14.4 C
Craiova
vineri, 17 mai, 2024

Verdict aminat

Reprezentantii institutiilor cu atributii in domeniu – ape, mediu, primarie, AFDP si Capitania Portului Orsova – s-au intilnit luni la primaria din localitate. Urma sa se stabileasca modalitatile de eliminare a potentialelor surse poluatoare din port. Este vorba de remorcherul Decebal si de Slepul 11025. Primul are la bord o insemnata cantitate de motorina care, intre timp, s-a solidificat. Nava a fost vinduta de catre MApN ca fier vechi firmei SC RIPS SRL, din Timisoara. Intr-unul din compartimentele Slepului 11025 se afla griu in putrefactie, iar in altul, apa cu urme de substante extractibile. Acesta este proprietatea SC FERRO VECHIO SRL, cu sediul in Lugoj.

S-au gasit proprietarii!

In lipsa noului proprietar al remorcherului Decebal, cei prezenti s-au intins la (de)zbateri despre posibilitatile de inlaturare a surselor potential poluatoare, intocmai ca… zbaturile lui Decebal, care au agitat, multi ani, apele Dunarii. De aceasta data s-au gasit si proprietarii. Firma FERRO VECHIO SRL nu s-a desfiintat, asa cum s-a crezut initial, ci doar si-a schimbat sediul la Cenei, in judetul Arad. Remorcherul Decebal nu a trecut in proprietatea SC MOTICICA GROUP SA, din Timisoara, cum se crezuse. El apartine aceluiasi proprietar. Reprezentantul de la Moticica avusese doar intentia sa-l cumpere, insa o vizita la Orsova l-a facut sa bata in retragere.

Se cauta administratorii de zona

Pentru dezmembrarea celor doua vase, ca solutie pentru eliminarea pericolului de poluare, cei de la Capitania Orsova au propus doua puncte: Santierul Naval sau Eselnita. In primul caz, lucrurile sint mai dificile, deoarece nimeni nu-si blocheaza instalatiile pentru o astfel de operatiune. Conditii bune sint la Eselnita, insa nu se stie daca proprietarul va accepta sa achite costurile deplasarii din Orsova la Eselnita. S-a mai luat in calcul si o alta varianta: din cauza starii in care se gasesc cele doua vase, administratorii zonei le-ar putea scoate la licitatie. Insa nu se stie cine administreaza zona. Astfel ca dupa jocul incheiat de-a uite proprietarul, nu e proprietarul, se deschide un altul – uite administratorul, nu este administratorul!

Verdict aminat

In aceste conditii, verdictul a fost aminat. Cele doua vase si incarcaturile lor, pericole reale de poluare, ramin acolo unde stau de o buna bucata de vreme. Remorcherul Decebal, o carcasa plutitoare, cu motorina-marmelada sau marmelada-motorina, cum vreti, ca lest, si Slepul 11025, ca si alte fierotenii plutitoare „pigmenteaza“ apele din preajma Portului Orsova, ca o expresie a unei legislatii stufoase, contradictorii si greu de aplicat. Verdictul, in acest caz, s-a aminat pina la proxima intilnire dintre factorii de resort si cei care au in stapinire cele doua vase.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS