Acasă Sanatate Cum ai grijă de sănătate în sezonul rece

Cum ai grijă de sănătate în sezonul rece

-

Numărul cazurilor de viroze și pneumonii a crescut mult în această perioadă, ajungându-se la mii de îmbolnăviri în Oltenia. De la o săptămână la alta, numărul pacienților cu boli respiratorii de sezon este în creştere. Unitățile medicale încep să se aglomereze. În România, un copil suferă, în medie, de cinci – șase răceli pe an, iar un adult de două – patru răceli pe an.

Sezonul rece testează la maximum capacitatea organismului de apărare şi răspunsul la bolile cu specific de sezon, în special pentru grupele de vârstă extreme – copii şi vârstnici, dar şi pentru gravide.
Există unele afecţiuni cronice care, neglijate în această perioadă, ne pot pune viaţa în pericol. Astfel, persoanele cu risc crescut de complicaţii ale bolilor cronice preexistente, dacă sunt expuse la temperaturi extrem de scăzute, sunt: vârstnicii, persoanele cu handicap, cele instituţionalizate, adulţi şi copii cu afecţiuni cronice cardiovasculare, pulmonare, metabolice, renale şi de imunosupresie.

Astmaticii şi cei care suferă de BPOC au şi ei de pătimit

Alternanţa cald-rece supune inima unui efort mare de adaptare, de aceea hipertensivii, cei cu tulburări circulatorii şi cei cu afecţiuni cardiace prezintă în sezonul rece un risc mai mare de a face un infarct de miocard, crize de angină pectorală sau accident vascular cerebral.
Astmaticii şi cei care suferă de BPOC au şi ei de pătimit. Din cauza frigului, căile respiratorii se îngustează, astfel frecvenţa şi gravitatea crizelor de astm cresc, iar episoadele de tuse se înmulţesc.
În sezonul rece recidivează şi infecţiile renale, în special glomerulonefritele şi cistitele microbiene.

Vitaminele, scut pentru organism

O alimentație variată și echilibrată este recomandată în orice anotimp. Iarna nu mai constituie o piedică în consumul fructelor și legumelor proaspete – cele mai bune surse de vitamine și minerale care întăresc imunitatea – fiind aliatul nostru în prevenirea și reducerea simptomelor infecțiilor respiratorii.
70% din sistemul imunitar al organismului este situat în intestin. Ca urmare, este evident că printr-o alimentație corectă ne putem menține și crește rezistența la îmbolnăvire, inclusiv la infecțiile frecvente în timpul iernii.
În România, un copil suferă, în medie, de cinci – șase răceli pe an, iar un adult de două – patru răceli pe an.
Vitaminele care susțin activitatea sistemului imunitar sunt extrem de importante.
Vitamina C: aportul zilnic recomandat este de 200 mg, pe care le putem găsi într-un ardei roșu de mărime medie, două portocale sau un grapefruit, 100 g de pătrunjel.
Vitamina A: aportul zilnic recomandat este de 800 micrograme, pe care le putem procura din morcovi, ficat, peste, ou, unt.
Vitamina K o putem asimila din pătrunjel, spanac, varză, busuioc, sparanghel, fasole verde.
Complexul de vitamina B – din banane, ouă, ovăz, orez, spanac, varză, țelină, ciuperci, broccoli.
Seleniul poate fi găsit în cereale integrale, fructe de mare, usturoi și ouă.
Cuprul poate fi asimilat din ficat, crustacee, semințe de floarea-soarelui, cereale, ciuperci, alune.
Iaurturile probiotice, cum sunt cele care conțin tulpina L Casei Imunitass, ne ajută să ne întărim sistemul imunitar și să facem față mai bine agenților patogeni care ne asaltează în sezonul rece. Consumul zilnic ne ajută să reducem frecvența îmbolnăvirilor și să ne vindecăm mai rapid.

ȘTIRI VIDEO GdS

Horoscop

Berbec Schimbările de spirit şi micile distrageri iritante v-ar putea provoca temporar o contradicţie cu un partener. Puteţi percepe insulte acolo unde...