6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinCum ne influenţează emoţiile memoria?

Cum ne influenţează emoţiile memoria?

Un nou studiu facut de un grup de oameni de stiinta de la Universitatea din Haifa, Israel, a aratat ca emotiile influenteaza in mod direct procesele invatare si memorare ale creierului, scrie sciencedaily.com.
Scopul acestui studiu a fost observarea activitatii electrice care are loc in creier in timpul acumularii informatiilor cu caracter social pentru a intelege legatura dintre emotii si procesele cognitive, precum cel de memorare.

In urma studiului s-a observat ca emotiile nu sunt numai produsul prelucrarii informatiilor de catre creier, dar si ca acestea influenteaza in mod direct procesele de invatare si memorare ce au loc in creier.

„Emotii diferite nasc reactii diferite care fac creierul sa lucreze la diferite frecvente, a explicat Shlomo Wagner, doctor al Departamentului de Neurobiologie de la Universitatea din Haifa.

In prima parte a studiului cercetatorii au examinat activitatea electrica ce are loc in creierul sobolanilor la nivelul comportamentului social. Acestia au descoperit ca exista o crestere a activitatii electrice la nivelul creierului, care reflecta o stare de entuziasm, atunci cand sobolanii sunt pusi in situatii sociale noi si ca in acest timp au loc noi coordonari si asocieri intre informatii ce apartin unor domenii diferite. Aceleasi zone ale creierului au aratat, in schimb, o activitate electrica scazuta atunci cand intalnirile sobolanilor aveau loc cu parteneri cunoscuti anterior.

„Cu alte cuvinte, in timpul primei intalniri, zone diferite ale creierului au lucrat la un nivel ridicat de coordonare. In momentul in care cele doua animale au ajuns sa se cunoasca reciproc, activitatea electrica a scazut si coordonarea a incetat”, a remarcat doctorul Shlomo Wagner.

„Rezultatele au aratat, in mod clar, ca emotiile sunt sincronizate cu nivelul ridicat de activitate cerebrala si ca acest factor, care pare sa faciliteze formarea de memorie sociala, este favorizat de intalnirile ce au avut loc intre sobolanii care nu se cunosteau. Cu alte cuvinte, am gasit o conexiune intre sentimentul de entuziasm, activitatea ritmica in anumite zone ale creierului si procesul cognitiv de formare a memoriei. Dupa sobolanii au fost familiarizati intre ei, au devenit mult mai putin entuziasti si, in consecinta, s-a inregistrat o scadere a nivelului de coordonare intre zonele distincte ale creierului”, a explicat Dr. Wagner.

„In esenta, aceasta constatare explica de ce oamenii tind sa-si aminteasca in special prima lor intalnire cu partenerul de viata,” a adaugat acesta.

„Se pare ca, atunci cand emotiile sunt pozitive, creierul pune la lucru diferite cai de comunicare intre anumite zone. Cand emotiile difera, spre exemplu cand este vorba despre o emotie negativa de frica, creierul poate activa aceleasi zone, dar prin cai diferite de comunicare. Va trebui sa efectuam in viitor studii suplimentare, inclusiv asupra oamenilor, pentru a intelege importanta fiecarei emotii asupra proceselor de memorare, insa, in termeni generali, implicarea este clara: emotii diferite cauzeaza procese cerebrale diferite ce fac creierul sa lucreze diferit chiar si atunci cand este vorba despre procesul de invatare si memorare, conchide Dr. Wagner.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS