13.9 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPrivatizarea CFR Marfă va fi reluată de la zero, cel mai probabil mâine

Privatizarea CFR Marfă va fi reluată de la zero, cel mai probabil mâine

Privatizarea CFR Marfă va fi reluată de la zero, cel mai probabil mâine, au declarat, luni, pentru Agerpres, surse din Ministerul Transporturilor. În acest moment, reprezentanții GFR și cei din Ministerul Transporturilor redactează acordul de încetare a contractului de privatizare a CFR Marfă semnat la 2 septembrie.
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, care a câștigat licitația de privatizare a CFR Marfă, s-a întâlnit în cursul zilei de astăzi cu reprezentanții Comisiei de privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor, însă discuțiile au eșuat pentru că părțile nu au ajuns la nici un acord.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a afirmat, vineri, că privatizarea CFR Marfă va eșua dacă omul de afaceri Gruia Stoica nu plătește diferența de 170 milioane de euro pentru achiziția companiei feroviare până luni, 14 octombrie 2013.
În data de 11 octombrie a.c., GFR a anunțat că a plătit 30 de milioane de euro pentru achiziția CFR Marfă și va achita diferența până la 202 milioane de euro, ulterior avizului Consiliului Concurenței, respectiv în 45 de zile de la primirea documentației complete.
În context, ministrul Transporturilor a solicitat duminică, atât secretarului de stat din MT Cristian Ghibu, președinte al comisiei de privatizare a companiei, cât și consultanților Deloitte și Mușat și Asociații, să transmită, în cursul zilei de luni, un punct de vedere privind evoluția și pașii următori în procesul de privatizare a companiei feroviare.
Pe de altă parte, Grampet Group, societatea deținută de către omul de afaceri Gruia Stoica, atenționa, duminică, într-un comunicat de presă separat, că privatizarea CFR Marfă va eșua din vina vânzătorului, ‘deoarece Comisia de privatizare a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă /SNTFM/ se ascunde în spatele avizului Consiliului Concurenței pentru că nu și-a îndeplinit obligațiile’.
În același timp, compania a solicitat desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă, și a menționat că GFR nu a solicitat niciodată vreo amânare a termenului de plată.
La rândul său, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a explicat, recent, pentru AGERPRES, că instituția a avertizat Guvernul încă din vară, când a avizat proiectul de Hotărâre de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, că textul actului normativ poate crea confuzii privind termenul de plată a banilor.
‘Nici în acest moment notificarea depusă de GFR nu este completă, iar termenele noastre curg din momentul în care primim toată documentația’, a arătat Chirițoiu în data de 10 octombrie.
El a adăugat că analiza instituției de concurență nu condiționează cu nimic plata banilor, care pot intra în contul escrow înainte sau după avizul Concurenței.
Potrivit Legii concurenței, Consiliul avea la dispoziție cinci luni pentru a da un verdict, din momentul în care primește documentația completă, în timp ce Hotărârea de Guvern prevede că tranzacția se va finaliza în 60 de zile începând cu data de 14 august 2013, termen care se împlinește pe 14 octombrie. În caz contrar, contractul de privatizare se desființează de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă și fără intervenția instanței.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS