27.8 C
Craiova
luni, 3 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalNoi informatii privind accidentul din Germania

Noi informatii privind accidentul din Germania

Compania elvetiana pentru controlul aerian Skyguide a recunoscut ieri ca sistemul sau automat de alerta nu functiona la intreaga capacitate in noaptea producerii coliziunii dintre un avion Tupolev si un Boeing fiind efectuate lucrari de intretinere. „In realitate, nu era debransat, dar functiona in modul de rezerva, deoarece efectuam o serie de schimbari, asa cum se intimpla deseori noaptea, cind traficul este redus“, a declarat purtatorul de cuvint al Skyguide, Roger Gaberell. El a precizat ca, in aceste conditii, sistemul de alerta pe termen scurt la sol nu avertizeaza in caz de pericol, iar in noaptea de luni spre marti acesta nu a alertat asupra iminentei coliziunii.

Controlorii de trafic elvetieni au avertizat avionul Tupolev cu numai 50 de secunde inaintea coliziunii, a precizat Gaberell, adaugind ca operatorul care a transmis instructiunile se afla inca in stare de soc si nu a fost interogat.

„Controlorul este cel care decide cind sa intervina. De ce s-a decis atit de tirziu? Este clar ca nu a fost momentul ideal, deoarece a avut posibilitatea sa intervina mai devreme; totusi, nu ar fi fost o misiune imposibila daca avionul ar fi coborit chiar in acel moment“, a spus el. Gaberell nu a putut insa nici sa confirme, nici sa infirme informatia potrivit careia pilotul avionului Tupolev a raspuns instructiunilor in 25 de secunde.

El a afirmat ca pilotul avionului a actionat tirziu, abia la al doilea avertisment. „Daca ar fi reactionat in termen de 25 de secunde, ar fi parcurs o distanta buna la viteza de 800 de kilometri/ora“, a apreciat purtatorul de cuvint. El a precizat ca, in conformitate cu procedurile aeronautice, trebuie asigurata o distanta minima intre avioane, care variaza in functie de echipamentele existente la bordul avionului si la sol. In cazul celor doua aparate care zburau deasupra sudului Germaniei, distanta ar fi trebuit sa fie de noua kilometri (cinci mile). „Cind a fost dat avertismentul, distanta era de peste cinci mile“, a spus el.

Cel de-al doilea aspect asupra caruia a atras atentia Gaberell este motivul pentru care pilotul avionului rus nu a respectat ordinele referitoare la securitatea aeriana. „Pilotul nu a reactionat deloc la primul ordin, ci abia la al doilea. Si nu se stie de ce“, a subliniat Gaberell. „Cea de-a treia intrebare se refera la motivul pentru care sistemele de avertizare ale acestor avioane nu au functionat normal“, a spus el. Sistemele automate de avertizare TCAS „ar fi trebuit sa se coordoneze intre ele pentru a propune solutii diferite celor doua piloti, recomandindu-i unuia dintre ei sa reduca altitudinea si celuilalt sa urce. Or, amindoi pilotii au coborit“, a precizat purtatorul de cuvint.

Accidentul a provocat moartea a 71 de persoane, in majoritate copii, cele doua avioane prabusindu-se in sudul Germaniei, in apropierea granitei cu Elvetia, intr-o zona in care controlul aerian este asigurat de autoritatile elvetiene. Politia germana a anuntat, descoperirea altor noua cadavre la locul accidentului, numarul total al corpurilor gasite pina in prezent ridicindu-se, astfel la 37. „Majoritatea acestor corpuri au fost gasite pe un cimp, in apropierea unui drum de tara, in jurul partii din spate a avionului Tupolev“, a precizat purtatorul de cuvint al politiei din Ravensburg.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS