14.5 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinAristocratii din lumea modei

Aristocratii din lumea modei

Giorgio Armani, Paolo Bulgari, Achille Maramotti, Amancio Ortega si Miuccia Prada au reusit ceea ce pentru multi parea imposibil – au realizat o avere de câteva miliarde de dolari doar cu ata, ace de cusut si multa fantezie.


Dupa cum informeaza site-ul Yahoo!News, cei cinci magnati ai modei se afla pe lista celor mai bogati oameni din lume, intocmita de revista Forbes, având impreuna o avere estimata la 83,4 miliarde de dolari.


Amancio Ortega


Amancio Ortega nu este o persoana foarte cunoscuta, nici macar in tara sa natala, Spania, unde a fost desemnat, ani la rând, cel mai bogat afacerist pe plan national. Aceasta se intâmpla pentru ca designerul nu are cultul personalitatii, cum se intâmpla cu cei mai multi creatori de moda. Compania sa se numeste „Zara“, succesul colectiilor de haine bazându-se pe folosirea celor mai noi procese de productie. In plus, creatorul a fost mereu cu un pas inaintea curentelor din lumea modei, ghicind primul gusturile cumparatorilor.


Ortega, de 65 de ani, si-a inceput afacerea realizând rochii in locuinta sa, din La Coruna. El a deschis primul magazin „Zara“ in 1975, lantul numarând, in prezent, peste 450 de reprezentante, in 29 de tari.


Miuccia Prada


Primul magazin „Prada“ a fost inaugurat in 1913, in cadrul Galeriei „Vittorio Emanuele II“, din Milano, unde Mario Prada vindea costume din piele de morsa afaceristilor europeni.


Dupa 65 de ani, nepoata lui Mario Prada, Miuccia, a preluat afacerea, având in prezent un lant de peste 100 de magazine, in intreaga lume.


Achille Maramotti


Linia simpla a hainelor create de Achille Maramotti, comercializate sub marca „MaxMara“, se inspira din materialele clasice pe care le foloseste de la infiintarea companiei.


Inca din 1951, averea lui Maramotti era estimata la un miliard de dolari.


In acea perioada, el se concentra numai asupra hainelor barbatesti, cu tendinte conservatoare.


In prezent, compania este administrata de Luigi Maramotti, nepotul cel mare al designerului, acesta din urma refugiindu-se intr-un castel din Italia.


Paolo Bulgari


Cea mai buna decizie pe care a luat-o Paolo Bulgari vreodata a fost sa-si convinga nepotul din partea surorii sale, Francesco Trapani, sa preia mica sa afacere cu bijuterii. In 1984, Trapani, care avea doar 27 de ani, a reusit sa implice marca Bulgari in fabricarea mai multor produse de lux, cum ar fi parfumurile, ceasurile sau ochelarii de soare, care, in prezent, sunt foarte cautate de cunoscatori.


Totul a pornit de la un magazin micut, pe care Sotirio Bulgari, un grec expatriat, l-a deschis in Roma, in 1884. Afacerea s-a dezvoltat ulterior, ajungând de la sase magazine, in 1985, la 128 si un venit anual de 669,8 milioane de dolari.


Giorgio Armani


Un om extrem de ambitios, Giorgio Armani si-a construit marca, care valoreaza, in prezent, un miliard de dolari, incalcând tiparele modei clasice de la sfârsitul anilor ’50. Se spune ca Armani a renuntat la studii pentru a vinde cravate, intr-un magazin din Milano. Mai târziu, el a fost angajat de compania italiana „Nino Cerruti“, unde a invatat totul despre moda.


In 1975, Armani si-a inceput propria afacere, dupa ce si-a vândut masina, pentru a face rost de bani. Cinci ani mai târziu, el a creat garderoba lui Richard Gere, in pelicula „American Gigolo“.


La aniversarea a 25 de ani de la infiintare, compania lui Giorgio Armani a inregistrat un profit anual de 117,5 milioane de dolari.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS