9.8 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024

Haos în Craiova

Ziua de ieri începuse bine pentru şoferii craioveni. Circulaţia nu fusese întreruptă în Valea Vlăicii, iar în zona centrală a municipiului se circula chiar mai lesne decât de obicei, poate şi datorită faptului că zeci de poliţişti locali vegheau încă de la ora 6 dimineaţa ca şoferii să nu oprească pe carosabil pe străzi precum Constantin Brâncuşi, Principatele Unite, Ştefan cel Mare ori Iancu Jianu. Şoferii s-au conformat rapid până şi regulilor de circulaţie din sensul giratoriu improvizat din borduri de beton pe bulevardul Nicolae Titulescu, la intersecţia cu strada Iancu Jianu. La ora 12.00 a început însă nebunia.

„Ăştia de la RAT ar fi trebuit să pună şi ei nişte afişe“

Fix la miezul zilei, poliţiştii au barat bulevardul Nicolae Titulescu, la intersecţia cu strada Constantin Brâncuşi, dar şi Calea Bucureşti, la intersecţia cu bulevardul Carol I. Maşinile care veneau dinspre Craioviţa Nouă către centru au fost nevoite să o ia fie către strada Brestei, fie pe Brâncuşi, către Brazdă. Cozile enorme de autovehicule au fost dirijate pe cele două direcţii de poliţiştii de la Circulaţie.
Întreaga scenă se întâmpla sub privirile a circa 20 de persoane care aşteptau liniştite pe refugiul din mijlocul străzii să vină… tramvaiul ori măcar autobuzul care circulă pe şinele de tramvai atunci când transportul electric nu funcţionează. Unui poliţist local i s-a făcut milă până la urmă de respectivii şi s-a dus la ei ca să le spună că pe acolo nu mai trece nici tramvaiul, nici autobuzul.
„Cum, nu mai circulă nimic pe traseul tramvaiului? Şi eu cu ce ajung la spital, la Rotonda? Ăştia de la RAT ar fi trebuit să pună şi ei nişte afişe în staţii, ca să ştie lumea, nu să-şi bată joc de noi“, a spus supărat un bătrânel, la auzul veştii.

„Informatori“ plasaţi în staţii

La doar câteva sute de metri, directorul general al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova încerca să explice cum funcţionează campania de informare a călătorilor despre schimbările de trasee ale mijloacelor de transport în comun. „Câteva zile, 11 angajaţi ai RAT vor fi amplasaţi în tot atâtea puncte – în special staţii de transport în comun – pentru a le explica oamenilor cum s-au modificat traseele. Vom pune şi afişe cu noile trasee, însă acestea n-au fost încă realizate, pentru că abia marţi am definitivat aceste trasee, după ce le-am schimbat de patru ori în ultimele zile“, a declarat Marinel Florescu, directorul general al RAT Craiova.
Potrivit conducerii RAT, după noile modificări de trasee, cel mai aglomerat va deveni 2R, care va prelua majoritatea călătorilor de pe fostul traseu 6. „Ca să facem faţă creşterii numărului de călători pe 2R, am mărit de la 11 la 13 numărul autobuzelor pe acest traseu. Călătorii care şi-au luat abonamente pe traseul 6 au posibilitatea să-şi schimbe la orice tonetă abonamentele cu unele pe 2R. Vom încerca să mărim numărul de autobuze şi pe alte linii către care se vor reorienta călătorii“, a menţionat Marinel Florescu.

Traversare în cinci secunde

Aglomeraţia se putea observa şi în intersecţia de la Kilometrul 0. Aici rămăseseră deschise traficului străzile Brestei, Unirii şi Ştefan cel Mare, însă giratoriul promis nu s-a mai făcut.
„Încercăm să vedem dacă circulaţia poate fi reglementată aici doar cu ajutorul semafoarelor, fără să mai fie nevoie de giratoriu“, a explicat comisarul Emil Zuican, şeful Biroului Rutier Craiova. Din nefericire, semafoarele mai mult încurcau, pentru că pietonii aveau verde pentru traversare doar vreo cinci secunde. „Sperăm să rezolvăm problema asta, a semafoarelor“, a spus comisarul Zuican.
Nebunia cea mare era însă în intersecţia străzilor Calea Bucureşti şi Carol I. Coada de autovehicule pe Calea Bucureşti începea de dincolo de Piaţa Centrală, iar maşinile care veneau dinspre gară blocaseră deja intersecţia, spre disperarea unui vatman de tramvai, care nu mai ştia cum să facă să ajungă în staţie. Totul se întâmpla sub privirile mai-marilor din primărie şi poliţie, veniţi la faţa locului să vadă ce efect are închiderea circulaţiei pe principala arteră a Craiovei.

„Înghesuiala asta va ţine cel mult câteva zile“

„Acum e nebunie, dar înghesuiala asta va ţine cel mult câteva zile, până când lumea se va obişnui cu noile variante de ocolire. În plus, se va circula mult mai uşor în momentul în care vom găsi reglajul optim al timpilor de la semafoare“, explica Teodor Sas, viceprimarul Craiovei, uitându-se la sutele de maşini care se deplasau bară la bară, traversând Calea Bucureşti fie către gară, fie către centru.
„Le recomandăm şoferilor să evite pe cât posibil intersecţiile străzilor Nicolae Titulescu cu Iancu Jianu, Brestei cu Ştefan cel Mare şi Carol I cu Calea Bucureşti“, a menţionat comisarul Zuican.
Tot bară la bară se circula şi pe străzile Mihai Viteazul şi A.I. Cuza. „N-am mai văzut niciodată aşa ceva. Am făcut o jumătate de oră de la Colegiul «Carol I» până Universitate. Ajungeam de cinci ori mai repede pe jos“, spunea Matei Marcu, şoferul unui Matiz. „Dacă mai ţine mult nebunia asta, mai bine îmi las maşina acasă“, spunea Cristi Marinescu, alt şofer blocat în trafic chiar în faţa primăriei.
Tot ieri, constructorii SCT Bucureşti şi Erpia Craiova au început să-şi aducă utilajele grele pentru construirea pasajului peste Valea Vlăicii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

43 COMENTARII