23.1 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateFord cere în mod oficial amânarea investiţiilor cu un an

Ford cere în mod oficial amânarea investiţiilor cu un an

Procedeul de modificare a contractului de privatizare, prin care Ford cere amânarea investiţiilor programate la Craiova cu un an, ar putea dura chiar şi câteva luni. AVAS susţine că trebuie să se pronunţe şi Comisia Europeană în acest caz.
Ford a confirmat oficial faptul că solicită amânarea investiţiilor de la Craiova cu un an. Anunţul a fost făcut zilele trecute, la întâlnirea dintre fostul preşedinte al Ford Europa, John Fleming, actualul preşedinte al companiei, Stephen Odell, şi preşedintele României, Traian Băsescu.
„Angajamentele pe care Ford şi le-a asumat faţă de Craiova şi România rămân neschimbate, în ciuda evoluţiei economice negative din prezent. Pentru a ne îndeplini aceste angajamente, Ford solicită o amânare cu un an a planurilor de producţie pentru Craiova şi preconizăm că vom implementa planurile revizuite de producţie în 2013“, au precizat oficialii Ford pentru GdS. În urmă cu mai bine de o lună, Ford a cerut statului român modificarea unor clauze din contractul de privatizare semnat în urmă cu doi ani şi jumătate, dar până acum compania nu a dezvăluit oficial ce anume doreşte să modifice din document. În acest sens, guvernul a aprobat componenţa Comisiei de renegociere a contractului şi au avut loc o serie de întâlniri între cele două părţi.

Trebuie acceptul Comisiei Europene

Ford nu dezvăluie în ce stadiu sunt negocierile în acest moment.
„În prezent, Ford şi Comisia constituită de către guvern în acest sens se află în negocieri. Mai multe detalii pe această temă vor fi furnizate la timpul potrivit“, susţin reprezentanţii Ford România. Reprezentanţi ai Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) au precizat că procedeul prin care se vor modifica anumite clauze din contractul de privatizare încheiat cu Ford „ar putea dura luni de zile, pentru că este nevoie de acceptul Comisiei Europene, care trebuie să verifice să nu existe vreun ajutor de stat“. Ford mai are de aşteptat amânarea investiţiilor. Reprezentanţii AVAS spun că, mai întâi, trebuie acordul de principiu al guvernului, care se dă pe un memorandum înaintat de AVAS. Apoi, acel memorandum ajunge la Comisia Europeană, care trebuie să se pronunţe. Abia după ce este notificată Comisia Europeană şi după ce îşi dă acceptul poate guvernul nostru să decidă modificarea contractului de privatizare. Abia după ce apare un act normativ în acest sens se poate vorbi de un act adiţional la contract.  

Investiţiile Ford – în 2013

Ford s-a angajat prin contractul de privatizare semnat cu statul român să investească la Craiova 675 de milioane de euro. În cazul în care investiţiile nu ar fi finalizate până în 2012 şi până la acea dată nu ies pe poarta fabricii 250.000 de maşini anual, atunci Ford ar trebui să plătească milioane de euro despăgubiri statului român. Compania vrea să realizeze aceleaşi investiţii, dar până în 2013. Până atunci, uzina craioveană ar trebui să producă 250.000 de unităţi pe an dintr-un model Ford de clasă mică, dar şi tot atâtea motoare EcoBoost pe benzină. Iniţial, Ford promitea că de anul acesta va intra în producţie la Craiova un autoturism nou, dar planurile au fost date peste cap din cauza crizei economice care a afectat, cu precădere, vânzările auto.  

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII