Acasă Sanatate Care este alimentaţia corectă în timpul sarcinii

Care este alimentaţia corectă în timpul sarcinii

-

Principiul de bază pentru o alimentație corectă nu se limitează la a mânca sau nu un aliment. Dacă ar fi așa de simplu, medicii n-ar mai trebui să explice și să combată miturile alimentare, cum ar fi acela că în sarcină femeia trebuie să mănânce cât pentru doi.

Alimentația corectă în sarcină este un subiect de interes, care poate fi mereu îmbunătățit. Principalele interdicții și indicații în sarcină sunt cele legate de consumul de alcool, care poate crește riscul de defecte congenitale, informează specialiştii clicksanatate.ro. Fumatul, nicotina și alte substanțe toxice, de asemenea, trebuie evitate, deoarece merg direct la bebeluș și îi afectează sănătatea. Deficiența de acid folic și folaţi în sarcină trebuie reglată prin aport de acid folic. Specialiştii avertizează că, în caz contrar, poate apărea afecțiunea numită spină bifida – ruptură de coloană. Şi carența de vitamina D în timpul sarcinii poate duce la instalarea rahitismului la făt.

Lista cu alimente de preferat în sarcină

Bebelușul și mama au nevoie de o dietă bogată în vitamine, minerale, dar și în grăsimi sănătoase. Include în dieta zilnică alimente bogate în vitaminele B (mai ales B9), C și D, în minerale, precum calciu, fier, magneziu, iod, acizi grași polinesaturați Omega-3. Alimentația corectă în sarcină trebuie să fie formată din legume proaspete, uscate și cu frunze (sfeclă, spanac, salată verde). Mizează pe leguminoase, de exemplu fasole albă, linte, mazăre, năut. Fructele proaspete trebuie să facă parte din meniul tău zilnic, dar și fructele uscate, oleaginoase, sunt foarte importante pentru sănătatea ta și a fătului. Alune, nuci, migdale, fistic – toate aduc beneficii în sarcină.
Legat de carne, este indicat să consumi carne de vacă slabă, peşte gras și hrănitor, cel mult de două ori pe săptămână. În privința lactatelor, lucrurile sunt mai simple: consumă brânzeturi cu conținut moderat de grăsimi, iaurturi și lapte bătut.
Mănâncă ouă, dar nu exagera, și include în dietă uleiuri sănătoase. De asemenea, este bine să mănânci și ceva dulce, însă optează pentru un dulce sănătos, cum este ciocolata neagră. Totodată, poţi să îmbogățești conținutul nutritiv al salatelor și crudităţilor pe care le consumi cu drojdie de bere sub formă de fulgi.

Redu consumul de alimente cu soia

Dacă ții post sau din alte motive mănânci des alimente pe bază de soia, e indicat să limitezi consumul lor la un aliment pe zi. Acestea conțin fitoestrogeni, substanțe care imită acțiunea hormonilor și pot duce la dereglări în organismul deja afectat de schimbările hormonale din sarcină.
O altă recomandare este să reduci consumul de sare și să analizezi cu atenție etichetele cu sare ascunsă, cum sunt mezelurile, aperitivele, chips-urile, conservele, brânzeturile uscate, preparatele fast-food.

Alimente interzise

Stai departe în sarcină de mâncarea din fructe de mare crude, peștele-spadă, macrou! Acestea pot avea conținut mare de mercur. Scoate din dietă alimentele îmbogățite cu fitosteroli (margarine), laptele proaspăt, brânza proaspătă, coaja de brânză. Mizează pe lapte pasteurizat, ca să nu te expui riscului de îmbolnăvire din cauza microorganismelor. Nu bea alcool în sarcină și băuturi cu cofeină în exces! Optează pentru ceaiurile din plante, în special ceaiul verde, și sucurile din fructe proaspete. De asemenea, bea multă apă.

ȘTIRI VIDEO GdS