14.5 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriRochiile de mireasă, o afacere frumoasă

Rochiile de mireasă, o afacere frumoasă

Magazinele cu rochii de mireasă din Craiova sunt, pe zi ce trece, tot mai multe. Casa de modă Brumihar a reuşit însă să reziste peste un deceniu pe piaţă şi să se extindă treptat.

Printre voaluri, tuluri, mătăsuri, dantelării şi flori artificiale, magazinul HarLine al casei de modă Brumihar îşi aşteaptă clientele înt-o atmosferă cât se poate de calmă, tocmai bună pentru o tânără neliniştiă, pornită în goana după rochia de mireasă dorită. Pentru a ajunge la nivelul de acum – peste 25 de angajaţi, un magazin propriu în Craiova (HarLine), magazine de desfacere în toată ţara (Timişoara, Braşov, Galaţi, Cluj-Napoca, Constanţa, Satu Mare, Baia Mare) şi o participare recentă la Fashion Week-Bucharest – au fost necesari 15 ani de muncă.

 

Au pornit de la mărţişoare

 

Ceea ce este astăzi casa de modă Brumihar a început prin a fi o afacere mică, de familie, cu patru persoane. „Imediat după revoluţie am început să facem mărţişoare. Am pornit de la ideea că trebuie să facem şi altceva“, a declarat Paul Iliescu, managerul firmei. Investiţia iniţială a constat într-o maşină de cusut. După doi ani însă, la propunerea cumnatului său, s-a hotărât să dezvolte această afacere, încercând să ofere pieţei ceva ce nu mai exista în acel moment – gablonzuri (cercei, coliere, brăţări), pe care le-au produs singuri. „Ne-am dezvoltat foarte mult, până în momentul în care am fost în situaţia să asimilăm şi alte produse. Acestea au fost coroniţele de mireasă şi florile de nuntă (prin 1995 – 1996) şi mai târziu (1997 – 1998), rochiile de mireasă şi toaletele de ocazie“, a explicat Iliescu. Trecerea la noua etapă n-a fost însă uşoară.

 

Greutăţile afacerii cu rochii de mireasă

 

În afara greutăţilor legate de fabricare şi de găsirea oamenilor potriviţi, pe care, conform spuselor lui Paul Iliescu, trebuie, de obicei, să-i formezi, o treabă extrem de dificilă a fost şi distribuirea produselor. „Trebuie să găseşti clienţi şi să-i convingi de calitatea produselor tale şi de rentabilitatea acestora. Acum există cerere pe piaţă pentru aceste produse – important este să ai marfa potrivită. Când am început noi însă nu aveai cui să vinzi marfa“, a afirmat Paul Iliescu. Şirul greutăţilor nu se opreşte însă aici. „Este greu să faci faţă tuturor impozitelor şi să plăteşti nişte salarii bune pentru oameni calificaţi, menţinând în acelaşi timp nişte preţuri scăzute – cele mai căutate sunt produsele ieftine şi foarte frumoase“, a explicat managerul casei de modă Brumihar. La acestea se adaugă concurenţa neloaială. „Concurenţa din ţară e stimulativă. E greu însă atunci când lupţi cu concurenţa neloială, făcută cu marfă de contrabandă, pentru care nu se plătesc taxe şi impozite“, a spus Iliescu.

 

Transpiraţie, dar şi inspiraţie

 

În condiţiile în care abia din 1999 – 2000 a început să fie o piaţă adevărată în ceea ce priveşte distribuţia de rochii de mireasă şi accesorii pentru nuntă, patronul a reuşit însă să se menţină în piaţă şi să dezvolte afacerea. În prezent, reprezentanţii firmei prospectează şi piaţa externă, aplicând în continuare reţeta care i-a dus la un asemenea nivel. „E nevoie de foarte multă transpiraţie, dar şi inspiraţie. Să faci o colecţie vandabilă în proporţie de 80 – 90% este o muncă extrem de grea (designul vestimentar este orientat de soţia sa). În plus, este nevoie de extraordinar de multă seriozitate pentru că rişti să nemulţumeşti multe femei – orice femeie are 20 de prietene care, dacă ea este nemulţumită, află că produsele tale nu sunt ceea ce pretinzi“, a adăugat Paul Iliescu. Mai mult decât atât, e nevoie de multă diplomaţie şi profesionalism pentru a mulţumi mireasa şi rudele acesteia, într-un moment unic din viaţă.

 

„E loc pentru toată lumea“

 

Reţeta succesului nu se opreşte însă aici. „Se fac multe sacrificii – familia este prima sacrificată“, a explicat managerul firmei, care a spus că atât el (profesor de matematică), cât şi soţia (inginer) a trebuit să renunţe la meseria de bază şi să aleagă un alt drum. „Am ales să facem parte din categoria oamenilor care-şi fac singuri destinul“, a spus Paul Iliescu, care a explicat că aceia care doresc se pot apuca cu succes de o asemenea afacere. „E o piaţă formată, în dezvoltare. E loc pentru toată lumea“, a concluzionat Iliescu.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS