22.8 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalNarcis Neaga, directorul general al CNADNR, în control neanunţat pe DN 66: De ce vă bateţi joc de transportatorii români?

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, în control neanunţat pe DN 66: De ce vă bateţi joc de transportatorii români?

\n

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN) din România, Narcis Neaga, a fost ieri într-un control pe şantierul lucrărilor de modernizare a DN 66 Rovinari – Petroşani. Dacă pe constructorii tronsonului Rovinari – Bumbeşti Jiu i-a felicitat, pe spaniolii care modernizează şoseaua din Defileul Jiului i-a ameninţat cu sancţiuni. Lucrările de modernizare a drumului ce trece prin Defileul Jiului şi face legătura între Petroşani şi Bumbeşti Jiu au început anul trecut şi ar trebuit să fie gata la sfârșitul acestui an. Firma Copisa din Spania, câștigătoarea licitației, nu a realizat decât 13% din lucrări, astfel că acest termen nu va putea fi respectat. Conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România este decisă să sancționeze această firmă și doreşte ca Defileul Jiului să fie repus în circulație până la sfârșitul lunii octombrie. După controlul pe şantier, Neaga a organizat o şedinţă cu şefii firmei constructoare, la sediul Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu. „Am venit pe traseu de la intrarea în judeţ şi atmosfera era pe şantier de parcă era Adormirea Maicii Domnului. Am întâlnit cinci muncitori alpinişti care puneau plase. Se lucra la două podeţe. Din cei patru muncitori, doi stăteau. Până la Lainici, aceasta era atmosfera de lucru la firma Copisa. Aş dori să aflu pentru ce s-a mai solicitat întreruperea traficului şi de ce există această bătaie de joc la adresa şoferilor din România? Mă interesează ce răspuns putem da noi transportatorilor, pentru că am închis circulația și le producem pierderi. Îmi pare rău că trebuie să spun asta public, dar felul în care firma Copisa se comportă cu această lucrare nu are legătură cu ceea ce şi-a asumat la licitație. Au venit cu prețurile cele mai mici și cred că sunt în incapacitate să finalizeze lucrarea. O să-i penalizez contractual. Nu au început nici o lucrare la drum. Nu există contract pentru stația de asfalt. O să transmit și la Ambasada Spaniei felul în care s-a comportat această firmă“, a spus Narcis Neaga.

Doar 13% din lucrări finalizate

Potrivit lui Narcis Neaga, firma Copisa ar fi trebuit să aibă pe şantier 150 de oameni, dar are doar 83 de muncitori la lucru. Reprezentantul firmei din Spania, Antonio Seve, nu a putut explica de ce sunt atât de puţini oameni şi nici de ce lucrările sunt executate în proporţie de 13%, deşi, conform contractului inițial, ar fi trebuit să fie gata în proporţie de 83%. „Din punctul nostru de vedere este adevărat că suntem sub ceea ce trebuia să facem. Am avut probleme tehnice. Unele s-au rezolvat. Avem trei stații de asfalt, un membru din asociere are stație de asfalt și are capacitatea care trebuie, dar una dintre ele nu este aprobată de dumneavoastră“, a precizat Antonio Seve, reprezentantul firmei Copisa.

Contractul pentru Transalpina, tot în curs de reziliere

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va rezilia contractul cu firma Romstrade, care nu a încheiat lucrările la şoseaua Transalpina. Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, a declarat la Târgu Jiu, că procedura de reziliere a început, iar instanța este cea care va decide, din cauza prevederilor contractuale. Lucrările sunt realizate în proporție de 85%, iar acestea pot fi încheiate cu banii pe care îi vor obține din garanții reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Lucrările la Transalpina au fost oprite după arestarea afaceristului Nelu Iordache, recent fiind trimişi în judecată şi mai mulţi şefi din cadrul Direcţiei Regionale a Drumurilor Naţionale Craiova, sub acuzaţia de fapte de corupţie şi în ceea ce priveşte modul de modernizare a celor 184 de kilometri din DN 67 C Transalpina. Potrivit Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Nelu Iordache, administrator al societăţii Romstrade, este acuzat de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave. Şoseaua este cel mai scump drum din România, cu un buget de aproape 400 de milioane de euro. Autorităţile se pregătesc să redeschidă cât de curând şoseaua.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS