20.5 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum vă îmbrăcaţi la serviciu

Cum vă îmbrăcaţi la serviciu

Având în vedere că locul de muncă poate însemna orice – de la săli de conferinţe la cele de clasă, de la birouri necompartimentate la cele standard, răspunsul la întrebarea „Cu ce mă îmbrac la serviciu?“ diferă în funcţie de situaţie.

 

O primă dilemă în acest sens apare atunci când vă prezentaţi la un interviu. În acele momente, încercaţi să vă ghidaţi după regula „mascaţi defectele, dar menţineţi atenţia la ceea ce aveţi de spus, nu la cum arătaţi“. „Pentru femei este potrivită ţinuta clasică, sobră, simplă, dar de bun-gust. Taiorul şi fusta sau pantalonul pot fi o variantă adecvată de îmbrăcăminte de interviu“, notează specialiştii în resurse umane de la www.lucrez.ro.

Aceştia precizează că nu este cazul să purtaţi negru. „Nu purtaţi lănţişoare sau brăţări zgomotoase, încărcate de pietre preţioase, sau tot felul de medalioane. Încearcaţi să fiţi cât mai discretă şi simplă, dar cu haine de calitate“, spun specialiştii. Alt sfat, care este valabil şi după ce aţi fost angajată, este acela de a evita aspectul neîngrijit, cu pete, scame sau aţe atârnând din haine. În ceea ce priveşte machiajul, nu abuzaţi de el şi nici nu folosiţi culori stridente. „Bărbaţii pot opta oricând pentru un costum clasic, bine croit, evitând pe cât se poate culorile precum negru sau bleumarin. Indiferent cât de cald ar fi afară, prezentaţi-vă la interviu îmbrăcat cu o cămaşă cu mâneci lungi şi cravată“, notează www.lucrez.ro. În plus, nu uitaţi de pantofi (păstraţi la-ndemână un şerveţel pentru a-i şterge înainte de a intra), folosiţi un parfum discret şi renunţaţi la bijuterii.

 

Fiţi în ton cu organizaţia

 

Pentru că 70% din mesajul pe care îl transmiteţi este vizual, iar aspectul vestimentar contează la locul de muncă, odată angajat, trebuie să vă menţineţi obiceiul de a avea grijă cu ce vă îmbrăcaţi. „Dacă sunteţi draguţă, îngrijită şi în «consonanţă» exterioară cu organizaţia în care lucraţi sau în care veţi intra, este o bilă albă pentru succesul în carieră“, precizează specialiştii în resurse umane de la www.eva.ro, care vă sfătuiesc să vă „asortaţi“ cu colegii sau/şi cu specificul serviciului. În plus, trebuie să fiţi în permanenţă atenţi la modificările subtile de „stil“ generate de schimbarea unui şef, care poate impune o abordare diferită faţă de precedentul.

 

Ţinuta, în funcţie de locul de muncă

 

Dacă urmează să lucraţi într-o companie cu profil juridic, într-o bancă sau în consultanţă, ar trebui să ştiţi că „este bine să alegeţi ţinute clasice şi sobre, costume deux-pieces (cu pantaloni sau fustă), în culori neutre: negru, kaki, gri sau diferite nuanţe de maro“, notează femina.rol.ro.

Dacă lucraţi în publicitate sau în mass-media, purtaţi haine destinse, mai puţin pretenţioase, astfel încât să fiţi cât mai comozi. „Este necesar ca aspectul dumneavoastră să fie decent şi adaptat rigorilor profesiei“, afirmă specialiştii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS