13.9 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePodul Vidin-Calafat, întârziat de solul nisipos

Podul Vidin-Calafat, întârziat de solul nisipos

Firma spaniolă care lucrează pe malul bulgăresc la şantierul Vidin-Calafat s-a tre-zit din amorţeală. FCC Construccion a dat bice în ultimele săptămâni şi a reuşit să recupereze întârzierile cauzate de problemele apărute pe şantier. Pe malul românesc, oficialii băltesc în aceeaşi indolenţă.

Gazeta de Sud v-a prezentat cu puţin timp în urmă un amplu reportaj de pe malul bulgăresc al şantierului de la podul ce va lega cele două ţări. La bulgari este, de fapt, singurul şantier, pentru că în România, autorităţile nici măcar nu au demarat procedurile de expropriere a terenului pe unde va trece infrastructura rutieră şi feroviară. Atunci scriam că muncitorii bulgari erau scumpi la vedere precum cei autohtoni şi că pauza de prânz de două ore era cel mai sigur lucru de pe şantier. Între timp, FCC s-a pus pe treabă, iar podul a început să prindă contur. Reprezentanţii bulgari au precizat că în următoarele 30 de zile va fi finalizată infrastructura la cele opt picioare ale podului. Deocamdată, a fost turnată fundaţia pentru unul dintre picioare, au fost montate tubulaturile unde vor intra picioarele podului şi a fost ridicat cofrajul pentru pila culee, locul unde podul face trecerea dinspre apă pe pământ. Potrivit bulgarilor, între Ostrov, situat aproximativ la mijlocul Dunării, şi malul românesc vor fi patru picioare de pod, iar res-tul vor fi amplasate pe teritoriul bulgar. „Au fost probleme cu terenul. Noi trebuia să forăm la 40 de metri, dar acolo am găsit sol nisipos. Atunci am săpat la o adâncime de 60-70 de metri. Terenul este diferit de la o zonă la alta“, a explicat un inginer bulgar, angajat al FCC Construccion. Pe malul românesc, este linişte deplină. Doar declaraţiile sforăitoare ale câte unui ministru sau secretar de stat îţi aduc aminte că şi românaşii fac parte din acest proiect la care ar trebui să contribuie cu aproximativ 15 kilometri de cale ferată, un terminal feroviar, circa patru kilometri de şosea şi legăturile cu drumul naţional Craiova – Calafat. Noi nu am depăşit nici faza exproprierilor. „Se negociază. Unii au fost nemulţumiţi de preţul pe care l-a oferit statul, dar dacă sunt nemulţumiţi pot să se adreseze justiţiei. La început, când s-a aflat pe unde trece podul, preţurile au crescut, pe la 20 de euro metrul pătrat. Acum, terenul se vinde şi cu 2 euro“, a declarat secretarul Primăriei Calafat, Florin Mladin.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII