17.6 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAlfa Romeo nu este de vânzare

Alfa Romeo nu este de vânzare

După ce un raport al analiştilor economici a sugerat că brandul Alfa Romeo ar putea fi cumpărat de Volkswagen AG, preşedintele grupului Fiat S.p.A, Luca di Montezemolo, a ţinut să precizeze tranşant: Alfa Romeo nu este de vânzare în nici un fel de circumstanţe, informează Automotive News.
„Vom prezenta noul Alfa, care înlocuieşte modelul 147, şi noi credem că există oportunităţi mari pentru Alfa Romeo în Statele Unite“, a declarat Montezemolo într-un interviu acordat agenţiei Reuters.
Analiştii din cadrul fondului Sanford Bernstein au concluzionat pe 10 decembrie că marca Alfa Romeo nu ar fi atât de scumpă şi că maşinile sale s-ar potrivi platformelor VW. Volkswagen a cumpărat de curând acţiuni în companiile Porsche şi Suzuki Motor Corp., iar analiştii au făcut sugestia că Alfa ar putea ajuta brandul Audi, care face parte din grupul VW, să concureze cu mai mult succes pe piaţă cu rivalii Mercedes-Benz şi BMW.
„Bătrânul“ model Alfa 147 va fi înlocuit cu Giulietta la începutul anul viitor, dar e posibil ca aceasta să fie ultima maşină nouă lansată de Alfa Romeo. Sergio Marchionne, director executiv în cadrul Fiat, a dispus o revizuire a brandului, în sensul luării unei decizii dacă se vor mai face investiţii substanţiale după lansarea pe piaţă a modelului Giulietta sau dacă gama Alfa va fi „împrospătată“ cu platforme Chrysler. Acestea ar putea înlocui Sedanul Alfa 159 şi versiunea wagon, dar şi modelul „amiral“ Alfa 166, gamă care a fost întreruptă.
Vânzările brandului Alfa au scăzut în ultima decadă, de când gama sa de modele s-a „învechit“, iar producţia unor noi modele a fost amânată. Anul trecut, Alfa a vândut 103.000 de unităţi noi faţă de 203.000 de automobile vândute în 2000. Brandul a pierdut între 200 şi 400 de milioane de euro pe an, în ultimii zece ani, potrivit unor surse din industria auto. Grupul Fiat nu dă publicităţii rezultate financiare defalcate pe brandurile sale. Se aşteaptă ca anul viitor, când constructorul italian va face public planul său de afaceri pentru perioada 2010-2014, Marchionne să anunţe decizia cu privire la viitorul mărcii Alfa Romeo.

Saab a primit 197 de milioane de dolari de la Beijing Auto

Beijing Automotive Industry Holding Co.(BAIC) a plătit 1,4 miliarde de coroane suedeze, echivalentul a 197 de milioane de dolari, pentru drepturile asupra proprietăţii intelectuale şi echipamentul necesar construcţiei modelului Saab 9-5, dar şi pentru o parte din tehnologia de bază a modelului 9-3, informează Reuters, citând publicaţia suedeză Dagens Industri. BAIC, al cincilea producător auto ca mărime din China, a declarat luni că a achiziţionat active ale Saab, unitatea suedeză a General Motors, ca parte din încercarea de a-şi dezvolta modele din gama proprie.
„Preţul tranzacţiei este de 1,4 miliarde de coroane, iar banii au intrat în conturile Saab încă de vineri“, a informat Dagens Industri într-un material publicat luni, citând surse apropiate companiei. Suma de bani este suficientă ca Saab să funcţioneze timp de trei luni, ceea ce înseamnă că nu există riscul imediat ca unitatea suedeză să ajungă sub „linia de plutire“.
Saab, unul dintre cele mai cunoscute branduri suedeze, spera pe ultima sută de metri la o mână salvatoare după ce compania – „mamă“ General Motors a spus la sfârşitul lunii noiembrie că va face o restructurare masivă a firmei dacă nu apare un cumpărător până la sfârşitul acestui an. Afacerea cu BAIC a venit la timp, oferind o gură de oxigen producătorului Saab până când se va încheia vânzarea. Zvonurile din piaţă indică faptul că Spyker Cars NV ar fi cumpărătorul mărcii suedeze. Victor Muller, directorul executiv al companiei suedeze, a declarat duminică pentru agenţia Reuters că discuţiile cu GM privind achiziţionarea Saab continuă, în ciuda afacerii cu BAIC. Luni, Saab a confirmat că înţelegerea cu BAIC s-a desfăşurat în afara negocierilor pentru un proprietar nou.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS