36.6 C
Craiova
duminică, 6 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriStrategii de carieră pentru femei de succes

Strategii de carieră pentru femei de succes

Impresia generală în toate sondajele este că femeile au început să ocupe un loc din ce în ce mai important pe piaţa locurilor de muncă. Sunt prezente într-un număr din ce în ce mai mare, iar o treime din cele angajate ocupă funcţii de conducere.

Afacerile conduse de femei şi-au dublat numărul în ultimii ani. S-a dovedit astfel că au calităţile necesare pentru a reuşi, oportunitatea de a-şi dezvolta abilităţile şi de a şi le însuşi pe cele care, în mod obişnuit, erau considerate specifice bărbaţilor. După cum au menţionat majoritatea femeilor împlinite profesional, educaţia este cea mai importantă armă pe care o deţin, „knowledge is power", şi profită de acest lucru. O importanţă la fel de mare ca educaţia tradiţională ar trebui să aibă şi metodele de educaţie alternative: conferinţele, sesiunile de training, citirea publicaţiilor de profil etc. Conform studiilor site-urilor de specialitate privind oferta de joburi pe piaţa românească a muncii, femeile ocupă primul loc nu numai în cadrul absolvenţilor de studii superioare, ci şi într-un grafic al utilizatorilor de internet, cu un procent de 52% din totalul utilizatorilor. De asemenea, femeile sunt mai eficiente în ceea ce priveşte timpul petrecut pe web, care este mai puţin, tocmai pentru că îşi găsesc informaţia mai repede şi mai uşor. Folosirea eficientă a internetului a devenit unul dintre instrumentele fundamentale în procesul de angajare. Aşa că, femeile au la îndemână mijlocul necesar de a găsi primele un anumit post şi de a aplica pentru acesta. Pe de altă parte, studiile arată că ele au aptitudini de comunicare mai bune decât bărbaţii, potrivite noilor tendinţe în management.

Indiferent de job, femeia rămâne o persoană sensibilă

Relaţiile cu clienţii sunt mai strânse în cazul în care manager de firmă este o femeie, aceasta având capacitatea de a destinde atmosfera şi de a-şi apropia subalternii, ducând astfel la o bună desfăşurare a activităţilor. Foarte important însă pentru o doamnă, aflată în funcţie de conducere sau nu, este să nu îşi piardă niciodată încrederea în sine. Ştim cu toţii că femeile, în spatele măştii de şef, sunt fiinţe sensibile, care, din nefericire, iau lucrurile mai personal decât bărbaţii. Le este foarte greu să lucreze într-un mediu care le este ostil sau foarte critic. Primul lucru pe care trebuie să îl înveţe este că, într-un mediu profesionist, lucrurile nu trebuie niciodată luate personal. Chiar dacă cineva face o greşeală şi este criticat, încrederea în forţele proprii nu ar trebui să scadă niciodată, deoarece aceasta dovedeşte că îţi cunoşti calităţile, poţi să le foloseşti în orice situaţie şi eşti foarte ambiţios. Acestea sunt competenţele pe care le caută angajatorii de top. Totuşi, şi această implicare mai mare a femeilor poate fi folosită în favoarea lor pentru că dovedeşte ataşamentul faţă de jobul sau compania respectivă.

Vremurile în care femeile erau considerate inferioare bărbaţilor şi erau tratate ca atare au apus de mult. Femeile şi bărbaţii sunt pur şi simplu diferiţi şi fiecare dispune de alte calităţi. Acestea trebuie doar descoperite şi adaptate astfel încât să fie folosite la capacitate maximă şi într-un mod cât mai eficient.

Sursa: MOJOB

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII