8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord a lansat la Craiova producţia unui nou motor

Ford a lansat la Craiova producţia unui nou motor

http:http://www.youtube.com/watch?v=2_QDgPDxipE

Fabrica de motoare de la Ford produce zilnic circa 1.000 de propulsoare, dintre care peste 100 sunt din gama noului motor de 1,5 litri. Ford exportă motoare în China şi SUA.

Ford a lansat, ieri, oficial, producţia celui de-al doilea motor EcoBoost fabricat la Craiova, de 1,5 litri, în patru cilindri, pe benzină, ce dezvoltă o putere de 180 de cai-putere. Lansarea producţiei a avut loc în prezenţa preşedintelui Ford România, Jan Gijsen, a directorului Fabricii de motoare, Ian Pearson, şi a numeroşi oficiali şi oameni de afaceri craioveni. Mai întâi, s-a făcut un tur al fabricii, iar responsabilii de calitate au dat vizitatorilor detalii despre producţia din fabrică.

Două motoare pe aceeaşi linie de producţie

Anul trecut a intrat în fabricaţie în Bănie primul motor EcoBoost de 1.0 litru, care a câştigat distincţia de „Motorul Internaţional al Anului“. La aproape un an de la lansarea producţiei de motoare, a intrat în fabricaţie acest al doilea motor, destinat exportului.
Şeful Fabricii de motoare, Ian Pearson, a declarat ieri că fabrica de la Craiova „este prima din lume în care se produc în acelaşi timp două tipuri de motoare pe aceeaşi linie de producţie. (…) De la începutul modernizării fabricii noastre din Craiova şi de când au fost instalate toate facilităţile de producţie, principiul după care ne-am ghidat a fost acela al flexibilităţii“.

1.000 de motoare pe zi

„În prezent, la Craiova se produc aproximativ 1.000 de motoare pe zi. Evident, cea mai mare parte a producţiei se concentrează pe motorul EcoBoost de 1.0 litru, dar încercăm să avansăm. Cu siguranţă, vor creşte şi volumele la motorul de 1,5 litri EcoBoost. În prezent, nu vă putem oferi cifre concrete despre producţie, dar ne vom adapta producţia în funcţie de cerinţele pieţei“, a menţionat Ian Pearson.

Nu se mai fac angajări

În prezent, în fabrica de la Craiova lucrează aproximativ 1.000 de oameni. Se lucrează în două schimburi, iar la anumite operaţiuni sunt şi trei schimburi pe zi. Întrebat dacă se va introduce un nou schimb în fabrică, directorul de la Motoare a lăsat să se înţeleagă faptul că nu se mai fac angajări. „Noi ne adaptăm cerinţele în funcţie de necesităţi. Cu oamenii pe care îi avem acum angajaţi în fabrică putem face faţă noilor cereri din piaţă în ceea ce priveşte producţia de motoare. Avem o echipă talentată şi motivată. Şi acest lucru este demonstrat de faptul că am început producţia la un nou motor în interval de 12 luni de la demararea producţiei primului motor“.
Despre echipa celor care lucrează la Ford a vorbit şi preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa: „Suntem mândri că acest motor este produs la noi şi se aplică zicala «fabricat la Craiova şi condus peste tot în lume». Aceste maşini şi motoare sunt făcute de mâini olteneşti, româneşti“.
Staff-ul companiei a informat ieri că investiţia realizată în Fabrica de motoare a ajuns la 230 de milioane de euro, dar, în fabrica din Craiova, investiţia totală, atât în fabrica de vehicule, cât şi în cea de motoare, a fost de 800 de milioane de euro. Numai pentru modernizarea liniei de producţie pentru noul motor au fost investite 50 de milioane de euro, au spus cei de la Ford.

Motoarele vor fi exportate în SUA şi China

Deşi producţia noului motor este timidă, în jur de 100 de bucăţi pe zi (ceea ce arată că se fabrică 50 de motoare de 1,5 litri pe câte un schimb), propulsoarele se exportă deja în China. În perioada următoare, propulsoarele de 1,5 litri vor fi fabricate la Craiova, pentru Statele Unite ale Americii. Vor echipa modelele Ford Mondeo produse în China, dar şi echivalentul lui Mondeo pentru piaţa din SUA, numit Fusion. Ulterior, noul propulsor va ajunge şi pe maşinile Mondeo din Europa.
Preşedintele Ford România, Jan Gijsen, a precizat că nu se ştie exact cât se va produce, dar totul depinde de cererea de pe piaţă. „Este dificil să precizăm o cifră şi să estimăm ce şi cât vom produce, pentru că nimeni nu poate prezice ce se va întâmpla cu economia în restul anului. Nu vă putem da o cifră exactă în contextul economic actual, nu ar avea nici un rost. Ceea ce vă putem spune exact este faptul că avem o nouă unitate, a cărei capacitate de producţie este de 50.000 de motoare anual, indiferent de felul acestora. Adăugând producţia motorului de 1,5 litri, creştem volumul producţiei şi probabil vom trece de la lucrul într-un schimb la lucrul în două schimburi. Tendinţa este de creştere, iar cifra finală va depinde şi de cererea de pe piaţă“, a declarat Gijsen.
Ieri după-amiază, acelaşi tip de motor de 1,5 litri EcoBoost a început să fie fabricat şi în Marea Britanie.
Până la finalul acestui an, aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost.

Motoarele vor fi transportate cu vaporul

Întrebat de un jurnalist dacă nu ar fi mai uşor de transportat motoarele din Marea Britanie către America de Nord decât de la Craiova, Gijsen a precizat că motoarele vor fi transportate pe la Constanţa, pe vapor, către SUA: „Am impresia că s-a făcut un calcul şi ajung mai uşor în SUA dacă se transportă de la Constanţa către America, pe calea apei“.
Contactat telefonic, fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, a spus că varianta transportului motoarelor şi vehiculelor la extern prin portul de la Constanţa este posibilă, dar că şi transportul pe Dunăre este o alternativă. „Era un port, nişte posibilităţi, se făcuseră nişte oferte. Erau elemente care făceau varianta aceasta din Constanţa foarte posibilă. Dar lucrurile sunt legate de cantitatea de maşini şi motoare pe care le produce Ford. Altă variantă care va fi luată în calcul este aceea pe Dunăre. Pe canalul Dunăre – Rin-Main se poate ajunge până la Rotterdam. Din Craiova sunt 60 de kilometri până la Bechet, iar de acolo se poate încărca pe barje. Desigur, acolo trebuie pusă la punct infrastructura“, a declarat Berceanu, pentru GdS. El a mai spus că transportul vehiculelor şi motoarelor Ford cu camionul este mai costisitor decât cel fluvial sau maritim, dar şi mai aglomerat decât cel pe calea apelor.

…Despre noul motor

Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acționată de curea, ceea ce îmbunătățește și mai mult eficiența, reducând timpul de încălzire, informează compania. A fost adăugat și un radiator cu răcire pe apă pentru o mai eficientă alimentare a motorului cu aer.
Motorul de 1,5 litri beneficiază de tehnologia turbo caracteristică EcoBoost, injecție directă și supape cu distribuție variabilă, fiind proiectat pentru un consum redus, spun reprezentanţii Ford.

…Despre vehiculul B-Max

Jan Gijsen, preşedintele companiei Ford România, a declarat că producţia de vehicule B-Max depinde de cererea de pe piaţă. „În prezent, producem 365-370 de vehicule pe zi. Un vârf al cererii a fost în luna martie, când am lucrat şi în trei zile de sâmbătă (…). Volumul de producţie depinde de cererea din Europa“, a mai spus el.
Anul acesta nu va fi lansat un nou model de vehicul pentru fabrica din Craiova. Referitor la zvonurile care se vehiculează despre introducerea în fabricaţie şi la Craiova a noului model Ford EcoSport, a cărui producţie a început în India, Gijsen nu a putut clarifica dacă respectivul model ar intra în fabricaţie şi la Craiova. El doar a precizat că „volumele de producţie depind numai de cererea de pe piaţă“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS