Acasă Bani & Afaceri Detalii despre Dacia Duster, primul SUV românesc veritabil

Detalii despre Dacia Duster, primul SUV românesc veritabil

-

http:http://www.youtube.com/watch?v=Lhb-ps_EupM

Producătorul Dacia a prezentat modelul Duster drept un 4×4 veritabil, cu garda la sol înălţată, pasajele roţilor bine marcate şi elemente de caroserie care să evidenţieze înclinaţia spre off road a maşinii. Dacia Duster este modelul pe care Alain Prost l-a preferat pentru a concura în competiţia Trophee Andros.

Modelul Dacia Duster „de stradă“ va fi disponibil în versiunile de tracţiune 4×4 şi 4×2, cu motorizări atât pe benzină, 1.6 16v, 110 CP, cât şi diesel: 1.5dCi de 85CP şi 1.5dCi de 105CP, binecunoscutele propulsoare de pe alte automobile Renault, informează www.money.ro. Duster, în versiunea 4×2, cântăreşte 1.180 de kilograme, modelul cu tracţiune integrală fiind mai greu cu 100 de kilograme. Selecţia între modurile de tracţiune 4×2 şi 4×4 se poate face prin intermediul unei comenzi de provenienţă Nissan, amplasată în habitaclu, în partea de jos a consolei centrale. Lansarea Daciei Duster pe piaţa auto europeană, respectiv Turcia, este programată pentru primăvara anului 2010. Dacia doreşte să intre cu Duster şi pe pieţele din Algeria şi Maroc, unde mai comercializează în prezent modele Sandero, incluzând versiunea Stepway, Logan şi Logan MCV, dar şi autoutilitarele Logan VAN şi Logan Pick-Up. Deşi Dacia nu a anunţat încă preţurile pentru Duster, este de aşteptat ca acestea să fie la un nivel mai redus decât preţurile SUV-urilor celorlalţi producători.

Alain Prost, la volanul unei Dacii Duster de raliu

O versiune specială de Dacia Duster a fost aleasă de Alain Prost, cvadruplul campion mondial de Formula 1, pentru a concura în Trophee Andros, campionat pe care pilotul francez l-a mai câştigat-o de două ori până acum. Această versiune de Duster a fost construită de divizia Renault Sport Technologies. Baza maşinii de concurs o reprezintă şasiul tubular, din oţel, iar „inima“ este un motor V6 de 3.0l capacitate, pus la punct de Renault – Nissan. Competiţia pe zăpadă Trophee Andros a luat startul pe 5 decembrie. Anterior, Alain Prost a declarat: „Toyota a decis să se retragă, aşa că a trebuit să-mi găsesc un nou partener. Dacia îmi permite să-mi găsesc motivaţia în cadrul unui proiect nou; un dublu proiect de fapt: de natură sportivă, pe de o parte, şi de marketing, de cealaltă parte, cu o strategie reală de grup, pentru a duce numele Dacia în faţă“. În cursa de sâmbătă, Dacia Duster şi Alain Prost au fost urmăriţi de ghinion. La sfârşitul zilei au ocupat doar locul opt. Duminică, însă, fostul pilot de Formula 1 a fost singurul care a coborât sub 2 minute 59 de secunde, cu timpul 2min.58,610s, reuşind să câştige detaşat calificările. În cursa oficială, Duster şi Prost au câştigat, consemnându-se astfel prima victorie a Daciei într-o competiţie oficială.

Specificaţii tehnice ale Daciei Duster
Lungime : 4.001 mm
Lăţime : 1.900 mm
Punte faţă/spate: 1.690 mm
Ampatament: 2.500 mm
Masă proprie: 950 kg
Motor: V6, 24v, 2.987 cmc
Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW (CP): 257 (350) @7.500 rpm
Cuplu maxim: 360 Nm @5.500 rpm
Transmisie: secvenţială, 6 rapoarte

ȘTIRI VIDEO GdS

16 COMENTARII

Alex Cicâldău: Exersez foarte mult la antrenamente loviturile libere

Mijlocașul formației Universitatea Craiova, Alexandru Cicâldău, a declarat după meciul cu FC Voluntari, că golul marcat din lovitură liberă nu este întâmplător.