17.6 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDealerii auto trimit guvernul la luptă

Dealerii auto trimit guvernul la luptă

Confruntaţi cu o scădere dramatică a vânzărilor, dealerii auto din Craiova sunt sceptici în privinţa măsurilor de relansare a sectorului de autoturisme noi anunţate joi de guvern. Samsarii de maşini la mâna a doua nu se tem că triplarea taxei le va desfiinţa afacerea.

 

Triplarea taxei de înmatriculare pentru maşinile second hand, creşterea primei de casare la 1.000 de euro şi eliminarea taxei de înscriere a autoturismelor noi. Trei măsuri de avarie menite să resusciteze un domeniu aflat în moarte clinică. Deşi salută ordonanţa de joi a guvernului, dealerii auto nu cred până nu văd actul normativ publicat în Monitorul Oficial. „Sperăm ca guvernul să repare greşeala pe care a făcut-o atunci când a redus taxa de înmatriculare la maşinile second hand. Să vedem ce va spune Comisia Europeană, dar eu cred că acest guvern putea să se lupte din vară cu CE. Toate trei măsurile ne ajută, dar ele trebuie aplicate cumulativ“, a declarat Adrian Mărăşescu, directorul general al Plus Auto, dealer Ford. Criza economică mondială i-a speriat atât de tare pe comercianţii de automobile noi, încât se feresc să mai facă prognoze. „Nu mai fac prognoze decât pe câteva zile, cel mult o săptămână, deoarece situaţia se poate schimba rapid“, a precizat Mărăşescu. În ciuda scăderii vânzărilor generale, promoţiile par să prindă încă la români. „Noi am epuizat într-o săptămână stocul de 12 autoturisme Ford Fiesta la preţul de 7.800 de euro, iar la nivel naţional s-au vândut 200 de bucăţi. Acum am scos la vânzare acelaşi model la preţul de 9.000 de euro, cu mai multe dotări, din care am vândut deja 20 de autoturisme“, a mai spus directorul Plus Auto.

 

E jale!

 

Şi mai circumspect este directorul Prestagent, Marius Şerban, dealer Mitsubishi şi Hyundai. „Am văzut ce a propus guvernul, dar sunt curios cum o să se aplice acea creştere a taxei la maşinile second hand. Sper ca măsurile anunţate, împreună cu relaxarea condiţiilor de creditare, să înceapă să se facă simţite din ianuarie. În această perioadă a mers din ce în ce mai prost. În două săptămâni, am vândut două autoutilitare către două firme“, a spus Şerban. Deci, nici o persoană fizică nu s-a mai încumetat să-şi cumpere maşină nouă. Directorul de vânzări al Rucom, dealer Opel şi Chevrolet, Mihaela Ciurel, aşteaptă şi ea vremuri mai bune. „Criza e criză. Pachetul de măsuri este bun, dar să vedem ce o să se întâmple“, a spus Ciurel.

Nemuritorul second hand

 

În timp ce dealerii de autoturisme noi îşi fac calcule de supravieţuire, samsarii de maşini second hand spun că este posibilă o scădere a vânzărilor în perioada următoare, dar că nu se tem de faliment. „Am mai trecut noi prin asta şi tot s-au vândut. Maşina nouă are multe dezavantaje, iar cel mai important este întreţinerea. În plus, calitatea este mai bună la maşinile aduse din partea cealaltă. Probabil vom reduce şi noi puţin preţurile. Oricum, aceasta este tendinţa şi în Germania“, a spus Cosmin, unul dintre cei care aduc la comandă maşini second hand. Cei mai panicaţi sunt clienţii persoane fizice care şi-au cumpărat recent autoturism la mâna a doua şi nu au apucat să-l înmatriculeze. În ultimele două zile, aceştia au luat cu asalt ghişeele Administraţiei Financiare pentru a nu prinde taxa mărită de trei ori. „Solicitările de plată a taxei la maşinile second hand
s-au dublat sau chiar triplat în ultimele două zile faţă de o zi obişnuită. Pentru aceasta am suplimentat numărul de ghişee pentru a evita cozile“, a declarat directorul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj, Mihai Antonescu.

„Sperăm ca guvernul să repare greşeala pe care a făcut-o atunci când a redus taxa de înmatriculare la maşinile second hand. Să vedem ce va spune Comisia Europeană, dar eu cred că acest guvern putea să se lupte din vară cu CE“.

Adrian Mărăşescu, directorul Plus Auto

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

47 COMENTARII