15.6 C
Craiova
duminică, 12 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjPrimăria le fură târgujienilor trotuarele

Primăria le fură târgujienilor trotuarele

Cunoscut pentru pasiunea sa legată de curăţenie, primarul din Târgu Jiu, Florin Cîrciumaru, curăţă străzile şi de trotuare pentru a face loc parcărilor.

Primarul din Târgu Jiu, Florin Cîrciumaru, nu renunţă la planurile sale de a „rade“ o parte din trotuarele din municipiu. Obiectivul acestei acţiuni este acela de a face cât mai multe parcări pentru a descongestiona traficul de pe principalele străzi din municipiu. Preţul este însă plătit de pietonii care au la dispoziţie din ce în ce mai puţin spaţiu pentru a se deplasa în condiţii cât de cât normale. În ciuda nemulţumirilor cetăţenilor, care şi-au exprimat în repetate rânduri dezaprobarea faţă de iniţiativa primăriei de a reduce lăţimea trotuarelor sau de a le elimina de tot, acţiunea continuă de zor. În prezent, excavatoarele lucrează pe una dintre cele mai mari străzi din municipiul Târgu Jiu, respectiv Victoriei. Deşi nu era chiar atât de lat, trotuarul a fost eliminat total pe unele porţiuni, iar pe altele a fost redus la dimensiunea de 120 de centimetri, atât cât pot două persoane să treacă una pe lângă cealaltă, fără a se stânjeni. După ora 16.00 însă, traficul pe trotuar este aproape imposibil.

 

Centru supraaglomerat

 

Nici una dintre conducerile Primăriei Târgu Jiu de după 1989 încoace nu a realizat un studiu legat de dezvoltarea şi extinderea oraşului. Numărul autoturismelor a crescut rapid de la un an la altul, fără ca municipalitatea să ofere parcări care să nu încurce traficul de pe străzi. S-a ajuns ca foarte multe străzi să rămână cu doar două benzi pentru traficul autoturismelor, în loc de patru, cum au fost proiectate. Soluţia de urgenţă şi la îndemâna autorităţilor a fost aceea de a folosi din spaţiul pe care circulă pietonii, acesta fiind folosit pentru realizarea de parcări ad-hoc. Hermina Pasăre, şefa Serviciului Urbanism din cadrul Primăriei Târgu Jiu, a declarat că toate parcările se construiesc în funcţie de necesităţi, resurse financiare şi numai în baza unui studiu de trafic prealabil.

 

Explicaţii…

 

Ionuţ Jilăveanu, şeful Serviciului Gospădărire Comunală, a afirmat că toate intervenţiile la trotuare se fac în baza unor calcule, astfel încât circulaţia să nu aibă de suferit.

Acesta consideră că 120 de centimetri sunt suficienţi pentru pietoni pe anumite străzi, cum este şi Victoriei, cea mai intens circulată: „Studiul de trafic face o analiză pe tronsoane şi pe străzi, în funcţie de sensurile de circulaţie, semafoare etc. Ni se spune unde este nevoie de o parcare, de un sens giratoriu şi de alte elemente menite să fluidizeze traficul rutier. Sigur că pe un trotuar de un metru şi douăzeci se poate merge foarte bine. Nu trebuie să defilăm pe trotuar. Şi aşa erau foarte largi trotuarele pe Victoriei, 4,60 metri. Zonele Debarcader şi Unirii nu ne creează probleme, de exemplu“, a precizat Ionuţ Jilăveanu.

 

„Trebuie gândită o soluţie pe termen lung“

 

Conducerea Inspectoratului de Stat în Construcţii Gorj a declarat că parcările construite prin eliminarea unei porţiuni din trotuar reprezintă numai o soluţie temporară şi trebuie realizat un plan pe termen lung: „Problema străzilor este extrem de dificilă. Am încercat în primul rând să le punem în vedere că dacă tot sparg o stradă să introducă toate cablurile şi tot ce trebuie, pentru a nu o sparge din nou. Noi nu avem străzi corespunzătoare. Au fost prost proiectate şi nu s-a luat în calcul o extindere a oraşului. Acum a fost găsită soluţia de a lua din trotuar pentru a face parcări. Trebuie gândită o soluţie pe termen lung, care să propună în alt mod fluidizarea traficului. Eu ştiu că înainte de 2000 la primărie se încercase realizarea unui studiu în ceea ce priveşte sistematizarea oraşului şi posibilităţile de extindere spre periferie, dar a fost abandonat“, a declarat Vasile Popescu Purcel, şeful Inspectoratului de Stat în Construcţii Gorj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU