13.7 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMonique Salon, o pasiune devenită succes

Monique Salon, o pasiune devenită succes

Pentru că trăim într-o societate în care imaginea contează, saloanele cosmetice sunt afaceri cu potenţial. Însă, pentru a transforma o firmă mică într-un brand e nevoie de multe idei bune.

Wake-up and Make-up SRL (Monique Salon) şi-a început activitatea în urmă cu doi ani şi jumătate.

„Cred că felul în care arătăm contează enorm şi cu asta se ocupă afacerea mea. Visam la propriul salon de acum 15 ani, de când eram încă în şcoală şi am început să profesez ca şi cosmeticiană“, a spus Monica Ghiţă, administratoarea firmei Wake-up and Make-up SRL (Monique Salon). În paralel cu munca în saloane, Monica a urmat şi cursurile Institutului de Ştiinţe Economice. „Cosmetica a reprezentat în primul rând pasiune. De altfel, pun pasiune în tot ceea ce fac“, a adăugat Monica Ghiţă, care a explicat că şi-a deschis propriul salon în urmă cu doar doi ani şi jumătate pentru că a considerat că, înainte de a-şi lansa propria afacere, trebuie să ajungă la o anumită maturitate financiară şi profesională. „Una e să munceşti şi alta este să gestionezi banii. Am început în urmă cu doi şi jumătate întrucât atunci a fost momentul în care m-am simţit pregătită şi ca manager, şi ca estetician, şi din punct de vedere financiar“, a explicat Monica Ghiţă.

 

„Facem muncă de pionierat pe piaţa din Craiova“

 

Afacerea a început-o cu o investiţie de aproximativ 20.000 de euro şi ca unică angajată (timp de şase luni) în salonul care oferă servicii de epilare definitivă, îndepărtarea petelor pigmentare şi tot ce ţine de lipo-dermo-aspiraţie. Între timp, echipa, care, după părerea sa, este unul dintre cele mai importante elemente în succesul unei afaceri, a ajuns să fie formată din şase persoane. „Vorbim de cosmetică la graniţa cu medicina. Facem muncă de pionierat pe piaţa din Craiova, ceea ce reprezintă un avantaj pentru că am venit cu ceva nou. În plus, acesta este viitorul în cosmetică“, a precizat administratoarea afacerii. De altfel, potrivit acesteia, noutatea este esenţială în dezvoltarea unei afaceri în acest domeniu. Aşa cum pe podium există anumite tendinţe, la fel se întâmplă şi în cosmetică.

În plus, peste jumătate din clienţi se informează despre produse şi aparate noi, ultramoderne, care-i pot ajuta să arate cât mai bine. „Clienţii vin cu idei, cu solicitări. Satisfacerea dorinţelor lor e vitală pentru afacere“, a spus Monica Ghiţă.

 

„Lucrăm cel puţin zece ore pe zi“

 

În cele 30 de luni de existenţă, firma s-a dezvoltat constant – numărul clienţilor s-a dublat, iar cifra de afaceri a crescut. La succesul afacerii a contribuit şi profesionalismul.

A fost nevoie şi de investiţii constante, ce au ajuns până în prezent la aproximativ 100.000 de euro, şi de foarte multă muncă. „Muncim, în medie, cel puţin zece ore pe zi, după care întocmim planuri de afaceri“, a afirmat Monica Ghiţă. Pentru a atinge nivelul actual de dezvoltare al afacerii, Monica a ştiut când să asculte şi cum să aplice sfaturile primite. „Dacă n-ar fi fost soţul meu, care este finanţist de profesie, nu aş fi avansat atât de rapid“, a adăugat Ghiţă.

Nu a fost însă uşor, mai ales că forţa de muncă specializată se găseşte greu. „Este un domeniu în care lucrează mai ales fete. Când şi-au dat seama că aparatura cu care lucrăm este performantă şi implică o anumită responsabilitate, multe au renunţat“, a afirmat Monica Ghiţă.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII