13.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord opreşte producţia şi la fabrica de motoare

Ford opreşte producţia şi la fabrica de motoare

După ce din septembrie s-a oprit temporar producţia de autovehicule B-Max, Ford anunţă că va opri producţia şi la fabrica de motoare, timp de opt zile, în luna noiembrie. Cei de la secţia de vehicule vor sta acasă încă 13 zile lucrătoare şi în noiembrie.

Cererea de autovehicule B-Max pe piaţa europeană şi, implicit, de motoare, se înrăutăţeşte de la o lună la alta, iar producătorul auto este nevoit să taie zilele de producţie în uzina din Craiova. În luna noiembrie, Ford va continua oprirea temporară a producţiei la Craiova, dar de data aceasta se închide pentru opt zile lucrătoare şi fabrica de motoare. Dacă în septembrie au fost trimişi în şomaj tehnic cei circa 2.500 de angajaţi de la secţia de vehicule, timp de şapte zile lucrătoare, luna aceasta oamenii au stat acasă timp de 13 zile lucrătoare şi au mers la serviciu doar zece zile. În noiembrie, vor sta în şomaj tehnic 13 zile cei de la vehicule, dar lor li se alătură şi cei aproximativ 1.400 de angajaţi de la fabrica de motoare. Pe parcursul perioadei de şomaj tehnic, angajaţii vor primi 80% din salariile de bază.  
Ford motivează că se opreşte producţia la motoare tot din cauza diminuării cererii de vehicule pe plan european. Ca să existe cerere de motoare, trebuie să existe mai întâi cerere de maşini, iar pe piaţa europeană cererea de vehicule este în declin.
„Ca răspuns la situația precară a pieţei europene, Ford România continuă să-şi ajusteze volumele de producţie la uzina de la Craiova în luna noiembrie. Astfel, putem confirma pentru luna noiembrie oprirea producţiei de vehicule timp de 13 zile, respectiv opt zile în secţia de producţie motoare. Suspendarea timp de opt zile a producţiei de motoare este cauzată de cererea redusă pentru vehicule şi se suprapune cu perioada de suspendare a producţiei de vehicule. Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre compania noastră şi angajaţii săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, aceştia fiind plătiţi cu 80% din salariul de bază“, au declarat reprezentanţii Ford Craiova.
„Ford România va continua să îşi alinieze producţia la cererea efectivă a pieţei şi, datorită flexibilităţii sistemelor noastre de lucru, putem reacţiona în timp real la schimbările pieţei, inclusiv prin creşteri de producţie“, au adăugat oficialii Ford. Stoparea producţiei de motoare pentru opt zile ar diminua producţia lunară de propulsoare exportate de Craiova cu 8.000 de unităţi.

Ford Craiova produce 1.000 de motoare pe zi

La Craiova se fabrică aproximativ 1.000 de motoare pe zi. Dintre acestea, 70% sunt propulsoare de 1,5 litri EcoBoost şi doar 30% sunt motoare de 1,0 litri EcoBoost. Deşi acesta din urmă a câştigat premiul de „Motorul Internaţional al Anului“ în 2012 şi 2013, la Craiova se produc mai puţine astfel de propulsoare decât la început. Acelaşi tip de motor se mai fabrică în Germania, la Köln.
Coincidenţă sau nu, nemţii au introdus al doilea schimb de lucru în fabrica de la Köln, unde se fabrică exact acelaşi tip de motor ca la Craiova, dublându-şi practic producţia.
Surse din fabrică spun că este mult mai uşor, din punct de vedere al costurilor logistice, să produci motorul acolo unde fabrici şi autovehiculul care va fi echipat cu acel propulsor, asfel că la Köln, Fiesta se produce „gard în gard“ cu fabrica unde se face motorul de 1.0 litri EcoBoost.

Şi o fabrică Ford din Germania a oprit producţia temporar

Fabrica Ford din Craiova nu este singura din Europa în care au loc opriri temporare ale producţiei. Uzina Ford din Germania, de la Saarlouis, a anunţat pentru 2013 că va opri producţia pentru 19 zile lucrătoare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS