16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCertificatele constatatoare pot fi obţinute on-line

Certificatele constatatoare pot fi obţinute on-line

Firmele care cer lunar certificate de la ONRC răsuflă uşurate: acum pot accesa documentele de la sediul firmei, la costuri similare. Facilitatea va fi mai greu accesibilă celor care nu au semnătură electronică şi nu deţin un card bancar pentru a face plata. Aceştia se vor deplasa tot la ghişeele Oficiului Registrului Comerţului pentru a obţine documentele necesare, pe suport de hârtie.

Companiile care făceau potecă pe la sediile judeţene ale Registrului Comerţului, pentru a obţine un document fără de care nu erau primite la licitaţii sau la o negociere cu banca pentru împrumuturi sau linii de credit, pot sta liniştite. O măsură menită să reducă birocraţia şi statul la cozi se pune în aplicare de vinerea trecută. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a anunţat că, de la sfârșitul săptămânii trecute, este posibilă obţinerea cerificatelor constatatoare prin internet, la fel ca şi furnizarea de informaţii despre firme. Documentele necesare unei societăţi sau unei persoane fizice autorizate pot fi obţinute de la distanţă, dar cel care le solicită trebuie să aibă acces la internet, semnătură electronică şi un card sau un cont bancar, din care poate să vireze banii. ONRC poate transmite on-line datele cerute de firme şi de persoanele fizice „prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenția operatorului de date, 24 de ore din 24 ore, şapte zile din şapte. Plata se realizează electronic, prin utilizarea unui card bancar, solicitantul obținând o factură electronică“, se arată într-un comunicat al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, transmis redacţiei.
Cine obţine aceste documente de la ghişeele Registrului Comerţului plăteşte o sumă de 45 de lei pentru un certificat constatator, de exemplu. Costurile nu se modifică, atunci când persoanele interesate solicită documentul în format electronic, dar documentul nu va fi accesibil oricui. Unele firme care îşi trimit documentele contabile prin internet dispun de certificat digital, care generează o semnătură electronică. Cei care nu dispun de o semnătură electronică, tot de la ghişeele de la Registrul Comerţului vor obţine certificatele constatatoare. Astfel de documente se folosesc pentru participarea la licitaţii, în instanţă, pentru accesarea unor credite,  pentru a face dovada legitimităţii firmei  în faţa furnizorilor sau a unor instituţii de control etc.

Cum se obţin certificatele de la distanţă

Prin serviciul InfoCert, ONRC garantează autenticitatea documentelor obţinute la distanţă, integritatea, data sigură a emiterii şi verificarea actului. Încă nu se ştie la cât timp de la trimiterea solicitării pe site-ul ONRC se obţine documentul în format electronic. De la ghişeele instituţiei, un certificat constatator pe format de hârtie se obţine în trei-patru zile de la depunerea cererii.
Firma trimite solicitarea on-line către ONRC, se face dovada semnăturii electronice, se primeşte factură electronică, se plăteşte certificatul, apoi se aşteaptă eliberarea lui în format electronic. Noul serviciu InfoCert este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii on-line destinate comunităţii de afaceri, prin intermediul portalului dedicat – https://portal.onrc.ro. Accesul în portal este securizat și se realizează pe bază de user și parolă.
Rămâne de văzut dacă softurile ONRC vor funcţiona la parametri normali şi atunci când instituţia va fi asaltată de cereri on-line de obţinere a certificatelor constatatoare din toate zonele ţării.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS