22.8 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriZonda Cinque, operă de artă

Zonda Cinque, operă de artă

După succesul uriaş al Zondei F la Salonul Auto de la Geneva din 2008, constructorul Pagani a decis lansarea pe piaţă a unui nou model, intitulat Cinque. Din păcate, bolidul va fi fabricat numai în cinci exemplare.

Proiectul s-a „născut“ pentru a satisface cererea dealerului Pagani din Hong Kong. Această maşină incredibilă va fi fabricată în numai cinci exemplare, toate vândute anticipat şi care vor corespunde normelor circulaţiei pe drumurile publice. Va fi prima maşină Pagani echipată cu o cutie de viteze secvenţială cu manete de schimbare în spatele volanului şi cu un schimbător tradiţional plasat pe tunelul central. Ea va utiliza noua invenţie a producătorului, o fibră de carbon cu titan, creată special pentru Zonda Cinque. „Bestia“ are 678 de cai-putere, 780 Nm cuplu. Interiorul a fost „tratat“ cu scaune de curse tapiţate în piele, centuri de siguranţă cu prindere în patru puncte şi roll-bar din aliaj de oţel cu molibden, acoperit cu fibră de carbon.

Zonda Cinque va cântări cu 20 de kilograme mai puţin decât Zonda F şi va fi echipată cu anvelope Pirelli. Componentele suspensiei, arcurile vor fi fabricate din titan după specificaţiile Pagani, fiind disponibile patru setări diferite ale sistemului, cu câte zece ajustări.

Caroseria beneficiază de un spoiler frontal mai mare, eleron spate reproiectat, priză de aer centrală şi prize de aer suplimentare pentru frânele spate. Podeaua maşinii a fost proiectată special pentru a „smulge“ mai multă forţă deportantă, până la un maximum de 750 de kilograme la o viteză de 300 km/h. Zonda Cinque este o operă de artă capabilă de viteze de peste 350 km/h.

 

Zonda F a bătut recordul pe Nurburgring

 

Prima maşină Pagani Zonda a fost lansată în 1999. De atunci, constructorul a dezvoltat continuu strategii pentru a îmbunătăţi performanţele maşinilor sale. Şasiul Zondei, fabricat în întregime din materiale compozite, cântărea 1.250 de kilograme, cu 30-50% mai puţin decât în cazul celorlalte automobile din segment. În ciuda masei mici, maşina oferea un confort bun şi siguranţă la standarde ridicate. Întâmplător, impactul asupra mediului este redus, consumul de carburant dovedindu-se mai mic decât supercar-urile tradiţionale, ce cântăreau între 1.800 şi 2.000 de kilograme.

Zonda a fost primul exemplu dat de un fabricant auto privind atingerea unui nivel atât de înalt în utilizarea materialelor compozite la structura maşinii. Este vorba de aceeaşi diferenţă ca şi în cazul maşinilor de Formula 1 din ziua de azi în comparaţie cu cele construite în anii ’80. Zonda a stabilit recordul pentru cel mai rapid tur de pistă pe circuitul de la Nurburgring, unul dintre cele mai dificile din lume. Pe lângă calităţile tehnice, Zonda este şi o investiţie profitabilă. Spre exemplu, valoarea primului model C12 a crescut cu 100%, iar Zonda F Coupe şi roadster-ele au au ajuns la preţul de un milion de euro pe piaţa second hand.

Specificaţii tehnice

Acceleraţie 0-100 km/h – în 3,4 secunde; 0-200 km/h – în 9,6 secunde;

Viteză maximă: peste 350 km/h;

Frânare: 100-0 km/h – în 2,1 secunde; 200-0 km/h – în 4,3 secunde;

Motor: Mercedes Benz AMG, 678 CP;

ECU, Controlul Tracţiunii, ABS marca Bosch;

Evacuare din titan acoperită cu un strat ceramic;

Suspensii din titan şi magneziu;

Cutie de viteze Cima secvenţială, 6 trepte, automatizată de Automac engineering;

Jante APP forjate, fabricate din aluminiu şi magneziu, 9×19 faţă, 12.5×20 spate;

Anvelope Pirelli Pzero: 255/35/19 faţă, 335/30/20 spate;

Scaune Toora de circuit din fibră de carbon, tapiţate în piele;

Volan din fibră de carbon;

Frâne Brembo carbon-ceramice;

Masă 1.210 kg;

Distribuţia maselor: 47% – faţă, 53% – spate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII