11.7 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinCare sunt cele mai sigure locuri din avion?

Care sunt cele mai sigure locuri din avion?

Acestea sunt, potrivit statisticii, cele mai sigure locuri  dintr-un avion (Foto: descopera.ro)
Acestea sunt, potrivit statisticii, cele mai sigure locuri
dintr-un avion (Foto: descopera.ro)

Planificarea vacanţelor şi a concediilor este cea mai răspândită activitate acum, în plin sezon estival. Dacă urmează să mergeţi în vacanţă cu avionul şi aveţi opţiunea de a vă alege locurile pentru călătorie, este bine să fiţi informaţi în legătură cu locurile dintr-un avion care oferă cele mai mari rate de supravieţuire în caz de accident.

Poziţia acestor scaune din avion a fost determinată printr-o statistică realizată de publicaţia Time după evaluarea unor accidente aviatice petrecute în ultimii 35 de ani. Potrivit unui articol publicat pe site-ul descopera.ro, sondajul se bazează pe rapoarte făcute în cazul unor accidente aviatice soldate şi cu victime, şi cu supravieţuitori, datele fiind oferite de Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA. Conform analizei, locurile situate în partea din spate a avionului au avut, de-a lungul timpului, cele mai mici rate de risc (32%), comparativ cu cele aflate în mijloc (39%), respectiv cu cele situate în partea din faţă a aeronavei (38%). Deşi diferenţele nu sunt foarte mari, cele 6-7% ar putea face diferenţa între viaţă şi moarte, potrivit statisticilor. În ceea ce priveşte scaunele propriu-zise, aceeaşi statistică relevă faptul că cele mai sigure locuri sunt cele din rândul mijlociu (spate), în cazul cărora s-a înregistrat o rată a riscului de doar 28%, comparativ cu cele de lângă coridor (mijloc), a căror rată a riscului s-a ridicat la 44%.
Conform altui studiu, publicat în 2008 de Universitatea din Greenwich, în cazul unei prăbuşiri, supravieţuitorii aflaţi în apropierea unei ieşiri au şanse mai mari să scape cu viaţă decât cei aflaţi în alte zone ale cabinei. Autorii studiului precizează, însă, că şansele de supravieţuire în cazul unui accident aviatic ţin mai mult de circumstanţele din jurul prăbuşirii şi mai puţin de locul pe care se află un pasager. Astfel, dacă impactul este resimţit mai puternic de coada avionului, de pildă, pasagerii din mijloc şi cei din faţă vor avea, în mod evident, şanse mai mari să scape cu viaţă. Tocmai de aceea, experţii în aviaţie susţin că, în realitate, nu există un loc 100% sigur într-un avion.

Superstiţii ale operatorilor aerieni

Superstiţiile legate de călătoria cu avionul sunt multe şi diverse, atât din partea aeroporturilor şi a companiilor aeriene, cât şi din partea pasagerilor. Există, de exemplu, aeroporturi care nu amenajează poarta de îmbarcare cu numărul 13, la fel cum sunt operatori aerieni ale căror avioane nu au locul 13 şi nici rândul 13 şi nici nu operează zboruri cu numărul 13. Totodată, multe ţări au superstiţii legate de aşa-numitul număr al diavolului, astfel că cele mai multe companii aeriene din lume refuză să atribuie numărul 666 vreunei curse, indiferent de destinaţie. În afară de acestea, în lumea transportului aerian nu se obişnuieşte ca numărul unei curse care s-a prăbuşit să se atribuie altui avion.
Nici piloţii de avion nu sunt scutiţi de teama de accidente aviatice, astfel că mulţi dintre ei obişnuiesc să poarte fotografii cu membrii familiei în cascheta uniformei, considerând pozele un talisman care îi fereşte de rău.

Pasagerii, campioni la superstiţii

Un articol publicat de Wall Street Journal a alcătuit o listă cu cel mai des întâlnite categorii de superstiţioşi care pot fi identificaţi în aeroporturi, la îmbarcare sau la bordul avioanelor. Sunt mulţi cei care urcă în avion în ciuda fricii că aeronava se va prăbuşi, deci nu este de mirare că există tot felul de ritualuri pe care mulţi le urmează în speranţa că vor fi protejaţi şi că proverbul „De ce ţi-e frică nu scapi“ nu se va adeveri în timpul călătoriei. Există patru categorii de superstiţioşi identificate de jurnaliştii de la Wall Street Journal.
Prima este cea a oamenilor care îşi alină frica de prăbuşire atingând avionul. Există persoane care lovesc uşor cu palma avionul la îmbarcare, înainte de a pune piciorul în aeronavă, există călători care ating avionul doar în partea dreaptă. Nu se ştie care este mecanismul din spatele acestui reflex, dar având în vedere că acest clasament a fost realizat în urma răspunsurilor date de cititori ai publicaţiei, se pare că superstiţia aceasta a funcţionat.
A doua categorie de superstiţioşi este cea a dansatorilor. Dacă în călătoria dumneavoastră vedeţi nu una, ci mai multe persoane, care intră în avion în paşi de dans nu vă speriaţi. Aceşti sunt dansatorii superstiţioşi – cei care cred că avionul se va prăbuşi şi toţi pasagerii vor muri dacă ei nu îşi execută „coregrafia“.
A treia categorie este cea a pasagerilor care se simt mai bine când văd ceva anume în avion. Există pasageri care caută cu privirea copii sau bebeluşi printre pasageri şi sunt mai liniştiţi când îi văd, pentru că se gândesc că un avion în care sunt micuţi nu se va prăbuşi – ar fi cât se poate de nedrept. Acelaşi principiu de eliminare a fricii se aplică şi în cazul preoţilor, călugărilor sau călugăriţelor – un avion în care se află slujitori ai Domnului nu are cum să se prăbuşească.
În fine, a patra categorie este cea a numerologilor – aceştia sunt, de altfel, cei mai superstiţioşi, pentru că sunt ghidaţi de concepţia şi prejudecăţile lăsate din moşi-strămoşi legate de numerele 13 şi 666. Cel mai grav este că, dacă acestea pot fi evitate, numerologii obişnuiesc să facă tot felul de calcule cu cifrele pe care le găsesc pe biletul de avion, pentru a se asigura că zborul lor nu are nici o legătură cu numerele fatidice.
Zborul cu avionul rămâne totuşi una dintre cele mai sigure modalităţi de transport. Şansele ca o persoană să-şi piardă viaţa atunci când călătoreşte cu o maşină sunt, în medie, de 1 la 112. Ca termen de comparaţie, în cazul pietonilor, şansele sunt de 1 la 700, iar pentru motociclişti, acestea scad la 1 din 900. În cazul unui avion, însă, riscul de deces este de 1 din 8.000 de cazuri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS