16.7 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportDuval a obtinut puncte importante in ultima etapa pe asfalt

Duval a obtinut puncte importante in ultima etapa pe asfalt

Etapa a 5-a a Campionatului National de Raliuri s-a desfasurat in urma cu o saptamina, la Deva. Raliul Hunedoarei a fost ultima etapa pe asfalt a sezonului, urmatoarele patru etape ale campionatului in curs urmind sa se desfasoare pe macadam. Nu este exclus sa mai apara inca o etapa pe macadam, Raliul Onestiului putind fi ultima runda a editiei 2005 a Campionatului National de Raliuri. Celelalte patru etape pe macadam sint Raliul Sibiului, Raliul Harghitei, Raliul Bucurestiului si Raliul Argesului.


Un Audi 80 a devenit submarin


Raliul Hunedoarei a avut toate ingredientele necesare unei curse reusite, batalia pentru primele locuri ale clasamentelor fiind pigmentata cu iesiri in decor spectaculoase, care s-au datorat traseului foarte rapid si alternantei ploaie-soare. Printre cei care au abandonat se numara Bogdan Marisca (a lovit un cap de pod si a iesit in decor), Dan Girtofan (s-a dat peste cap cu bolidul sau), Preda (s-a dat peste cap), Grigorescu (iesire in decor) si Gabi de Reu (a intrat intr-un parapet si, colac peste pupaza, masina i-a fost lovita in spate de o Honda). De asemenea, Dani Ungur a fost descalificat deoarece copilotul sau a pierdut carnetul de bord, iar Mihai Leu a fost nevoit sa abandoneze din cauza unei planetare rupte. Cel mai spectaculos accident a fost produs de un pilot de la Grupa H, care a pierdut controlul bolidului sau Audi 80 si a cazut intr-un lac, apa trecind de plafonul masinii.


Duval asteapta etapele de macadam


La Raliul Hunedoarei a participat si pilotul craiovean Nistor Duval (Citroen Saxo), care a obtinut in sezonul trecut titlurile de campion national la A 1.6 si vicecampion la A 2.0. Duval a avut o evolutie constanta pe parcursul tuturor probelor speciale ale Raliului Hunedoarei, situindu-se la final pe locul al doilea la A 1.6, pe pozitia a treia la grupa A si pe locul al saselea in ierarhia generala. Aceste rezultate sint demne de apreciat daca tinem cont de faptul ca masina lui Duval are doar 150 cp, in timp ce ceilalti piloti beneficiaza de bolizi mult mai puternici, care au peste 250 cp. Oricum, avantajul cailor putere va fi anulat in parte in etapele de macadam, acolo unde indeminarea pilotilor este mult mai importanta decit puterea bolizilor. Acesta este motivul pentru care Nistor Duval sustine ca isi va imbunatati situatia in clasamente o data cu parcurgerea etapelor de macadam.


Marisca, lider la general


Raliul Hunedoarei a fost cistigat de Titi Aur, care si-a trecut in cont prima victorie din acest sezon si cea de-a 47-a a carierei. Pe pozitia secunda s-a situat Alexandru Pitigoi, iar ultimul loc al podiumului a fost ocupat de Catalin Cismaru. Situindu-se pe locul al patrulea, Emanuel Ilina a obtinut cinci puncte, apropiindu-se la numai un punct de liderul ierarhiei generale, Marisca. Cu cele zece puncte obtinute la Deva, Titi Aur a urcat pe locul al patrulea al clasamentului general. Partea superioara a ierarhiei generale se prezinta astfel: 1. Bogdan Marisca (Mitsubishi Lancer Evo 7) 26 de puncte, 2. Emanuel Ilina (Mitsubishi Lancer Evo 7) 25 de puncte, 3. Dan Girtofan (Subaru Impreza) 24 de puncte.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS