10 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalBlatistii le-au tras teapa politistilor

Blatistii le-au tras teapa politistilor

• Politia Transporturi, in colaborare cu jandarmii si controlorii Regionalei CFR Craiova, a organizat ieri o ampla razie in vederea descoperirii calatorilor clandestini • Observind fortele de ordine, blatistii au tras semnalul de alarma si au fugit inainte de intrarea trenului in Gara Cotofeni • Cei prinsi fara bilet au fost obligati doar sa achizitioneze de pe peron bilete de calatorie contra sumei de 35.000 de lei

Ieri-dimineata, ora 5.00. In fata sediului Inspectoratului de Politie Transporturi (IPT) Craiova, o duba cu 50 de jandarmi, insotiti de un subofiter si de un ofiter, asteapta declansarea actiunii de depistare a blatistilor din trenurile de calatori. Operatiunea a fost organizata de IPT Craiova si jandarmerie, in colaborare cu Serviciul Control Trenuri din cadrul Regionalei CFR Craiova.

Ora 5.20. Lt.col. Ionel Ghita, sef Serviciu patrule in cadrul IPT Craiova, inca se uita dupa acei subordonati care nu s-au prea grabit sa ajunga la serviciu.

Ora 5.30 – plecarea catre statia CFR Cotofeni a celor patru masini cu ziaristi si trei cu jandarmi, politisti si ceferisti. Avind masini ceva mai sprintene, ziaristii au luat-o inainte. La iesirea din Craiova, reprezentantii mass-media au tras pe dreapta sa astepte restul coloanei. Nu de alta, dar riscau sa faca singuri controlul.

Trei sferturi dintre calatorii clandestini au dat bir cu fugitii

Ora 5.50 – sosirea la locul actiunii. Gara Cotofeni este inconjurata de fortele de ordine, in asteptarea personalului 2092 Tirgu Jiu – Craiova. Trenul era cunoscut drept un „rai al blatistilor“, majoritatea calatorilor fiind navetisti cu serviciul in Craiova. Pina la sosirea trenului asteptat, a mai fost controlat personalul 2081, fiind depistati vreo cinci-sase calatori fara bilet. Recolta slaba, ca si trenul era aproape gol.

Ora 6.11. Din departare apare personalul 2092. Asezati linga linia ferata, jandarmii, politistii si controlorii asteptau sa se napusteasca asupra calatorilor din tren. Dar au avut parte de o mare surpriza: blatistii s-au dovedit mai isteti decit fortele de ordine, tragind semnalul de alarma cu 200 de metri inainte de intrarea in gara.

O data garnitura oprita, blatistii – sa tot fi fost peste suta la numar – s-au raspindit prin boscheti ca potirnichile, ca sa scape de impresionantul dispozitiv al fortelor de ordine. Cind si-au dat seama ca au luat teapa, jandarmii si politistii au luat-o la goana iepureste spre tren, doar-doar s-o impiedica vreun calator clandestin si o cadea in miinile lor.

Dupa ce calatorii clandestini s-au facut nevazuti, trenul a luat-o usurel din loc catre gara. La rindul lor, fortele de ordine au fost nevoite sa se intoarca, pe fundalul gifiielilor si a urarilor de mama la adresa smecherilor din tren.

Ora 6.15. Personalul opreste pina la urma in statie. Din el coboara doi calatori si amindoi au bilet, spre amaraciunea fortelor de ordine. In tren mai sint depistati citiva fara legitimatii de calatorie. Printre ei, o taranca purtind o sacosa imensa plina cu rasaduri de rosii si varza: „De un’ sa iau, maica, bilet, ca ma urcai de la Racari si n-avusai timp sa-l gasasc pe nas“.

Usor-usor apar si vreo 30 dintre fugari, adusi de jandarmii care s-au dovedit mai sprinteni. Printre ei, un angajat al societatii FEDERAL GUARD – forta de ordine, s-ar zice – care o stersese iepureste din tren, ca n-avea bilet, dar si Dumitru Popescu, muncitor al Antreprizei CCCF, posesor al unui ordin de deplasare de la locul de munca, ce nu era insotit, asa cum ar fi fost normal, de biletul gratuit de tren.

In acelasi grup era si Nadia, arhicunoscuta de politisti drept o fidela calatoare pe acest traseu. Prins cu greu si adus cu forta de jandarmi, un individ turbulent din Turburea – pe nume Ion Pentea – era acuzat ca ar fi tras semnalul de alarma ca s-o poata sterge blatistii – inclusiv el. Pentru asta era pasibil de a plati doua amenzi, pe putin, in valoare totala de peste cinci milioane de lei.

Ora 6.30. Trenul pleaca spre Craiova. Calatorii clandestini au acum bilete in regula, contra sumei de 35.000 de lei, achizitionate de la ceferistii de pe peron. Din usa unuia dintre vagoane, Nadia isi desface larg fusta in fata si le arata fortelor de ordine ce merita pentru ca au pus-o sa plateasca biletul de calatorie.

Calatori clandestini sa fie, ca bilete se gasesc

Ora 6.45. Personalul 2853 opreste in Gara Cotofeni si e luat la purecat de fortele de ordine. Vreo 40 de calatori fraudulosi sint depistati in acest tren, in ciuda previziunilor destul de pesimiste. Controlorii nu mai prididesc sa rupa bilete „onorabililor“.

Ora 7.00. Politistii, jandarmii si ceferistii asteapta cu sufletul la gura personalul 9192 Timisoara-Craiova, care nu vrea cu nici un chip sa apara.

Ora 7.15. Apare trenul asteptat. Sint depistati citiva calatori clandestini. Gheorghe Epure din Bradesti le prezinta fortelor de ordine un abonament pentru un numar nelimitat de calatorii. Politistilor li se pare suspect abonamentul cu stersaturi si scris ingrosat si il retin pe suspect, precum si documentul cu pricina. „Abonamentul e fals, iar asta inseamna ca s-au savirsit nu mai putin de trei infractiuni: fals, uz de fals si inselaciune“, considera lt.col. Ionel Ghita, din cadrul IPT Craiova.

Trenul pleaca, iar politistii – 22 la numar – jandarmii si ceferistii – si ei vreo 12 – se imbarca in masini, pornind spre Gara Podari, unde mai aveau de controlat un tren. „Principalul scop al actiunii noastre a fost sa-i convingem pe navetisti sa-si cumpere bilet sau chiar abonament, care costa cit jumatate din valoarea biletelor pe o luna“, a declarat Catalin Mocanu, sef Serviciu control trenuri din cadrul Regionalei CFR Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS