13.7 C
Craiova
miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriRata la ţară, preţ de ghioc

Rata la ţară, preţ de ghioc

http:http://www.youtube.com/watch?v=lmKfbZh4bY8

Doljenii care doresc să ajungă de la Craiova la Segarcea vor avea de plătit tarife diferite, în funcţie de transportatorul pe care îl nimeresc la plecare. Decizia luată marţi în plenul consiliului judeţean a stârnit nemulţumirea unor aleşi, care le-au cerut socoteală angajaţilor Autorităţii Judeţene de Transport pentru modul de calculare a preţurilor.

Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport judeţean a iscat din nou dispute între aleşi, transportatori şi angajaţii Autorităţii Judeţene de Transport după ce, în urmă cu câteva luni, acelaşi punct de la ordinea de zi a şedinţei consiliului a băgat zâzania între consilieri. De această dată, nemulţumirea părţii pedeliste din consiliu a fost determinată de lista tarifelor percepute de transportatori pe fiecare traseu din judeţ, listă anexată contractului de delegare. Pedelistul Marcel Marcea a declarat că pentru acelaşi traseu efectuat cu microbuze de aceeaşi categorie, doljenii va trebui să plătească preţuri diferite. „Avem inadvertenţe în lista tarifelor pentru fiecare traseu. Pe aceeaşi distanţă, de exemplu Craiova-Segarcea, cu aceleaşi mijloace de transport, aceleaşi condiţii, se percep tarife diferite, unii au patru lei, alţii, şase lei. Eu întreb cum s-a stabilit preţul pe distanţă“, a spus Marcea. Explicaţia oferită de şeful Autorităţii Judeţene de Transport din cadrul Consiliului, Petre Stoica, nu a mulţumit însă audienţa pedelistă, angajatul CJ spunând că preţurile distincte sunt justificate de costurile distincte ale fiecărui transportator. „Nu toţi operatorii trebuie să aibă acelaşi preţ, este o chestiune pe care am întrebat-o şi la Consiliul Concurenţei. Diferenţele de preţ apar din materialele folosite, din echipamente. Doar structura preţului e aceeaşi“, a spus Petre Stoica.

 

Călătorii plătesc în funcţie de noroc

 

Aprobarea tarifelor în forma anexată proiectului de hotărâre care vizează transportul judeţean duce însă la o situaţie cel puţin ciudată, oferită drept exemplu de Marcea. Doi doljeni care doresc să călătorească de la Craiova la Segarcea, însă pleacă din municipiu la ore diferite, cu transportatori diferiţi, dar microbuze similare vor plăti diferit pentru cursă. „La ora 8.00 se merge cu patru lei, la ora 9.00 se merge cu şase lei exact în aceleaşi condiţii. E incorect faţă de cetăţean. Înseamnă că persoana care merge cu un preţ mai mare cu 50% are o problemă“, a mai spus Marcea, care a dat şi exemplul operatorilor de pe traseul Craiova-Cerăt. Din anexa cu tarifele percepute reiese faptul că, în cazul traseului Craiova-Segarcea, în funcţie de cum se nimeresc în staţia de îmbarcare, doljenii ar putea plăti 4, 5 sau 6 lei pe bilet, în timp ce în cazul traseului Craiova-Cerăt, călătorii vor plăti 6 sau 9 lei.

 

La maşini noi, preţuri mai mari

 

Transportatorii au oferit şi ei explicaţii pentru diferenţele de tarif, spunând că fiecare operator şi-a calculat preţul în funcţie de costuri. În cazul în care o firmă a achiziţionat microbuze sau autobuze noi, transportatorii susţin că este normal să pretindă tarife mai mari pentru că şi costurile sunt pe măsură.

„Ca operatori, a trebuit să facem această amortizare în trei ani pentru că aşa se prevede în contractul aprobat de consiliul judeţean, deşi în lege amortizarea se poate face în cinci sau chiar şase ani. E normal dacă ai maşini mai vechi să ai amortizată deja jumătate din maşină şi, dacă ai maşini noi, să fii abia la început. Diferenţele de preţ pleacă de la structura de personal distinctă pentru fiecare firmă, de la costurile de întreţinere“, a spus Constantin Borcan, unul dintre reprezentanţii transportatorilor la nivel judeţean. Disputa din plenul şedinţei s-a încheiat în favoarea transportatorilor cu preţuri mai mari, în consiliu funcţionând încă odată cu succes colaborarea PSD-PNL. În favoarea menţinerii tarifelor diferenţiate s-au pronunţat 17 aleşi PNL şi PSD, în timp ce zece consilieri PD-L s-au abţinut la acest proiect.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII