10.1 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDefecţiune la CEZ: 929

Defecţiune la CEZ: 929

O familie din comuna Podari se plânge de serviciile de proastă calitate oferite de furnizorul local de energie electrică. Oamenii acuză că au fost trataţi necorespunzător de dispecerii apelaţi la Serviciul de Deranjamente al CEZ. Compania neagă acuzaţiile.

Valentina Bîzu locuieşte în satul Branişte, comuna Podari. Vineri, 27 februarie, a fost o întrerupere anunţată de energie electrică între orele 10.00-15.00. Dar, după ora 18.00, curentul s-a oprit din nou. De data aceasta, pentru încă zece ore. Familia Bîzu susţine că a telefonat în repetate rânduri la Serviciul de Deranjamente al furnizorului local de energie electrică CEZ (0251/929), dar li s-a spus, de fiecare dată, că într-o jumătate de oră sau o oră vine lumina. Nu s-a întâmplat aşa, iar în acest timp cei doi soţi şi o bătrână de 84 de ani stăteau în casă ca pe un butoi cu pulbere. „Cauza pentru care am insistat cu telefonul la Deranjamente a fost aceea că avem o centrală pe lemne, iar pompa de apă este alimentată la curentul electric. Noi avem altă sursă de energie, dar nu ţine foarte mult şi, dacă nu este curent electric, se opreşte pompa, iar temperatura în cazan creşte şi poate exploda. Dacă persoanele de la compania electrică nu ne păcăleau din oră în oră că vine curentul, noi am fi stat în frig şi am fi oprit focul de sub cazan, dar aşa am aşteptat toată noaptea să vedem când vine lumina“, a spus Valentina Bîzu. Abia în dimineaţa zilei de sâmbătă, la ora 4.20, a fost reluată furnizarea energiei electrice în Branişte.

Clienţi model, trataţi cu dispreţ

Femeia acuză că dispecerii CEZ s-au purtat necuviincios la telefon: „Deşi era curentul oprit în jumătate de sat, o doamnă de la Deranjamente m-a sunat la ora 3.30 şi mi-a spus că «pentru liniştea mea» a trimis o echipă rapidă să caute din curte în curte defecţiunea şi că vor ajunge şi la mine. Păi ne păcălesc ca pe copiii mici? Dacă e jumătate de sat fără curent, cum poate să fie defecţiunea de la mine din curte?“. Valentina Bîzu spune că familia ei nu a întârziat nici măcar o dată cu plata facturii la energia electrică şi că, iarna „depindem de energie ca de aer, pentru că fără ea nu avem nici căldură. Ce fac cei de la Deranjamente este bătaie de joc. Măcar să le spună oamenilor corect când vine lumina, nu să-i ducă ore în şir cu vorba şi să mai şi facă bâză la telefon“.

CEZ se justifică

Societatea CEZ Distribuţie a anunţat că avaria din ziua de 27 februarie a afectat zonele Branişte, Balta Verde şi Făcăi, dar că la manevrele de realimentare cu energie a liniei din Podari „s-a produs altă defecţiune la ieşirea din PT 292, provocată de un scurtcircuit la capetele conductoarelor. Trei echipe CEZ Distribuţie au fost trimise în teren pentru identificarea defecţiunilor şi remedierea avariei“. CEZ neagă faptul că angajaţii de la Deranjamente i-ar trata necuviincios pe clienţii societăţii. Deşi au mai fost semnalate cazuri în care clienţii care sunau la 929 întâmpinau dificultăţi în a le fi preluate apelurile sau erau trataţi cu dispreţ de reprezentanţii furnizorului de energie, compania nu a precizat dacă a luat vreo măsură concretă în acest sens. Prin informarea transmisă către GdS, CEZ îmbie consumatorii cu fraze care arată grija incomensurabilă faţă de client: „Profesionalismul echipelor CEZ în relaţia cu clienţii săi este un deziderat esenţial în politica Grupului CEZ România“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII