Acasă Actualitate Hyperion - trenul de 5.000.000 de euro

Hyperion – trenul de 5.000.000 de euro

-

Hyperion este o ramă electrică realizată de compania Softronic, care va circula din 2014 pe ruta Craiova – Bucureşti. Trenul are patru vagoane şi poate transporta până la 200 de persoane.

Din 2014, craiovenii pot călători către Târgu-Jiu şi Bucureşti cu Hyperion – o ramă electrică de ultimă generaţie, realizată la Craiova de către constructorul feroviar Softronic SRL. Societatea a investit circa zece milioane de euro în dezvoltarea acestui proiect, cu derulare în perioada 2012-2014. Trenul se bazează pe know-how italian, având cele mai competitive componente de pe piaţa europeană.
„Este vorba, printre altele, despre componente ABB, Voith şi Knorr-Bremse, produse de top. Firma italiană ne-a furnizat tot ceea ce înseamnă principiul construcţiei metalice a ramelor, boghiuri, motoare, reductoare, roţi, sistemul de frânare etc. Trenul poate atinge viteza maximă de 160 km/h, el fiind adaptat pentru căile ferate din România, cu accelerări şi decelerări dese, opriri multe şi restricţii de viteză. Asigură toate facilităţile de confort: spaţii generoase, scaune confortabile, toalete, aer condiţionat, uşi de acces cu siguranţă sporită, podea joasă etc. Se aseamănă cu garniturile produse de Siemens şi Alstom“, a precizat Radu Zlatian, consultant al Softronic SRL. Potrivit acestuia, preţul unei rame electrice de genul celei dezvoltate la Craiova se ridică la aproximativ cinci milioane de euro. Două firme private sunt deja interesate de achiziţionarea ramelor Hyperion. În următorii ani, Softronic ar trebui să dezvolte şase-opt bucăţi. Din 2014, prototipul aflat în prezent în construcţie ar trebui să fie funcţional. Cu o lungime de 70 de metri (patru vagoane) şi o greutate de 145 de tone, Hyperion poate dezvolta o putere de 1.720 kW, având axe Bo-Bo şi o capacitate de transport de 150-188 de persoane pe scaune.

Locomotive
pentru Deutsche Bahn

Pe lângă Hyperion, Softronic a dezvoltat la Craiova şi Transmontana – o locomotivă electrică de mare putere, pentru trenurile grele. TransMontana are şase axe (Co-Co) şi foloseşte motoare asincroane de curent alternativ, dezvoltând o putere maximă de 7.000 kW. Pe lângă costurile mai scăzute decât ale concurenţei, locomotiva are şi costuri de mentenanţă scăzute. Craiova are o lungă tradiţie în ce priveşte locomotivele electrice. În 1968, în România au fost construite primele locomotive electrice (LE) de 5.100 kW, sub licenţa firmei suedeze ASEA. În perioada 1970-1991, la Electroputere Craiova au fost construite 940 de locomotive, majoritatea fiind livrate către CFR. Începând cu 2004, Softronic a adus modernizări locomotivelor de 5.100 kW, iar în 2008 a realizat proiectul Phoenix – locomotiva de 6.600 kW. Din 2011, societatea a dezvoltat proiectul TransMontana. Cele mai multe locomotive au fost livrate unor operatori privaţi din Ungaria. În prezent, societatea realizează locomotive TransMontana pentru Deutsche Bahn – cel mai mare operator feroviar din Europa. Fondată în 1999, compania Softronic este specializată în fabricarea şi repararea vehiculelor feroviare, a echipamentelor electronice de măsură înregistrare şi control, convertizoare statice pentru servicii auxiliare şi forţă. Printre partenerii comerciali ai firmei se numără firme din Germania, Ungaria, Bulgaria, Iran, Serbia, Muntenegru şi Canada.

ȘTIRI VIDEO GdS

O procuroare a încasat diurne necuvenite de aproape 33.00 de lei

Prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Oravița, Otilia Iolanda Isac (fostă Micloșină), a fost dată în judecată de Administrația Națională a Rezervelor...