18.7 C
Craiova
marți, 7 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMLM, o altfel de afacere

MLM, o altfel de afacere

Pentru cei mai mulţi întreprinzători, banii necesari investiţiei iniţiale într-o afacere sunt o mare problemă. Unele afaceri necesită însă sume foarte mici, cum este cazul MLM-ului.

Multi Level Marketing-ul (MLM) sau aşa-numitul marketing în reţea ori în sistem etajat (piramidal) nu este nici pe departe o afacere clasică. Fiind considerată de mulţi economişti „afacerea viitorului“, ea este, fără îndoială, unul dintre cele mai controversate şi mediatizate sisteme de marketing din lume. Acesta permite obţinerea banilor datorită efectului multiplicării în reţea şi muncii în echipă. „O structură MLM de distribuitori independenţi ai produselor unei companii naţionale sau multinaţionale se prezintă astfel: distribuitorul X cooptează persoanele Y şi Z să promoveze pe piaţă produsele sau serviciile companiei“, notează www.afaceri-online.net.

 

De unde vin banii

 

Din momentul în care au devenit la rândul lor distribuitori, Y şi Z pot obţine profit fie printr-o activitate de marketing/vânzare de produse, fie prin cooptarea directă în sistem a unui cerc de persoane considerate capabile să extindă la rândul lor afacerea prin propriile filiere şi strategii de piaţă. „Nu de puţine ori se abordează ambele opţiuni. Fiecare participant la o afacere MLM încasează comisioane din rulajul de produse înregistrat atât din vânzările personale, cât şi la nivelul întregii reţele de colaboratori (direcţi şi indirecţi) pe care a creat-o“, mai notează www.afaceri-online.net.

 

Cele mai cunoscute afaceri de tip MLM

 

Printre cele mai de succes afaceri de tip MLM se numără Amway, Avon Cosmetics, California Fitness, Forever Living Products, Hemel Cosmetics, Herba Life, LifeCare, Metabond, Oriflame Cosmetics, Zepter. „Succesul şi eficienţa MLM se bazează tocmai pe eliminarea concurenţei şi promovarea cooperării“, notează www.mlmonline.ro. E însă nevoie de timp, muncă şi perseverenţă.

 

Strategie originală

 

Acest tip de afacere a devenit puternic printr-o strategie originală potrivit căreia se elimină lanţul de intermediari (importator, angrosist, distribuitor regional, distribuitor local, transportatori) şi costurile adiţionale desfăşurării unei afaceri clasice (depozitarea, salariile vânzătorilor). Şi costurile cu campaniile publicitare au fost eliminate, publicitatea făcându-se prin distribuitori ce provin din diverse medii sociale şi profesionale: muncitori, profesori, doctori, ingineri, avocaţi, oameni de vânzări, oameni de afaceri etc.

 

Secretul profitabilităţii

 

Alt element esenţial pentru profitabilitate este acela ca sistemul în care vă înscrieţi să vehiculeze produse căutate şi de calitate. „Nu data de pătrundere pe piaţă este importantă, ci existenţa unor arii geografice în care afacerea se află în prezent în dezvoltare sau nu există deloc“, mai notează www.afaceri-online.net. Altă condiţie pentru a prospera într-o afacere MLM este ca firma să ofere seriozitate maximă în respectarea angajamentelor de recompensare a membrilor, livrarea la termen a produselor, existenţa unor materiale profesionale de instruire. În plus, în cadrul companiei trebuie să existe manageri talentaţi şi energici, care să reuşească să ridice performanţele grupului prin cultivarea unor calităţi precum „iniţiativa, implicarea, adaptabilitatea, înţelegerea nevoilor, capacitatea de a exercita influenţa, discernământul, empatia, siguranţa de sine, puterea de a-i provoca pe alţii“.

 

Reuşita stă în modul şi capacitatea de abordare

 

Persoanele care se implică într-o astfel de afacere trebuie să aibă sau să îşi cultive „talentul de a lucra cu oamenii (atât cu propria echipă, cât şi cu simplii consumatori), care, prin dorinţa lor de a avea succes, învaţă din greşeli, se instruiesc în permanenţă şi merg mai departe cu orice preţ“, precizează www.afaceri-online.net.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII