17.6 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024

„Viză pentru SUA“

Ministerul Afacerilor  Externe (MAE) şi Ambasada Statelor Unite la Bucureşti au lansat ieri campania de informare „Viză pentru SUA“, un demers ce nu presupune costuri şi vizează includerea României în programul Visa Waiver, ceea ce le-ar permite cetăţenilor români să călătorească fără vize în SUA.
Campania încearcă să contribuie la scăderea ratei de refuz a solicitărilor de viză pentru SUA, unul dintre principalele motive pentru care România nu a fost inclusă în Visa Waiver. Prin intermediul iniţiativei, cetăţenii români primesc informaţii despre procedura de solicitare a vizelor şi principiul care stă la baza evaluării individuale a fiecărei solicitări depuse la Consulatul american.
În acelaşi timp, candidaţii sunt îndemnaţi să-şi facă evaluarea personală în funcţie de criteriile din legislaţia americană, acestea fiind prezentate pe site-urile MAE şi al Ambasadei SUA. Prin această autoevaluare, şansele de a completa un dosar de viză credibil cresc, menţionează MAE.
Campania vine cu explicaţii despre conceptul „legăturilor puternice cu ţara“, care joacă un rol esenţial în evaluarea unui candidat în vederea obţinerii vizei pentru SUA.
Iniţiativa îşi propune, de asemenea, să explice de ce un candidat care a fost respins are nevoie să îşi îmbunătăţească dosarul de viză înainte de a-l depune din nou. O recomandare comună din această campanie este ca persoanele care au primit un răspuns negativ la solicitarea de viză să revină cu o nouă cerere doar când pot îndeplini condiţiile de obţinere a vizei.
Campania „Viză pentru SUA“ este organizată pe trei componente: on line, media şi comunicare directă cu membrii comunităţii româneşti din Statele Unite. Cuprinde mai multe elemente vizuale, ce vor fi cunoscute prin intermediul MAE, al Ambasadei SUA la Bucureşti, al unor instituţii de presă (printre care şi Gazeta de Sud), al Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi prin intermediul Ambasadei şi al consulatelor României în Statele Unite.
Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada SUA la Bucureşti au lansat ieri campania de informare „VIZĂ PENTRU SUA“ despre procedura de solicitare a unei vize temporare pentru Statele Unite, demers ce sprijină îndeplinirea criteriilor tehnice de către România pentru acceptarea în programul Visa Waiver.
„Eliminarea regimului de vize pentru cetăţenii români care vor să viziteze SUA rămâne unul dintre obiectivele prioritare ale Bucureştiului în dialogul cu Washingtonul“, a declarat cu această ocazie ministrul Teodor Baconschi.
„Sperăm ca o mai bună informare a cetăţenilor români să contribuie la scăderea ratei de respingeri ale solicitărilor de viză, astfel încât România să îndeplinească şi acest criteriu“, a arătat şeful diplomaţiei române.
„Îmi face plăcere şi sunt onorat de parteneriatul cu domnul ministru Baconschi şi MAE în campania comună de informare privind procedura de solicitare a vizelor temporare pentru Statele Unite. Românii sunt bineveniţi în Statele Unite. Anul trecut, peste 26.000 de români au primit vize temporare pentru SUA şi vrem să ne asigurăm că procesul de solicitare a vizei este simplu şi clar“, a spus ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein.
Campania are ca obiectiv explicarea modului în care cetăţenii români pot demonstra în cadrul interviului cu ofiţerul consular al Ambasadei SUA legăturile puternice care îi vor determina să revină în ţară la finalul perioadei oficiale de şedere în Statele Unite.
„Ce facem noi prin această campanie este să-i ajutăm pe românii care vor să meargă în SUA cu viză temporară (pentru turism, studii, afaceri etc.) să îndeplinească toate criteriile impuse de legislaţia SUA. Facem acest lucru prin informare“, a mai spus ministrul român de externe.
Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada SUA la Bucureşti au elaborat şi derulează o campanie comună de informare publică despre procedura de solicitare şi despre criteriile de eligibilitate pentru o viză temporară pentru SUA.
Campania îşi propune să crească rata de acceptabilitate a dosarelor de viză temporară depuse de cetăţenii români care vor să meargă în SUA, prin promovarea informaţiilor relevante şi a unor sfaturi utile pentru îndeplinirea criteriilor impuse de legislaţia americană în domeniu. Iniţiativa MAE reprezintă o contribuţie la îndeplinirea criteriilor tehnice pentru intrarea României în Visa Waiver Program, ceea ce va permite cetăţenilor români să călătorească fără viză în SUA.
Campania este organizată pe trei componente: on line, media şi comunicare directă cu membrii comunităţii româneşti din SUA. Ea este compusă din mai multe elemente vizuale, care vor fi făcute cunoscute publicului larg prin intermediul MAE, al Ambasadei SUA la Bucureşti, al unor instituţii de presă, al Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi prin intermediul Ambasadei şi a consulatelor României în Statele Unite ale Americii.
Campania de informare este concepută astfel încât:
Să prezinte acele informaţii care îi pot ajuta pe cetăţenii români să înţeleagă procedura de solicitare a vizelor şi principiul care stă la baza evaluării individuale a fiecărei solicitări depuse la Consulatul american;
Să îi încurajeze pe candidaţi să-şi facă evaluarea personală în funcţie de criteriile din legislaţia americană, pe care le prezentăm pe site-urile MAE şi ale Ambasadei SUA. Prin această autoevaluare, şansele de a completa un dosar de viză credibil cresc.
Să explice conceptul „legăturilor puternice cu ţara“, care joacă un rol esenţial în evaluarea unui candidat;
Să explice de ce un candidat care a fost respins are nevoie să îşi îmbunătăţească dosarul de viză înainte de a-l depune din nou. O recomandare comună din această campanie este ca persoanele care au primit un răspuns negativ la solicitarea de viză să revină cu o nouă cerere doar când pot îndeplini condiţiile de obţinere a vizei.
Componenta principală a campaniei este secţiunea cu informaţii de pe pagina de internet a MAE dedicată acestei campanii – www.mae.ro, VIZĂ PENTRU SUA. Cetăţenii români vor fi direcţionaţi către această secţiune prin intermediul unui banner on line plasat pe paginile de internet ale 22 de instituţii de presă, cu ajutorul unui spot video şi al unui spot radio, pentru care MAE a obţinut de la Consiliul Naţional al Audiovizualului dreptul de a fi difuzate în regim de gratuitate. MAE a beneficiat de sprijinul Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru realizarea spotului video şi de cel al Radio România Actualităţi pentru realizarea spotului audio.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII