ANAF a închis peste 1.000 de depozite din Dragonul Roșu
» Dragnea, după ce Facebook a eliminat pagini create de apropiați ai PSD: Dacă vor pot să închidă tot PSD-ul, (vorbim) despre Dumnezeu
» Pompier felicitat după ce a salvat victima unui jaf
» Craiova: Tamponare între un tramvai şi un autoturism
» Primarul ALDE din Rovinari se alătură protestului pentru construcţia de autostrăzi și îndeamnă și alți edili din Gorj să oprească lucrul în 15 martie
» De ce ne pierdem auzul temporar in urma sunetelor puternice?
» Președintele Klaus Iohannis face o declarație de presă la ora 17.00

Publireportaj

» Primăria municipiului Băilești trece la nivelul „smart-city“

Dolj

» A învins cancerul şi luptă în continuare pentru viaţă
» A condus băut şi fără permis şi a fugit de poliţişti
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Ministrul agriculturii, Petre Daea, a inspectat sistemul de irigații care se reabilitează în Dolj (GALERIE FOTO)
» Concert extraordinar Holograf, la Craiova
» Cred în România (VI): Afacere cu gust de căpşune în patria cartofilor
» Grefierii ies și rămân în stradă pe termen nedeterminat
» 3,2 milioane de euro, reabilitarea Spitalului de Boli Infecţioase (VIDEO)

Gorj

» Autorităţile din Târgu Cărbuneşti au pierdut o finanţare din Norvegia
» Poliţia Locală, la vânătoare de scandalagii
» 15 minute de grevă generală la Rovinari pentru drumul expres
» Peste o sută de incendii de vegetaţie uscată de la începutul anului
» Condiţii ca în Evul Mediu în unele unităţi de învăţământ din comuna Scoarţa
» Preşedintele CJ Gorj aşteaptă Corpul de Control pentru a lua măsuri cu şefii Spitalului Judeţean
» Romii din Scoarţa nu îşi achită impozitele, deşi sunt scutiţi de penalităţi

Sport

» România a luat şapte medalii la CE de lupte U23
» Stancu: Rezultatul a fost obţinut şi cu şansă
» „Leuţii“ lui Mondea au terminat pe trei la Braşov
» Remiză în derbiul Băniei de la Liga Elitelor U17

Sanatate

» Cum ne îmbolnăvește stresul
» Kiwi, sursă importantă de vitamina C

Educatie

» În Dolj, peste 1.200 de absenţi la simularea evaluării naţionale

Magazin

» Horoscop
» Bancul zilei
» Dieta pentru bila leneșă: 6 alimente cu efect benefic
» Utilizarea ţigărilor electronice, asociată cu maladiile cardiace
» O nouă metodă pentru identificarea bacteriilor rezistente la antibiotice
» Imunoterapia, o nouă revoluţie în bătălia anticancer
» Nvidia câştigă lupta cu Intel şi cumpără o companie concurentă din Israel cu peste 7 milioane dolari
» Aproape 5.000 de bancheri din UE câștigă peste 1 milion de euro pe an
» Obezitatea, asociata cu 10 tipuri diferite de cancer
» Alcoolismul ar putea fi tratat în curand cu ajutorul realităţii virtuale
» Este insomnia ereditara? Care sunt genele ce pot duce la apariţia tulburărilor de somn
» Cel mai bun antioxidant natural se găseşte în cereale
» Cum ne influenţează emoţiile memoria?
» Semnele autismului sunt vizibile din primele luni de viaţă

Top