Acasă Local Dolj Plombe sau limitatoare de viteză?

Plombe sau limitatoare de viteză?

-

Plombe sau limitatoare de viteză pe străzile din Craiova? Aceasta este dilema şoferilor care „dau piept“ în trafic cu unele reparaţii făcute de furnizorii de utilităţi.

Asta pentru că, mai nou, plombele turnate de aceştia pe carosabil chiar arată ca nişte limitatoare de viteză. Unele de care şoferii îşi dau seama abia după ce trec peste ele. Un astfel de „limitator“ se află pe strada Elena Theodorini, acolo unde a intervenit Compania de Apă. Asfaltul a fost reparat, dar stratul turnat a fost lăsat mai sus decât partea carosabilă. De aici aspectul de „cocoaşă de cămilă“. Şi nu doar pe strada Elena Theodorini întâlnim o astfel de problemă.

Reparaţia făcută pe strada Elena Theodorini, care a căpătat rol de limitator de viteză
Reparaţia făcută pe strada Elena Theodorini, care a căpătat rol de limitator de viteză

Situaţia este similară şi pe bulevardul Gheorghe Chiţu, unde s-a lucrat la o avarie.

Rezultatul? Asfaltul turnat are aspect de cocoaşă.

Aceeaşi problemă este şi pe străzile Dr. Dimitrie Gerota şi Siretului, unde au intervenit furnizorii de utilităţi. Exemple sunt însă mai multe.

Plomba turnată pe bulevardul Gheorghe Chiţu
Plomba turnată pe bulevardul Gheorghe Chiţu

În plus, la intersecţia Siretului cu strada Bărăganului s-a format o denivelare pe toată lungimea drumului. Evident, nu pe cale naturală, ci tot după reparaţiile făcute de o firmă de utilităţi. Pe strada Bărăganului a intervenit operatorul de gaze, dar pentru că lucrarea a fost de amploare primăria a eliberat autorizaţia de spargere numai cu condiţia ca strada să fie decopertată în totalitate şi asfaltată la loc.

Denivelarea creată la intersecţia Siretului cu strada Bărăganului
Denivelarea creată la intersecţia Siretului cu strada Bărăganului

Lucru care s-a şi întâmplat, numai că asfaltul se termină brusc la intersecţia cu Siretului, iar diferenţa de nivel creată pune probleme şoferilor.

Plombe sau limitatoare de viteză? Reparaţiile de mântuială, o problemă pe străzile Craiovei

Se putea lucra şi altfel? Reprezentanţii Primăriei Craiova spun că da. Aceştia susţin că nu înţeleg „tactica“ firmelor care fac reparaţii după furnizorii de utilităţi: aceea de a turna plombele mai sus decât nivelul carosabilului.

Am observat acest lucru, dar nu e normal. Dacă aceste firme cred că, lăsând asfaltul aşa, el se va lăsa ulterior şi va ajunge la nivelul carosabilului se înşală. Este o prostie. Ele trebuie să toarne stratul de asfalt la nivel, iar dacă se lasă cu timpul trebuie să intervină din nou. Sau să facă tasarea aşa cum trebuie şi asfaltul nu se mai lasă“, a spus un reprezentant al Primăriei Craiova.

De o astfel de situaţie se plângea, anul trecut, chiar şi primarul Mihail Genoiu. Nu neapărat de plombele turnate pe post de limitatoare de viteză, ci de calitatea lucrărilor de reparaţii, în general. „Și eu am obosit rugându-mă de furnizorii de utilități să-și repare în mod civilizat gropile și ceea ce distrug“, a spus edilul-şef al Craiovei, anul trecut, când primăria a modificat „Regulamentul referitor la selectarea firmelor care vor executa lucrări de reparaţii drumuri, după spargere“.

Numai că a fost modificat un singur articol, însă el nu se referea la calitatea lucrărilor, de cele mai multe ori îndoielnică, ci la perioada în care societăţile respective pot fi selectate. Mai precis, aceste firme puteau fi selectate până acum doar în primul trimestru al anului, iar modificarea prevedea ca ele să poată fi selectate pe toată durata anului.

Marian Vasile, solicitare în CL Craiova: amenzi drastice pentru astfel de reparaţii

Proiectul a trecut prin votul consilierilor locali PSD, dar a fost taxat de consilierul PNL Marian Vasile. Acesta a cerut amenzi drastice pentru firmele care fac reparaţii de mântuială.

Aceste lucrări de reparații după spargere ne dau tuturor participanților la trafic mari bătăi de cap. Aproape peste tot pe unde aceste firme intervin, Craiova arată ca după un război. În acest regulament, firmele trebuie tratate cu maximă seriozitate (…)

Pentru câțiva metri pătrați de reabilitare, aceste firme încasează mii și zeci de mii de lei. Aşa că o amendă de 2.000 de lei pentru că nu au făcut treaba cum trebuie este mică. Aș propune un cuantum al amenzilor de 10.000 de lei sau chiar de 20.000 de lei“, a ridicat problema Marian Vasile.

Primarul Genoiu a explicat atunci că legea pemite o amendă maximă de 2.500 de lei, care poate fi repetată la 24 de ore, dacă firmele nu-şi respectă contractul, dar s-a declarat de acord cu înăsprirea Regulamentului.

ȘTIRI VIDEO GdS