16.7 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDoar 13 la sută dintre utilizatorii de internet sunt dispuşi să plătească pentru conţinut on line

Doar 13 la sută dintre utilizatorii de internet sunt dispuşi să plătească pentru conţinut on line

Doar 13% dintre utilizatorii de internet sunt dispuşi să plătească pentru conţinut on line, 8% dintre aceştia ar accepta o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate, se arată într-un studiu GfK. Potrivit acestuia, majoritatea surferilor îşi doresc să continue să folosească internetul în mod gratuit. Acestea sunt rezultatele unei cercetări internaţionale privind obiceiurile de consum pentru internet, care a fost realizat de compania GfK în 16 ţări europene şi SUA. În cadrul cercetării, utilizatorii de internet au fost întrebaţi cât de dispuşi sunt să plătească pentru conţinut – în special în cazul website-urilor de ştiri, divertisment şi cunoştinţe generale, precum Wikipedia.
„80% dintre respondenţii din cele 17 ţări îşi doresc în continuare acces gratuit la conţinutul on line: o treime din totalul participanţilor cred că informaţiile de pe internet trebuie să fie gratuite şi neînsoţite de publicitate. Majoritatea (46%) vrea acces gratuit, dar este pregătită să accepte şi publicitatea“, se arată în studiu. În ceea ce priveşte situaţia pe ţări, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi şi americani au fost de acord cu aceste condiţii, în vreme ce românii arată cea mai mică deschidere către această situaţie – doar 22% dintre ei. În acelaşi timp, potrivit studiului, sunt şi ţări care văd în mod pozitiv conceptul de plată pentru conţinut digital.

SUA – cu jocurile, Europa cu plăţile pe internet

„23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi şi britanici şi 17% dintre americani n-ar fi deranjaţi să plătească pentru acces la informaţiile de pe web. Diferenţe minore apar dacă analizăm situaţia conform preferinţelor în utilizare: în Suedia, un nivel uşor ridicat de acceptare pentru conţinut plătit se remarcă printre cei care folosesc web-ul pentru blogging şi e-finance. În Marea Britanie, bloggerii sunt cei mai deschişi către conţinutul plătit. Prin contrast, surferii din Statele Unite care folosesc internetul pentru jocuri, pentru a downloada muzică sau pentru servicii electronice, cum sunt cumpărarea de bilete la concerte sau de călătorii, sunt mult mai toleranţi cu comisioanele de acces. În Europa, în general, cei care preferă să facă plăţi pe internet sau să acceseze site-uri erotice sunt şi ei mai dispuşi să plătească decât ceilalţi“, se menţionează în studiul companiei GfK. Cercetarea a fost realizată în toamna 2009, pe un eşantion de 16.800 de persoane, cu vârste peste 15 ani. GfK România, înfiinţată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK, activităţile sale fiind structurate în patru segmente: Custom Research – cercetare Ad Hoc, Consumer Panel – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată şi Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media. Înfiinţat în urmă cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are, în prezent, mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII