Guvernul a aprobat o hotărâre privind înfiinţarea Societăţii Comerciale de Transport Maritim şi de Coastă „CFR Ferry – Boat” SA ca filială a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA, cu sediul în Constanţa.
Capitalul social iniţial al CFR Ferry – Boat este în valoare de 13.189.000 lei şi se constituie prin aporturi în natură (active) şi în numerar de la CFR Marfă, corespunzător obiectului de activitate, stabilite pe baza datelor din balanţa de verificare contabilă la data de 31.12.2006.
Luarea deciziei privind înfiinţarea Societăţii Comerciale Transport Maritim şi de Coastă „CFR Ferry – Boat” SA s-a fundamentat pe ideea că o societate comercială cu acest obiect principal de activitate ar putea să-şi concentreze mai eficient resursele pentru a dezvolta un compartiment de marketing specific pentru transportul pe ferry-boat.
Avantajele acestei soluţii sunt:
· Transformarea activităţii de transport maritim cu nave ferry – boat într-o activitate profitabilă prin concentrarea acesteia în cadrul unei societăţi comerciale distincte având ca obiect principal de activitate transportul maritim ceea ce va duce la o mai bună gestionare a resurselor materiale, financiare şi umane;
· Cunoaşterea costurilor, care nu mai sunt influenţate de cheltuielile indirecte ale CFR Marfă SA şi folosirea acestei cunoaşteri drept pârghie în reducerea tarifelor;
· Adaptarea afacerii la specificul exclusiv naval şi posibilitatea de a accesa fonduri de preaderare;
· Posibilitatea de a beneficia de facilităţi prin acte normative care privesc o activitate distinctă (transport maritim) faţă de activitatea de transport feroviar de marfă care constituie obiectul principal de activitate al CFR Marfă – SA;
· Posibilitatea constituirii de parteneriate cu operatorii de marfă importanţi pe piaţa europeană, care au interese convergente cu CFR Marfă SA, inclusiv participarea la firme mixte de transport internaţional în Europa, dintre care unele pot fi interesate de transportul cu nave ferry-boat;
· Continuarea reformei transportului feroviar şi a efortului pentru consolidarea poziţiei de lider a CFR Marfă SA pe piaţa naţională a transportului feroviar de marfă în perspectiva deschiderii acestei pieţe începând data aderării României la Uniunea Europeană;
· Crearea de oportunităţi pentru transportul feroviar de marfă care vor fi la îndemâna operatorilor de transport privaţi, obţinându-se astfel beneficii sub aspectul dezvoltării unui mediu concurenţial.
Personalul necesar pentru desfăşurarea activităţii va fi preluat de la CFR Marfă SA. Societatea va fi condusă de Adunarea Generală a Acţionarilor, care numeşte şi revocă membrii Consiliului de Administraţie şi pe preşedintele acestuia.
Consiliul de administraţie este format din cinci membri, dintre care unul deţine funcţia de preşedinte, fiind şi director general al societăţii, un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor, unul al Ministerului Transporturilor. Aceştia sunt aleşi de AGA pentru o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi. CFR Marfă SA are 3 împuterniciţi în AGA.
Guvernul a aprobat înfiinţarea SC Transport Maritim şi de Coastă „CFR Ferry – Boat” SA
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei