13.9 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateŞeful CNADNR, nemulţumit de reabilitarea DN 66

Şeful CNADNR, nemulţumit de reabilitarea DN 66

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) este nemulţumită de modul în care a fost derulat până acum contractul de modernizare a Drumului Naţional (DN) 66. Şeful CNADNR, Narcis Neaga, a fost prezent sâmbătă în Gorj pentru a face o evaluare a lucrărilor care mai sunt de executat la şoseaua Transalpina. În drum spre zona montană Rânca, Narcis Neaga s-a deplasat pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti-Jiu, din Drumul Naţional 66 (DE 79). Oficialul guvernului s-a declarat extrem de nemulţumit de ce a descoperit pe şantier. La ora vizitei, de-a lungul şoselei nu se aflau decât foarte puţini muncitori, iar cea mai mare parte a utilajelor erau trase pe dreapta. Mai mult decât atât, lucrările au ieşit cu mult din graficul stabilit iniţial, iar, în opinia lui Neaga, firma de consultanţă nu acţionează aşa cum ar trebui pentru ca firma spaniolă care a câştigat licitaţia să treacă serios la treabă.

Sub 4% lucrări executate

Şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, a declarat că nu înţelege de ce din vară şi până în prezent nu au fost realizate decât sub 4% din lucrări, deşi finanţarea este asigurată şi nu au fost probleme în ceea ce priveşte virarea banilor. „Sunt nemulţumit de constructor, cât şi de executantul lucrărilor. Firma care reabilitează şoseaua are un grad de realizare «exagerat» al lucrărilor, de 4%. Când spun exagerat trebuie puse ghilimelele de rigoare. Dacă stai să îi asculţi pe unii şi pe alţii în ceea ce priveşte motivele pentru care este această întârziere, nu ţin. Nu pot răspunde la întrebarea de ce aţi ajuns în stadiul acesta şi de ce nu lucraţi?! De ce doar atât? Se găsesc motive de genul: abia am primit documentaţia, cota nu corespunde, deci motive care nu au legătură cu importanţa acestei lucrări. Nu mai pot spune că nu au bani, că nu au finanţare. Banii vin din FEDR, deci nu se mai pune problema finanţării. Aici nu este vorba de nici o staţiune de odihnă, nici azil, să lucrezi câteva minute pe zi. Se pot duce în altă parte. Acest drum trebuie făcut bine şi trebuie făcut în timp. O să analizez contractul şi pas cu pas pornim de la penalizări şi încheiem cu rezilierea. Categoric! Nu mai există să mai procedăm aşa! Nu se poate!“, a precizat Narcis Neaga, nemulţumit de ce a găsit pe Drumul Naţional 66, între Rovinari şi Bumbeşti-Jiu. Lucrările de 197 de milioane de lei, fără TVA, au fost câştigate de firma spaniolă Comsa Sau. Tronsonul de drum de modernizat are 44,6 kilometri. Este de amintit că modernizarea DN 66 a început în anul 2005 cu un constructor din Ungaria, însă după ani de promisiuni contractul a fost reziliat şi acordat unei firme din Spania. Astfel, în curând se vor împlini opt ani de când şoferii care tranzitează DN 66 aşteaptă un drum normal, pentru care plătesc rovinietă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS